Training voor minderjarigen

BlueTechRS

New Member
Trophies
1
Hallo allemaal!

Ik ben hier nieuw, en ik weet niet ik met dit onderwerp in de goede subcategorie zit, mijn excuses daarvoor.

Ik ben 14 jaar, en om maar met de deur in huis te vallen, helemaal weg van airsoft! Ik zit al een jaar of 2 te kijken, helaas wetend dat dit niet onder de 18 mag. Ook heb ik van veel volwassenen gehoord dat ze dit liever niet willen, omdat ze dan bang zijn dat er jonge kinderen met hun M4’s rond gaan rennen, denkend dat dit een soort van “real life Call of Duty” is. Dit begrijp ik volkomen, en ik had daarom ook het idee om voor kinderen die bereid zijn zich serieus in te zetten, een trainingsprogramma te maken. (Net als bijv. voetbal en hockeytraining) zodat de kinderen eerst getest worden, en indien nodig, wat bijgestuurd worden / extra les krijgen om zich volwassen(er) te gedragen op het veld en dus wel in het “plaatje” passen. Zodra deze training als voltooid wordt beschouwd, wordt er een soort van examen gedaan, en als het kind hiervoor slaagt, misschien eerder toegelaten kan worden. (15/16 jaar) en in de tussentijd toch airsoft kunnen doen. Dit lijkt mij een ideale oplossing voor iedereen. Wat denken jullie?

Laat maar weten in de reacties, dan kunnen we even brainstormen :)

-S.
 
Nee sorry, ik zie dit niet in de verste verte gebeuren. Ik zou het ook om kort te zijn niet wenselijk vinden dat kinderen toegang tot replica's hebben.
De 18 jaar scheidslijn in combinatie tot en redelijke hobbel die je moet nemen om nabv lid te worden zorgt voor een bepaald niveau van airsoft speler.

Plus, dit brengt allemaal andere problemen met zich mee. Ouders zullen toestemming moeten geven en hoe ga je de vog doen (kunnen minderjarigen uberhaupt wel een vog aanvragen?).

Het grootste probleem is nog wel at dit zou betekenen dat de ouders voorwerpen in huis hebben die ze zelf legaal niet mogen aanraken. Sorry, maar dat is simpelweg onpraktisch. Kinderen zouden daar zo hard misbruik van kunnen maken. Dan zouden beide ouders of eigenlijk alle andere inwonenden van de woning een nabv pas hebben. Zo, dat gaat in de papieren lopen.

Buiten de problemen van geen draagvlak bij airsofters voor dit voorstel en de praktische problemen zijn er ook nog de politieke hobbels (of bergen, k2 moeilijkheidsgraad). Je gaat een voorstel die airsoft op enige manier legaal zou maken voor minderjarigen never ever door de politiek krijgen. Kinderen toegang geven tot nepwapens is niet een voorstel wat ik zie leven onder Nederlandse politici. Je zou dan echt een zeer goede en zeer actieve lobby ervoor moeten hebben. Ik denk niet dat dit zal komen vanuit 18+ mensen, dus dan zouden minderjarigen ervoor moeten gaan lobbyen. Personen die waarschijnlijk weinig geld hebben, weinig directe politieke invloed en ook niet mogen stemmen.

Kortom, ik heb het wat kortaf beschreven, maar ik denk niet dat je hierop je hoop moet vestigen. Wacht tot je 16 bent en kijk dan je ouders lief aan of je misschien eens naar België mag om te airsoften.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me juridisch onmogelijk ook in NL nu voor de w@penwet waar Airsoft ook onder valt. Dus niet alleen niet wenselijk, maar ook nog eens onmogelijk zonder mega verandering in de politiek die al niet eens zo mega zit te springen om Airsoften voor mijn gevoel.

Dus wat @Maffo al zegt, wachten tot je 16 bent en dan keertje gaan naar België of wachten tot 18 en dan naar skirm in NL.
 
