Triest zeg

Pas maar op, straks komen er nog kamervragen..

Denk dat dat wel meevalt. De brandstichting heeft niets te maken met de wijzigingen zoals ze destijds in Nederland zijn ingevoerd om airsoft te reguleren.
Brandstichting uit wraak en/of om de een concurrent buiten spel te zetten is in elke bedrijfstak wel eens voorgekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
En aangezien de brand in België is gesticht zal die daar voor de rechter moeten komen. Dus de nederlandse wet/regering heeft er niet zoveel over te zeggen denk ik.
 
Blijkbaar is de post verwijderd. Ik snap de cleanshot reacties niet goed... Kan iemand dat uitleggen?
 
De (social)media gebruikt het cleanshot cheater video verhaal van een aantal weken als (grootste)reden. Maar het is helaas een ondoordachte actie van iemand die met zichzelf in de knoop zit. De berichten zijn grotendeels weg omdat betrokkenen en ook de airsoft wereld allemaal niet gebaat is met alle reacties (speculaties) die bij zulke berichten geplaatst worden.
 
Een van de redenen die Guido zelf aanvoerde was idd het Cleanshot verhaal. Eigenlijk meer wat er daarna gebeurde. Na hun (Cleanshot en Bokkie) actie van het in scene zetten van hun filmpjes, stonden ze een week later weer goodies uit te delen bij the Chambers alsof er niks gebeurt was. Dit heeft trouwens bij een hoop mensen kwaad bloed gezet. Bij Guido speelden nog veel meer redenen mee, zowel prive als op airsoft gebied. Hij heeft, naar eigen zeggen, gehandeld in een opwelling / het licht ging uit. Laat mij er verder niet over uit aangezien ik niet van alle details op de hoogte ben. Het hele verhaal is nu aan de Belgische justitie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Wat een 20.00 rtl 4 verhaal kan dit worden..

Er is toch maar 1 ding echt belangrijk voor ons.. airsoft no-limit heeft hier helemaal niks mee te maken en wij kunnen bij hen gewoon terecht voor een goede leuke skirm. Iets wat we vooral moeten blijven doen. Want het zou zonde zijn als deze organisatie hierdoor niet door kan met waar ze zo goed mee bezig zijn!

(Edit. En 2 is natuurlijk dat chambers gelukkig niet is afgefikt!)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Zuid 63 van airsoft No Limit blijft sowieso mijn go2 field. Chambers staat nog steeds op mijn lijst om eens heen te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233
Apart verhaal dit. Netjes dat hij er zelf voor uitkomt. Dat stopt ook weer een hoop geroddel en verhalen in de sport.

Goed dat hij noemt dat hij hulp erbij gaat inschakelen. Lijkt me zoals Rebel zegt, geen verkeerd plan. Als er van alles verkeerd gaat in je leven en je komt op dit uit, dan gaat het wel goed mis. :(
 
Goh ja, ik heb ook al shit mee gemaakt, maar daarom nog geen huizen of velden in brand gestoken.

Maar van een militair verwacht ik toch dat die zijn hoofd koel kan houden onder stress of is dat zo verkeerd?
 
Hey ho ho ja we zijn allemaal braaf en maken nooit fouten , zullen we er maar een slotje op gooien ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233
Goh ja, ik heb ook al shit mee gemaakt, maar daarom nog geen huizen of velden in brand gestoken.

Maar van een militair verwacht ik toch dat die zijn hoofd koel kan houden onder stress of is dat zo verkeerd?

Denk dat dit te makkelijk is, als militair wordt je getraind om onder stress betere keuzes te maken, maar dat is niet te vergelijken met iemand waar er iets mentaal mis gaat en daardoor rare/stomme/domme/absurde dingen doet. De meeste rationeel denkende personen hadden dit nooit gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: diedster69
Hey ho ho ja we zijn allemaal braaf en maken nooit fouten , zullen we er maar een slotje op gooien ?


ik zie nog altijd een verschil tussen een fout maken en een gebouw/bos/iemands anders eigendom in de fik steken :D


Denk dat dit te makkelijk is, als militair wordt je getraind om onder stress betere keuzes te maken, maar dat is niet te vergelijken met iemand waar er iets mentaal mis gaat en daardoor rare/stomme/domme/absurde dingen doet. De meeste rationeel denkende personen hadden dit nooit gedaan.

Hmm fair enough I guess.
 
  • Leuk
Waarderingen: diedster69
Ja natuulijk heb je volkomen gelijk in maar goed weet je moeten we doorgaan hiermee ?
Of zetten we er effe een punt achter.

