Umarex Glock 17 gen 4 GBB/C02

Zarx

Member
21 dec 2018
15
1
Trophies
2
Beste allemaal,

Zoals de titel hierboven al luidt heb ik vraag over dese sidearm.

Een medewerker van bunker501 geeft aan dat je bij de c02 versie ook gebruik kan maken van green grass en hij zegt ook dat je beter voor de c02 versie kunt kiezen omdat deze meer solide is.
Aangezien er niks op internet over staat heb ik de vraag of deze bewering juist is.

Iemand ervaring mee?
 
Sommige replicas kunnen inderdaad zowel een green gass magazijn hebben maar daarnaast ook een CO2 magazijn.

Ik hanteer altijd de volgende vuistregel om de keuze te maken

Onder de 10 graden - CO2
Boven de 10 graden - Green gass

En natuurlijk is CO2 net even wat krachtiger dan de normale green gass fles, meestal zit je dus ook met CO2 gevaarlijk dichtbij de FPS limieten of daar zelfs overheen, hier heb je met Green gass meestal minder last van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en Peter
Sommige replicas kunnen inderdaad zowel een green gass magazijn hebben maar daarnaast ook een CO2 magazijn.

Ik hanteer altijd de volgende vuistregel om de keuze te maken

Onder de 10 graden - CO2
Boven de 10 graden - Green gass

En natuurlijk is CO2 net even wat krachtiger dan de normale green gass fles, meestal zit je dus ook met CO2 gevaarlijk dichtbij de FPS limieten of daar zelfs overheen, hier heb je met Green gass meestal minder last van.

Weinig aan toe te voegen, helemaal mee eens.
 
Sommige replicas kunnen inderdaad zowel een green gass magazijn hebben maar daarnaast ook een CO2 magazijn.

Ik hanteer altijd de volgende vuistregel om de keuze te maken

Onder de 10 graden - CO2
Boven de 10 graden - Green gass

En natuurlijk is CO2 net even wat krachtiger dan de normale green gass fles, meestal zit je dus ook met CO2 gevaarlijk dichtbij de FPS limieten of daar zelfs overheen, hier heb je met Green gass meestal minder last van.

Bedankt voor je snelle reactie. Bij het genoemde model kan het
Sommige replicas kunnen inderdaad zowel een green gass magazijn hebben maar daarnaast ook een CO2 magazijn.

Ik hanteer altijd de volgende vuistregel om de keuze te maken

Onder de 10 graden - CO2
Boven de 10 graden - Green gass

En natuurlijk is CO2 net even wat krachtiger dan de normale green gass fles, meestal zit je dus ook met CO2 gevaarlijk dichtbij de FPS limieten of daar zelfs overheen, hier heb je met Green gass meestal minder last van.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben nieuw in de airsoft wereld, maar bij alle sidearm modellen kan er dus gebruikt worden gemaakt van C02 en gas? Puur even ander magazijntje erin en klaar?!
 
Niet bij alle modellen. Co2 klapt een stuk harder en daar moet het model wel op gebouwd zijn.
Probleem wat je zou kunnen krijgen als je er iets instopt waar ie niet voor gemaakt is, is dat de veer die je slede terugbrengt niet meer of juist te goed gaat werken, omdat het ene gas dus krachtiger is dan het andere.

EDIT: Maar als hij Co2 kan gaat ie zeker niet stuk van greengas.
 
Niet bij alle modellen. Co2 klapt een stuk harder en daar moet het model wel op gebouwd zijn.
Probleem wat je zou kunnen krijgen als je er iets instopt waar ie niet voor gemaakt is, is dat de veer die je slede terugbrengt niet meer of juist te goed gaat werken, omdat het ene gas dus krachtiger is dan het andere.

EDIT: Maar als hij Co2 kan gaat ie zeker niet stuk van greengas.

Dan is het voor mij duidelijk en kan ik beter voor de C02 versie kiezen. Als deze te hard zou schieten kan ik altijd een gas magazijn aanschaffen.
Het lijkt me onlogischer om dan voor de gas versie te gaan, gezien die wat minder sterk gebouwd zijn.

Bedankt allen! Topic kan eventueel gesloten worden.
 