Ik speel regelmatig op een indoor veld in Belgie waar ze alle leeftijden toelaten, ze moeten wel enkele papieren ondertekenen etc blablabla dus het kan wel.

Waar ik naartoe wil is, ik heb daar vaak met jochies gespeeld en die hun mentaliteit is echt wel ok en ik denk niet dat dat het probleem is. Juridisch gezien lijkt het me voor NL inderdaad onmogelijk.
 
Vanaf 12 jaar kun je in Nederland aan jeugdairsoft doen.
Hierbij worden dan de "Kidz" uitvoering replica's gebruikt met een mondingsenergie van maximaal 0,08J.

Juridisch zou je dit zelf ook kunnen organiseren, maar dan moet je of een hele grote tuin hebben (die niet zichtbaar is vanaf de openbare weg) of een zaal regelen die het niet erg vindt dat er overal plastic balletjes liggen aan het einde van de dag.
 
Laatst bewerkt:
Ik speel regelmatig op een indoor veld in Belgie

In belgië kan het ;) Hier zijn de wetten gewoon anders en kan het niet.

Als het ooit zo ver zou komen dat je mag spelen vanaf 14/15 jaar zou dat voor mij direct reden zijn om te stoppen. Het verschil in spelbeleving, gedrag, mentaliteit is gewoon te groot. Af en toe zie ik nu al volwassen mensen op het veld lopen dat ik denk; hoe heb jij ooit een vog kunnen krijgen...

Buiten de problemen van geen draagvlak voor dit voorstel en de praktische problemen zijn er ook nog de politieke problemen. Je gaat een voortel die airsoft op enige manier legaal zou maken voor minderjarigen never ever door de politiek krijgen. Kinderen toegang geven tot nepwapens is niet een voorstel wat ik zie leven onder Nederlandse politici. Je zou dan echt een zeer goede en zeer actieve lobby ervoor moeten hebben. Ik denk niet dat dit zal komen vanuit 18 mensen, dus dan zouden minderjarigen ervoor moeten gaan lobbyen. Personen die waarschijnlijk weinig geld hebben, weinig directe politieke invloed en ook niet mogen stemmen.

Spijker en kop.
 
Er word misschien wat lacherig gedaan hier over nerf, maar ik denk dat het wel degelijk een serieuze optie is om eventueel te doen voor je 18e.
Er zijn nerf clubs waar serieuze potjes worden gespeeld. Nerf is bovendien erg modificeerbaar terwijl het over het algemeen goedkoper is dan airsoft. Kijk maar eens op de nerf subreddit naar wat mensen van nerf blasters maken.
 
Vanaf 12 jaar kun je in Nederland aan jeugdairsoft doen.
Hierbij worden dan de "Kidz" uitvoering replica's gebruikt met een mondingsenergie van maximaal 0,08J.

Juridisch zou je dit zelf ook kunnen organiseren, maar dan moet je of een hele grote tuin hebben (die niet zichtbaar is vanaf de openbare weg) of een zaal regelen die het niet erg vindt dat er overal plastic balletjes liggen aan het einde van de dag.
Bij airsoft inc weet ik dat ze ook een 14+(14-17) variant hebben van airsoft en dan speel je niet met van die speelgoed dingetjes maar met aangepaste HK416's die 220 fps schoten(iniedergeval niet hard).
En op de leeftijd, de grens is niet voor niets 18+...
Ook krijg je hoogstwaarschijnlijk een boel van dit soort taferelen
 
Er word misschien wat lacherig gedaan hier over nerf, maar ik denk dat het wel degelijk een serieuze optie is om eventueel te doen voor je 18e.
Er zijn nerf clubs waar serieuze potjes worden gespeeld. Nerf is bovendien erg modificeerbaar terwijl het over het algemeen goedkoper is dan airsoft. Kijk maar eens op de nerf subreddit naar wat mensen van nerf blasters maken.


Niemand doet lacherig over nerf vriend, it's nerf or nothing.

goedkoop zou ik wel niet zeggen aangezien de semi en automatische blasters allemaal wel tegen de 100 zitten.
De rival series zijn trouwens ook zeer accuraat voor nerfblasters te zijn!