Wil het weer over leuke dingen hebben ;)
 
Iemands eigendom in de hens zetten is geen "fout", zoiets vereist voorbereiding.
En hij is toch klemgereden? Dus dat hij het toegeeft is omdat hij toch geen andere keuze heeft. En zelfs als hij niet werd klemgereden ben ik het eens met Rebel dat zoiets niet opeens de situatie meer respect geeft.

Connectie tussen de in scene gezette video van Cleanshot en het brandstichting kan ik ook niet helemaal vinden en aangezien er geen verklaringen zijn van betrokken personen lijkt me het beter om niet alle geruchten te geloven.

Ik heb wel via-via gehoord dat na Cleanshot verbannen was bij No Limit hij wel welkom was bij de Chambers wat en dat dat misschien de trigger was. Nogmaals gerucht geloof niet alles. :p

Naast de brandstichting vind ik trouwens dat het in scene zetten van een cheater video van Cleanshot ongelooflijk sneu is en slecht voor de sport is. Hij deed het alleen uit eigen belang (meer video weergaven) ten koste van de sport.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Iemands eigendom in de hens zetten is geen "fout", zoiets vereist voorbereiding.
En hij is toch klemgereden? Dus dat hij het toegeeft is omdat hij toch geen andere keuze heeft. En zelfs als hij niet werd klemgereden ben ik het eens met Rebel dat zoiets niet opeens de situatie meer respect geeft.

Connectie tussen de in scene gezette video van Cleanshot en het brandstichting kan ik ook niet helemaal vinden en aangezien er geen verklaringen zijn van betrokken personen lijkt me het beter om niet alle geruchten te geloven.

Ik heb wel via-via gehoord dat na Cleanshot verbannen was bij No Limit hij wel welkom was bij de Chambers wat en dat dat misschien de trigger was. Nogmaals gerucht geloof niet alles. :p

Naast de brandstichting vind ik trouwens dat het in scene zetten van een cheater video van Cleanshot ongelooflijk sneu is en slecht voor de sport is. Hij deed het alleen uit eigen belang (meer video weergaven) ten koste van de sport.

Clickbait titels is het moderne youtuben, ik scroll ook altijd naar de comments voor de held met zijn "Actie gebeurd op 4.53" comment. Ik vind die cleanshot ook helemaal niet zo'n sportieve speler, naast dat ik niet zo goed tegen zijn Engels kan.
 
Denk dat dit te makkelijk is, als militair wordt je getraind om onder stress betere keuzes te maken, maar dat is niet te vergelijken met iemand waar er iets mentaal mis gaat en daardoor rare/stomme/domme/absurde dingen doet. De meeste rationeel denkende personen hadden dit nooit gedaan.

Ook militairen zijn mensen en helaas heeft ieder mens een breekpunt. Heb collega's gezien, die nadat ze al een half jaar terug waren, tijdens een veldoefening compleet doordraaiden alleen omdat er een vliegtuig over kwam vliegen. De trigger kan iets heel simpels zijn zoals een geur of een geluid. Meestal kun je de schade niet zien aan de buitenkant en vaak openbaart het zich veel later. Soms zelfs jaren.
 
Ook militairen zijn mensen en helaas heeft ieder mens een breekpunt. Heb collega's gezien, die nadat ze al een half jaar terug waren, tijdens een veldoefening compleet doordraaiden alleen omdat er een vliegtuig over kwam vliegen. De trigger kan iets heel simpels zijn zoals een geur of een geluid. Meestal kun je de schade niet zien aan de buitenkant en vaak openbaart het zich veel later. Soms zelfs jaren.

PTSS of PTSD, maar goed inderdaad wat je al aangeeft kan goed zijn dat er een aantal triggers het breekpunt waren. Echter ik weet niet wat er aan de hand is, het interesseert me ook eigenlijk niet meer, dus ik hou er over op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Hey ho ho ja we zijn allemaal braaf en maken nooit fouten , zullen we er maar een slotje op gooien ?

Zolang de discussie niet "south" gaat komt er geen slotje.
Tot nu toe is het een gewoon acceptabele discussie / gespreks onderwerp.
 
Zolang de discussie niet "south" gaat komt er geen slotje.
Tot nu toe is het een gewoon acceptabele discussie / gespreks onderwerp.
Nee onder dit soort discussies (op dit forum beperkt) worden meer mensen genoemd en benadeeld dan alleen de dader! Plus het is echt een soap zoals het besproken wordt.. niet miepen maar airsoften is mijn motto
 
Laatst bewerkt:
Nee onder dit soort discussies (op dit forum beperkt) worden meer mensen genoemd en benadeeld dan alleen de dader! Plus het is echt een soap zoals het besproken wordt.. niet miepen maar airsoften is mijn motto

Dat is jouw perceptie. Maar zolang er gewoon met respect gesproken/getypt word en het geen flame war word laat ik het topic open.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crumble