Totale noob

SooSiaal

Active Member
10 feb 2019
37
26
Trophies
3
Hallo allemaal, zoals de titel al zegt, een totale noob in de airsoft wereld, heb natuurlijk ondertussen de nodige filmpjes en websites bekeken en de interesse groeit alleen maar (wel veel ervaring met milsim games :p ). Zal binnenkort langzaam aan de benodigde gear en nabv pas aanvragen. Maar nu komt het.. Ik ben brildragend en dus aan het twijfelen watvoor oogbescherming ik zal aanschaffen, heb gehoord dat bolle x1000 goed zit voor brildragers, maar een volledig masker ook en qua prijs neig ik toch naar de masker. Zijn er hier brildragers die ervaring hebben met beide?
 
Welkom op het forum! We zijn allemaal begonnen als 'noob', dus wees niet bang. We are here to help ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: SooSiaal
Welkom op het forum! Nadeel van een masker boven een x1000 of een andere goggle is dat een volledig masker, zoals een dye i5, minder goed past bij veel kits. Als je dat belangrijk vind natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: SooSiaal
7D1DC05D-69B2-49D1-8083-B49E458686F8.jpeg
Welkom!

Je hebt de Dye I-serie ook in Dyecam. Een I4 camo variant.

Heb deze zelf ook nog over van men paintball tijd (+ nog een ouder I3 en een Empire)

Maar zit geweldig (maar ik ben niet brildragend, dus dat weet ik niet)
 
Laatst bewerkt:
Het hangt natuurlijk wel wat af van de rol die je gaat spelen. Sniper met zo'n masker is een ramp (net als goggles vind ikzelf).
 
Ik zit nog wat te twijfelen tussen rifleman of support, gaat waarschijnlijk rifleman worden gezien ik een beginner ben en dat qua aankoop eerst wat beter te doen is lol. Dus ik hoef niet met dubbele beglazing door een scope te turen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Zijn daglenzen geen optie? Scheelt je de moeite en kan je gewone goggles of bril kopen.
 
Helaas, ik vind lenzen echt niet lekker zitten, heb er nooit aan kunnen wennen. Maar ik ga eerst wel voor de goedkopere oplossing,bevalt het niet gaan we voor de andere optie.
 
Welkom @SooSiaal

ben zelf bril dragend en heb daarom al een tijdje geleden gekozen voor de Bolle X1000 (rx) variant, deze heeft een hoekig glas waaronder je montuur past (als het niet te groot is)

Voor wat het waard is; mijn montuur van ruwweg 13cm breed en glazen van 3cm hoog past er goed binnen. Heb alleen de inkepingen aan de zijkant (voor de brilpootjes) iets groter gemaakt, voor minder druk op de brilpoten.

Ben recent wel overgestapt naar dag lenzen en een bolle x810. Werkt super. Beslaat niet.
 
Beslaat een masker niet snel? Ik ook bril dragen en zoek ook iets in het zwart? Zit je helm dan ook nog lekker?

Zeker de Empires en de Dye's beslaan bijna niet. Goede ventilatie. Anders kun je ook altijd nog het Dreft trucje gebruiken aan de binnenkant van je lenzen.

Of je helm lekker zit, kan ik je niet vertellen aangezien ik nooit een helm droeg bij paintball.
Ik wil proberen in Maart te beginnen met Skirmen. Weet nog niet waar, maar ik wil gerust die 3 maskers, een paar keer meenemen naar verschillende skirms, zodat mensen ze kunnen proberen.

Ze hebben namelijk alle drie een verschillende bedekking van je gezicht. Daarom denk ik ook dat de Dye I4/5 je beste kans is in combinatie met een helm.
 
Zeker de Empires en de Dye's beslaan bijna niet. Goede ventilatie. Anders kun je ook altijd nog het Dreft trucje gebruiken aan de binnenkant van je lenzen.

Of je helm lekker zit, kan ik je niet vertellen aangezien ik nooit een helm droeg bij paintball.
Ik wil proberen in Maart te beginnen met Skirmen. Weet nog niet waar, maar ik wil gerust die 3 maskers, een paar keer meenemen naar verschillende skirms, zodat mensen ze kunnen proberen.

Ze hebben namelijk alle drie een verschillende bedekking van je gezicht. Daarom denk ik ook dat de Dye I4/5 je beste kans is in combinatie met een helm.
Ok thanks! Waar koop je die een beetje voordelig vond ze best aan de prijs?
 
Zeker de Empires en de Dye's beslaan bijna niet. Goede ventilatie. Anders kun je ook altijd nog het Dreft trucje gebruiken aan de binnenkant van je lenzen.

Of je helm lekker zit, kan ik je niet vertellen aangezien ik nooit een helm droeg bij paintball.
Ik wil proberen in Maart te beginnen met Skirmen. Weet nog niet waar, maar ik wil gerust die 3 maskers, een paar keer meenemen naar verschillende skirms, zodat mensen ze kunnen proberen.

Ze hebben namelijk alle drie een verschillende bedekking van je gezicht. Daarom denk ik ook dat de Dye I4/5 je beste kans is in combinatie met een helm.
Ik zag wel een predator airsoft mask voor 38 euro maar weet jij wat het verschil is met de dye i4 of i5?