Training voor minderjarigen

Allereerst, goed dat je je verdiept in de regelgeving. Daar kunnen vele een voorbeeld aan nemen. Verstandig!
Verder denk ik helaas niet dat het een slim idee is. Zeker omdat er zelfs zat airsofters zijn boven de 18 die niet eens normaal om kunnen gaan met replica's, en absoluut 0,0 verstand hebben van veilig omgaan met je replica. Ze zouden voor iedereen die in NL de sport wil beoefenen een standaard veiligheids-certificaat moeten laten halen..maar dat is mijn mening.

Mijn 2 cent.
 
Allereerst, goed dat je je verdiept in de regelgeving. Daar kunnen vele een voorbeeld aan nemen. Verstandig!
Verder denk ik helaas niet dat het een slim idee is. Zeker omdat er zelfs zat airsofters zijn boven de 18 die niet eens normaal om kunnen gaan met replica's, en absoluut 0,0 verstand hebben van veilig omgaan met je replica. Ze zouden voor iedereen die in NL de sport wil beoefenen een standaard veiligheids-certificaat moeten laten halen..maar dat is mijn mening.

Mijn 2 cent.
Eigenlijk verplicht de Boss training laten doen...
 
Ik ben zelf 15 jaar oud en ben dit weekend naar The Chambers gegaan. Werd hier niet speciaal behandeld door mijn leeftijd ofzo, viel ook niet uit de toon. Ik was samen gegaan met iemand die ook 15 was, en was een fijne dag.

Wat wel handig zou zijn, is een soort speciale 'tutorial' voor mensen onder de 18, die verplicht is voordat je begint. Maar dat is dan weer mijn eigen mening.

Laat je in ieder geval niet tegenhouden door je leeftijd, in België zijn er plekken genoeg ;)
 
omdat ze dan bang zijn dat er jonge kinderen met hun M4’s rond gaan rennen, denkend dat dit een soort van “real life Call of Duty” is.

Dit is naar mijn idee precies wat het is. Echter wordt het expres maken van headshots niet gewaardeerd en wordt je geacht wel na te denken omtrent het veilig hanteren van je replica.

En het komt vooral neer op het juridische perspectief. De NABV heeft toentertijd al een heel groot compromis moeten sluiten om de sport uberhaubt te legaliseren in Nederland. Veel is nog verboden (vrijwel elk airsoft "explosief" is een no-go, etc.) Dus zo'n grote verandering erin brengen zal er nog lang niet doorheen komen, als het er uberhaupt doorheen komt. Want, zoals eerder al gezegd valt airsoft gewoon onder de WWN, Wet Wapens en Munitie. En daar is gewoon de leeftijd 18.

Ik vind de "Ik ben ouder dan 18 dus ik ben automatisch wel verantwoordelijk en iedereen daar onder niet" nogal idioot. Ik zie genoeg mensen op het airsoft veld die qua gedrag nog op de basisschool thuis horen. Het verschil tussen iemand van 16 en 18 is echt niet zo groot als veel mensen het voor doen. Is puur een kwestie van karakter.

Ik zelf zou het geen probleem vinden als ze de grens laten zakken naar 15/16, echter denk ik dat dit nooit zal gebeuren.
 
Ik vind dit dan ook weer onzin, ik vind dat je best kan airsoften op jongere leeftijd maar wel vanaf 14 jaar en dan in een junioren groep. Er zullen echt wel mensen zijn die serieus kunnen spelen ongeacht dat ze 18- zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Mijn zoontje was 10 toen ik hem mee naar de wapenhandel nam ( Ben ook sportschutter). Een man die er werkte pakte een 9 mm SIG uit. Hij draaide zich en sweepte met de loop van het pistool mij, mijn zoontje en de verkoper waar ik mee bezig was. Voor ik iets kon zeggen reageerde mijn zoontje Rik:" JE MAG NIET OP MENSEN RICHTEN !!!" De verkoper antwoordde dat hij dat niet had gedaan, maar Rik beschreef precies wat hij verkeerd gedaan had en hij had GELIJK !!
Dat gaf ook de andere verkoper aan.

Een paar maanden later kreeg ik vuurwapencontrole. Ik had een lege huls op tafel laten staan. Betreffende agente ( zelf wapendragend) vroeg of dit een scherpe patroon was???
Ik heb het maar bij een simpel niet kritisch antwoord gehouden.
Vervolgens maakte de andere agent een opmerking over hoe gevaarlijk wapens wel niet waren voor kinderen.

Eerlijk gezegd had ik op dat moment meer vertrouwen in mijn zoontje als in de vrouwelijke agent. Dat werd laatst nog bevestigd toen mijn zoontje met zijn NERF aan het spelen was. Niet schieten? Vinger gestrekt langs de trekkerbeugel.
Rik is autistisch, maar heeft een grote voorliefde voor airsoft, met name WW2 spullen vind hij leuk. Hij kan niet wachten om met airsoft te beginnen!!
 
Vanaf 7 jaar kan hij mee doen met real life gaming---> https://www.rlgnederland.nl/
Misschien is dat alvast wat voor hem??
Hebben een veld in Emmeloord en zijn nu druk bezig met een veld in Lelystad te realizeren.

Mvg Roy aka Smitty
PS Nee heb geen aandelen oid hier in ;)


Mijn zoontje was 10 toen ik hem mee naar de wapenhandel nam ( Ben ook sportschutter). Een man die er werkte pakte een 9 mm SIG uit. Hij draaide zich en sweepte met de loop van het pistool mij, mijn zoontje en de verkoper waar ik mee bezig was. Voor ik iets kon zeggen reageerde mijn zoontje Rik:" JE MAG NIET OP MENSEN RICHTEN !!!" De verkoper antwoordde dat hij dat niet had gedaan, maar Rik beschreef precies wat hij verkeerd gedaan had en hij had GELIJK !!
Dat gaf ook de andere verkoper aan.

Een paar maanden later kreeg ik vuurwapencontrole. Ik had een lege huls op tafel laten staan. Betreffende agente ( zelf wapendragend) vroeg of dit een scherpe patroon was???
Ik heb het maar bij een simpel niet kritisch antwoord gehouden.
Vervolgens maakte de andere agent een opmerking over hoe gevaarlijk wapens wel niet waren voor kinderen.

Eerlijk gezegd had ik op dat moment meer vertrouwen in mijn zoontje als in de vrouwelijke agent. Dat werd laatst nog bevestigd toen mijn zoontje met zijn NERF aan het spelen was. Niet schieten? Vinger gestrekt langs de trekkerbeugel.
Rik is autistisch, maar heeft een grote voorliefde voor airsoft, met name WW2 spullen vind hij leuk. Hij kan niet wachten om met airsoft te beginnen!!
 
Terug
Bovenaan