Zelf heb ik 2 1911's op Co2 en die schieten allebei niet harder dan de norm.
Wat Ik mensen die wél te hard schieten wel eens heb zien doen is met elk nieuw Co2 patroon eerst ff een paar keer op de grond schieten, de druk bij Co2 neemt na een paar schoten al redelijk af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zarx
Zelf heb ik 2 1911's op Co2 en die schieten allebei niet harder dan de norm.
Wat Ik mensen die wél te hard schieten wel eens heb zien doen is met elk nieuw Co2 patroon eerst ff een paar keer op de grond schieten, de druk bij Co2 neemt na een paar schoten al redelijk af.

Zelf ook in het bezit van een KWC 1911 op CO2, deze schoot out of the box 380-400 FPS, te hard dus. En dit was dus precies mijn oplossing, bij een nieuw CO2 patroon eerst 5x even op de grond schieten, dan zat ik rond de 340 FPS, tegenwoordig zit er netjes een downgrade kit in mijn 1911 waardoor hij niet meer boven de 320 komt, maar dat downgrade setje moet maar net passen in jouw replica.
 
Ik heb de Umarex Glock 17 CO2. Ik heb er ook 2 gasmagazijnen bij.
CO2 geeft een stuk meer kick dan gas. Op CO2 was het ongeveer 300 fps. Gas nog niet gemeten.
Met gas werkte het ook prima bij ~5 graden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Ik heb de Umarex Glock 17 CO2. Ik heb er ook 2 gasmagazijnen bij.
CO2 geeft een stuk meer kick dan gas. Op CO2 was het ongeveer 300 fps. Gas nog niet gemeten.
Met gas werkte het ook prima bij ~5 graden.

Kan niet wachten. Volgende week ontvang ik mijn NABV pas en ga dan uiteraard gelijk de Glock bestellen. Moet alleen nog even kijken waar die besteld gaat worden, maar dat komt wel goed denk ik. Is er nog voorkeur voor bb’s van een goed merk, en hoeveel gram?
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Sommige replicas kunnen inderdaad zowel een green gass magazijn hebben maar daarnaast ook een CO2 magazijn.

Ik hanteer altijd de volgende vuistregel om de keuze te maken

Onder de 10 graden - CO2
Boven de 10 graden - Green gass

En natuurlijk is CO2 net even wat krachtiger dan de normale green gass fles, meestal zit je dus ook met CO2 gevaarlijk dichtbij de FPS limieten of daar zelfs overheen, hier heb je met Green gass meestal minder last van.

Ik heb ook een Glock 17 maar dan van WE. Hij heeft me nog niet in de steek gelaten met gas ook niet onder de 10 graden. Ik gebruik met lage temperaturen dan wel red gass inplaats van green. (https://www.qtacairsoft.com/magazij.../16179-professional-performance-red-gas-500ml). Schiet met beide varianten op de meeste chrono's rond de 325 fps met .20g BB's.
 
Laatst bewerkt:
Tevens gelijk de keerzijde van CO2 zoals je leest; deze capsules zullen minder druk meegeven na een aantal schoten. Dit word snel afgebouwd. Bij gas is dit niet (/minder) het geval.
 
Tevens gelijk de keerzijde van CO2 zoals je leest; deze capsules zullen minder druk meegeven na een aantal schoten. Dit word snel afgebouwd. Bij gas is dit niet (/minder) het geval.

Ook bij gas is dit het geval. Kan niet zeggen of het minder het geval is (heb zelf TM hi Capa 5.1) maar je ziet FPS zeker dalen op de chrono
 
Kan niet wachten. Volgende week ontvang ik mijn NABV pas en ga dan uiteraard gelijk de Glock bestellen. Moet alleen nog even kijken waar die besteld gaat worden, maar dat komt wel goed denk ik. Is er nog voorkeur voor bb’s van een goed merk, en hoeveel gram?

Ik gebruikte zelf totnogtoe .25 en .20, maar heb enkel nog maar CQB gedaan, waarbij er weinig voordeel is aan een zwaarder gewicht.

Tevens gelijk de keerzijde van CO2 zoals je leest; deze capsules zullen minder druk meegeven na een aantal schoten. Dit word snel afgebouwd. Bij gas is dit niet (/minder) het geval.

Dat zijn best veel schoten hoor! Ik heb laders van 20-25 schoten en volgens mij is er pas bij lader 4 een probleem dat de druk hoorbaar afneemt.
Bij gas heb je het voordeel dat je tussen de competities in even kan bijvullen.
CO2 kan je ook beter niet in je magazijn laten, terwijl het voor gas juist wordt aangeraden omdat de ringen dan gesmeerd worden door de toegevoegde stof bij het gas.

