Tracer-unit.

M14shooter

Well-Known Member
11 jul 2017
322
179
Trophies
12
Ik was afgelopen zaterdag (9 februari 2019) naar Helenaveen ATCX geweest.
Waar ik voor het eerst echt CQB gespeeld heb. De helft van de spelers hadden een tracer-unit op hun replica, mijn vraag welke tracer-unit zouden jullie mij kunnen aanrader voor mijn umarex hk416c?
Mvg M14shooter
 
Ik ben zelf erg happy met mijn Acetech lighter en lighter S tracers. Vooral lekker dat je kan opladen met de stekker ipv constant te moeten ouwehoeren met batterijen. Daarnaast zijn we behoorlijk licht voor m'n gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ik ben zelf erg happy met mijn Acetech lighter en lighter S tracers. Vooral lekker dat je kan opladen met de stekker ipv constant te moeten ouwehoeren met batterijen. Daarnaast zijn we behoorlijk licht voor m'n gevoel.
Okee maar wat moet ik mij bij die vootstellen... Moet wel kwa grote in verhouding zijn met de replica...
 
Ik heb zelf een VFC HK416 met de Acetech Lighter erop. Ook heb er een grotere XCortech tracer op gehad. Best wat je kan doen is in een winkel even een paar proberen. De een vind een 'vette' tracer mooi en de andere heeft liever een wat kleinere tracer erop.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Xcortech xt301. Kleinste tracer waardoor je hem ook op een handgun kunt gebruiken.
Je kan hem gewoon met micro usb opladen.
En omdat tie klein is steekt tie ook niet uit wat beter is qua hoekjes omgaan
 
De Acetech Lighter staat volgens mij in verhouding ook goed op compacte replica's, omdat deze vrij kort (qua lengte) is.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Beetje laat voor de discussie maar ik zit dus ook naar tracers te kijken.

Nu zag ik wat van die hopup unit tracers en ben benieuwd of er en wat voor meningen daar over zijn.

Demper model kan op meerdere replica's natuurlijk, maar in mijn geval ben ik van plan 1 apparaat voor CQB en nacht te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ja de Acetech zijn volgens mij goed en redelijk betaalbaar. Op Ali 52 geloof ik? Ik heb zelf (oude garde) nog een TM. Dit is een van de betere als het om aanlichting gaat maar ook best duur. Rond de 100 euro.
 
Maar dat zijn geen hopup tracer units toch?
 
Hop up tracers zijn er maar weinig, als in kant en klare, zelf bouw is aardig goedkoop als je handig bent met elektronica, een soldeerbout en gereedschap. Ze werken net zo goed als een tracer unit in een silencer, als niet beter door de iets langere belichtingstijd. Het nadeel is vooral dat na lang schieten (wanneer je hem op trigger activatie hebt), de eerste bb niet opgelicht is.
 
Op zich geen probleem eigenlijk.
Ik ben toch van plan maar 1 tracer op 4 normale BB's te gebruiken.

Wellicht kan zelfbouw wel een mooie optie zijn. Even rond snuffen dan maar :)
 
Nog een andere optie is een tracer in het magazijn. Redelijk betaalbaar, rond de 40 euro. Het nadeel is dat ze niet goed in alle replica's passen.
Ik heb er eens 1 gehad die niet meer uit mijn M4 ging. Heb het hele magazijn moeten slopen. Echt kapot moeten breken. Het goede nieuws was dat ik nu weet hoe ze in elkaar zitten en dat ze niet vallen te repareren.
 
Ja, daar heb ik dus ook hele grote twijfels bij haha.
 
ik heb zelf de madbull 3-in-1 hopup tracer, maar moet zeggen dat ik eigenlijk niet echt heel tevreden over ben, want eerst heb ik de hopup unit aan moeten passen voordat ik deze werkend kreeg en vervolgens zag ik in het donker nauwelijks iets van oplichtende bb's. Heb er nog over zitten denken om de hopup unit zo aan te passen dat ik met 2 ledstrips zou kunnen werken, maar voor het geld wat je ervoor betaald (indien je voor de kant en klare oplossing kiest) was ik toch redelijk teleurgesteld.
Misschien dat het ooit weer gaat kriebelen, dan ga ik weer verder met het projectje, maar voorlopig houd ik het bij de externe tracers.
 
Ook Maxx Model biedt een hopup met ingebouwde tracer unit; gezien de prijs ervan (+/- 80 euri) ben je niet goedkoper uit dan een lossen tracer. Mocht je zelf handig zijn; op reddit en airsoftsociety is er iemand die een functionerende detachable inbouw tracer heeft gemaakt(inclusief how-to en foto's, kon zo snel helaas mijn bookmark hiervan niet vinden). Kost maar een fractie van de Maxxmodel. Persoonlijk gebruik ik de Xcortech XT301 (is het zelfde als de Acetech Lighter S) en ben hier zeer tevreden over. Mede door de uitwisselbaarheid tussen mijn G17 (trekt de barrel niet omlaag dus geen slide-cycle-problemen) en m4 ben ik zo super flexibel.