Af en toe zie ik nu al volwassen mensen op het veld lopen dat ik denk; hoe heb jij ooit een vog kunnen krijgen...

Akkoord, maar dat is net mijn punt, ik heb ook al met 14-15 jarige gespeeld waarbij de fairplay gewoon veel hoger lag en teamgevoel ook...

Het heeft weinig met leeftijd te maken en heel veel met mentaliteit.

Nu het blijft juridisch onmogelijk/onpraktisch dus jammer voor de originele poster maar het wordt wachten geblazen
 
goedkoop zou ik wel niet zeggen aangezien de semi en automatische blasters allemaal wel tegen de 100 zitten.

Dat is absoluut niet waar, hier is een voorbeeld van een prima semi/full auto elektrische nerf blaster die vaak word gebruik als basis voor modificatie:
https://nerf-pijltjes.nl/product/nerf-n-strike-elite-stryfe/

Nerf rival is een stuk moeilijker, maar daar zijn ook prima opties voor onder de 100 euro.

Kortom: nerf kan een optie zijn om lekker te spelen, leren te techen en je zou ook nog al kit kunnen kopen die je voor beiden kan gebruiken.
 
Dat is absoluut niet waar, hier is een voorbeeld van een prima semi/full auto elektrische nerf blaster die vaak word gebruik als basis voor modificatie:
https://nerf-pijltjes.nl/product/nerf-n-strike-elite-stryfe/

Nerf rival is een stuk moeilijker, maar daar zijn ook prima opties voor onder de 100 euro.

Kortom: nerf kan een optie zijn om lekker te spelen, leren te techen en je zou ook nog al kit kunnen kopen die je voor beiden kan gebruiken.


Oke dat is een heel nette prijs voor een stryfe, ik heb de mijne 40 t stuk betaald :(
 
Een tijd geleden stond er op fb een aantal documenten die iemand had opgevraagd. Op een gedeelte stond ook het idee van de NABV om kinderairsoft mogelijk te maken vanaf 14 of 16 jaar. Volgens mij was de overheid er ook positief over maar verder is het dus (nog) niks gebeurd.
 
Ik ben via mijn zoon begonnen met airsoft, hij is net 15 jaar geworden, en spelen dus alleen in belgie.
En in het geval van mijn zoon moet ik zeggen dat hij in mentaliteit, doorzettingsvermogen en sportiviteit niks onderdoet voor welke 18 jarige dan ook.
Maar ben het wel eens dat je niet zoals in Amerika een hele kudde losgeslagen kinderen op je veld wilt hebben, maar denk dat er best wel vaders en moeders zijn die het leuk zouden vinden als ze hun zoon of dochter mee zouden kunnen nemen.
en of alle volwassen nu zo leuk en sportief zijn valt ook nog te bezien
 
Zoals eerder genoemd, Airsoft Inc in Den Haag. Speel ik ook als mijn neefje van 17 in de buurt is.
 
Bij airsoft inc weet ik dat ze ook een 14+(14-17) variant hebben van airsoft en dan speel je niet met van die speelgoed dingetjes maar met aangepaste HK416's die 220 fps schoten(iniedergeval niet hard).
En op de leeftijd, de grens is niet voor niets 18+...
Ook krijg je hoogstwaarschijnlijk een boel van dit soort taferelen

Aangepaste HK416's? Bij mijn weten mogen minderjarigen enkel replica's hanteren die zowel op de verpakking als op de replica voorzien zijn van een CE-keur. Verder is het volgens de strikte letter van de speelgoed richtlijn voor minderjarigen vanaf 14 jaar eigenlijk niet meer toegestaan om zelfs die CE-keur replica's in handen te hebben.
Ik weet het niet, maar mijn gevoel zegt dat, tenzij dat airsoft inc in Belgie zn dingen doet (maar op hun site staat Den Haag) er daar iets niet klopt.
 
Terug
Bovenaan