Ter uitbreiding van m'n vorige post:

Er is natuurlijk ook het kosten-argument: CO2 magazijnen waren zo'n 60 euro en de gasmagazijnen 48 euro toen ik laatst keek.
Daarnaast heb je de kosten van de CO2 patronen (60ct per stuk voor pakweg 70-80 schoten?).

Persoonlijk vind ik CO2 het leukst om te schieten vanwege de hardere knal en agressievere beweging van de slede. Het is bijna te vergelijkingen met een real steel .22 pistool.

Momenteel heb ik dus 1 x CO2 en 2 x gas. Ik denk dat ik later nog 1 extra CO2 magazijn aanschaf.

Een bijkomend voordeel van de gen4 Glock 17 is trouwens dat hij net als de real steel variant om te vormen is naar linkshandige mag eject button.
 
Beste allemaal,

Ook ik ben nieuw op deze forum en Airsoft wereld. Heb onlangs een umarex glock 17 gen 4 CO2 aangeschaft en was op zoek naar custom parts om te upgraden. Maar ik kom er niet uit welke parts ik op de umarex kan zetten.

Ik vind persoonlijk de TM versie wel mooie en was benieuwd of ik onderdelen van TM op mijn Umarex kan zetten. Ik hoop dat iemand mij het een en ander kan uitleggen. Alvast bedankt!
 
TM en Umarex/VFC zijn niet volledig compatible.
De TM spec sledes werken zolang je de originele outer barrel van umarex gebruikt, hetzelfde geldt voor de hop up unit. De interne onderdelen zijn uitwisselbaar maar de behuizing niet.

De onderdelen in het frame zijn voor zover ik weet niet uitwisselbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Önder
goedeavond,

Na mijn Umarex Glock 17 Gen4 CO2 flink te hebben misbruikt, merk ik een probleem.
Ongeveer 5000 BB’s verder en ca,60 CO2 patronen verder,
kan ik de slede van mijn glock niet meer in de achterste stand zetten omdat de slede zodanig is versleten.
Aan het onderhoudt kan het niet liggen want dit doe ik na iedere 5/6 CO2 patronen.
Ook omdat ik onderhoud heel erg belangrijk vind.
Onderhoud is behoud.
Ik heb de replica nog geen 3 maanden.
Ik hoop dat ik dit via de garantie geregeld kan krijgen.

Maar mijn vraag is:
Hebben jullie hier ook last van ?

Met een leeg geschoten magazijn blijft die wel in de achterste stand staan maar dan moet ik niet te veel gaan bewegen met de replica anders schiet de slede weer in de voorste stand.
Als de slede in de achterste stand staat en druk op de magazijn catch dan schiet deze weer in de voorste stand.
Zonder magazijn gaat dit helemaal niet dan schiet de slede direct in de voorste stand.
 
Laatst bewerkt:
Het zal waarschijnlijk niet je pistool zijn die versleten is, maar je magazijnen.
De slede blijft hangen door een slide catch op je magazijn. als de laatste bb er uit is zorgt er een pennetje op het magazijn er voor dat de slide catch naar boven gaat en je slede zo in de achterste stand blijft.
Deze pennetjes zijn slijtage gevoelig. Het vervangen/ modificeren van deze pennetjes zou dan zeer waarschijnlijk ook je probleem oplossen.
Zonder magazijn is er ook niks dat je slide catch om hoog kan duwen. Het is dus ook normaal dat de slide catch niet werkt zonder magazijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rvdbcode
Het hoort toch juist normaal te zijn om zonder magazijn in de achterste stand te zetten.
Dan doe ik dit met mijn duim.
Maar met magazijn doet die het juist wel.
Maar als u zegt dat dit hoort dan is dat helaas maar zo.
in iedergeval bedankt voor de reactie.
 
ikzelf heb de Umarex Glock17 gen 4 Co2 versie , schiet bizar goed maar met warm weer schiet ie soms iets boven de toegestane limiet , ik ben ok zoek naar een gasmagazijn maar in veel winkels liggen de magazijnen van gen 3 en die passen niet volgens de mensen die deze dingen verkopen , bij Shogun zijn ze uitverkocht , wil ze niet in het buitenland bestellen , iemand nog een idee waar is ze kan halen ?

Groet

Robin
 
Laatst bewerkt door een moderator: