Totale noob

Bedankt iedereen :)
Ik woon in Friesland dus zal hier in de buurt ook het actiefst zijn aangezien ik niet echt eigen vervoer heb, ben heel erg benieuwd wat ACS met het oude kruitfabriek inc terrein gaat doen in Munnekezijl, uurtje reizen voor mij dus dat zal wel mijn plekkie gaan worden want je kan daar echt wat moois van maken.
Om terug te komen op helmen/goggles, ik was deze tegen gekomen https://outdoorextreme.nl/airsoft/accessoires/bescherming/masker-met-led-verlichting-groen.html
Niet duur en met ventilatie
 
Zeker de Empires en de Dye's beslaan bijna niet. Goede ventilatie. Anders kun je ook altijd nog het Dreft trucje gebruiken aan de binnenkant van je lenzen.

Of je helm lekker zit, kan ik je niet vertellen aangezien ik nooit een helm droeg bij paintball.
Ik wil proberen in Maart te beginnen met Skirmen. Weet nog niet waar, maar ik wil gerust die 3 maskers, een paar keer meenemen naar verschillende skirms, zodat mensen ze kunnen proberen.

Ze hebben namelijk alle drie een verschillende bedekking van je gezicht. Daarom denk ik ook dat de Dye I4/5 je beste kans is in combinatie met een helm.

1-3 maart ben ik te vinden bij fort barchon. Mooi veld met indoor en outdoor mogelijkheden.
 

Niet doen, dit ding is niet veilig:
1: merkloos
2: GEEN veiligheidsratings.

Doe je gezicht en ogen een plezier, blijf hiervan weg.

Je moet echt op de website waar je koopt of op de website van de fabrikant duidelijk kunnen zien of het minimaal aan en166F of ansi 87.1 voldoet. STANAG 2920 is nog veel beter dan dat, als je iets met dat kan krijgen weet je zeker dat je goed zit. Veel organisatoren zullen niet checken of je gezichtsbescherming gerated is, maar het is verplicht vanuit de nabv. Plus, wat the heck maakt het uit wat de nabv zegt, je moet dit zelf ook willen. Dit gaat om je ogen, die zijn kwetsbaar en moeilijk te vervangen.
 
1-3 maart ben ik te vinden bij fort barchon. Mooi veld met indoor en outdoor mogelijkheden.

Haha, jouw voorstel is gelijk om naar Luik af te struinen.

Thnx for the tip!


@SooSiaal Maar wat de andere ook zeggen; dat masker (alleen al de rating waarover ze spreken) ziet er uit als een enkele lens. Dan heb je die ventilator zeker nodig. Laat staan nieuwe hoornvliezen.

Ga anders naar een winkel en pas het. Ik weet dat dat voor veel Millenials niet voor te stellen is, maar er zijn gewoon fysieke gebouwen waar je heen kan en spullen zo te koop zijn. Al dat webshop gedoe met zenden en terugzenden. :D
 
Thanks @Maffo het is meteen doorgekrast op m'n lijstje ;) ik was van plan om de betreffende winkel te gaan vragen hoe en wat, maar op deze manier weet ik wel waar ik voor moet gaan nu :)
@Dodgy millenial? Echt? Sorry,krijg gewoon de kriebels als ik dat woord hoor en moet meteen aan hipsters etc. denken :p
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen :)
Ik woon in Friesland dus zal hier in de buurt ook het actiefst zijn aangezien ik niet echt eigen vervoer heb, ben heel erg benieuwd wat ACS met het oude kruitfabriek inc terrein gaat doen in Munnekezijl, uurtje reizen voor mij dus dat zal wel mijn plekkie gaan worden want je kan daar echt wat moois van maken.

Waar in Friesland woon je als ik vragen mag?
 
Jammer dat Oudwoude geen airsoft meer doet. Dat was echt dichtbij geweest voor je. In Leeuwarden kun je eventueel ook nog terecht.
 
Ja is zeker jammer, Leeuwarden zal waarschijnlijk ook de eerste locatie zijn waar ik heen zal gaan, en zoals ik zei Munnekezijl zodra ze daar klaar zijn :)
 
Hallo allemaal, zoals de titel al zegt, een totale noob in de airsoft wereld, heb natuurlijk ondertussen de nodige filmpjes en websites bekeken en de interesse groeit alleen maar (wel veel ervaring met milsim games :p ). Zal binnenkort langzaam aan de benodigde gear en nabv pas aanvragen. Maar nu komt het.. Ik ben brildragend en dus aan het twijfelen watvoor oogbescherming ik zal aanschaffen, heb gehoord dat bolle x1000 goed zit voor brildragers, maar een volledig masker ook en qua prijs neig ik toch naar de masker. Zijn er hier brildragers die ervaring hebben met beide?
Zelf draag ik ook een bril en gebruik ik een DYE I4, het is een comfortabel masker, het enigste nadeel is dat de bril die je draagt beslaat, ( masker zelf niet maar je bril wel )