Tokyo Marui Hi- Capa 5.1 met een goud randje..

Solotov

Well-Known Member
Trophies
7
En dan zou je denken dat het een Gold Match is, maar dat is het niet. Er komen de komende weken veel nieuwe onderdelen binnen voor de Tokyo Marui dus ik zal jullie op de hoogte houden.

Allereerst de basis. Niet geheel onbekend hier is Hi- Capa 5.1, en dan natuurlijk de versie van Tokyo Marui. Dit betreft in vele gevallen de 'Goverment Model'. Mijn bezit is dan ook niet anders. Voor de Gold Match betaal je flink wat meer en gezien ik de upgrades zelf wil doen/ beter wil doen heb ik voor de normale versie gekozen.

PbIqj9wa.jpg


KVpRC7sm.jpg

Allereerst de holster, een Warrior Assault Systems Universalf Left Handed Holster in de Multicam uitvoering. Linkshandig inderdaad. En universeel, alleen valt deze wel in te stellen waardoor deze ideaal is voor de Hi-Capa. Linkshandige holsters zijn onvindbaar voor dit model. Gelukkig kon Renzo van Airsoft Legends mij hierin helpen.

4tRcPwJh.jpg


ZT6oWU1U.jpg


84vrjvXi.jpg

En natuurlijk waren de eerste upgrades ook snel binnen met dank aan Skirmshop en Bunker501. Allereerst de Maple Leaf Crazy Jet 113MM Barrel, Autobot Bucking, Hopup Chamber en I Key. Daarnaast de CowCow RM1 Stainless Steel Guide Rod in het goud. Nu klinkt dit misschien een beetje raar, waarom zou je daar mee beginnen? Nou, dat komt doordat deze van Bunker501 komt en alle andere bestellingen uit Hongkong moeten komen en dat duurt een stuk langer.

tP4x6hH0.jpg


7Qk6vhy4.jpg


WvPPtYT8.jpg


O3XEkFII.jpg


0l71FlNj.jpg

Tot snel!
 
En zie hier nog een lijst met onderdelen die al besteld zijn maar nog binnen moeten komen.

Tokyo Marui Hi-Capa 5.1 gas magazines 31RNDS (3X)
Airsoft Masterpiece Steel Rear Sight Plate with Fibre Optic
Airsoft Masterpiece SV Type 1 Steel Front Sight with Fibre Optic
Airsoft Masterpiece Enhanced Nozzle Set
Airsoft Masterpiece Aluminium SV Puzzle Trigger Base Gold
Airsoft Masterpiece Blowback Housing Gold
Airsoft Masterpiece Grip Screws Gold (2PCS))
Airsoft Masterpiece Valve Knocker Spring
Airsoft Masterpiece Shock Buffer
Airsoft Masterpiece Custom Ver.12 Slide Black
ACETECH AT1000 Tracer Unit
CowCow Tech OB1 Stainless Steel Treaded Outer Barrel Gold
CowCow Tech A01 Stainless Steel 11-14MM CCW Silencer Adapter Gold
CowCow Tech Competition Recoil Module Buffer
CowCow Tech Trident Sear Spring
CowCow Tech 140% Enhanced Loading Nozzle Spring
CowCow Tech 140% Enhanced Recoil + Hammer Spring
CowCow Tech Hammer Power Regulator
CowCow Tech Enhanced High Flow Nozzle Valve
Poseidon Ice Breaker Race Kit
Nine Ball Enhanced Magazine Lip Seal (4X)
 
Mag ik je 1 tip geven? Zorg er voor dat je mag release button boven je holster uit steekt. Anders vliegt je mag er uit tijdens rennen. Mijn ervaring haha
 
Mag ik je 1 tip geven? Zorg er voor dat je mag release button boven je holster uit steekt. Anders vliegt je mag er uit tijdens rennen. Mijn ervaring haha

De originele steekt echt ver uit. Volgens mij is die van Airsoft Masterpiece wat vlakker maar dat weet ik niet precies. Heb die van AIP wel gezien maar daar zit nog een plaat op die je kan afstellen, die is uiteindelijk nog gevoeliger voor dat probleem. Hoger in het holster zetten kan wel maar dan pakt hij hem niet vast dus dan kan de Hi-Capa er alsnog in zijn geheel uitvallen en dat word dan een duurder grapje dan alleen een magazine. Enige snelle oplossing op dit moment lijkt mij de rubberen magazine bases.
 
Ik zal kijken of mijn vriendin nog een beetje handig is met naald en draad. Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Zo te voelen is het haalbaar. Net even en ronding eruit halen zodat deze niet in de buurt komt van de Mag Release, bedankt!
 
En zie hier nog een lijst met onderdelen die al besteld zijn maar nog binnen moeten komen.
ACETECH AT1000 Tracer Unit

Ik zou de Xcoretech XT301 overwegen. Die heeft een 11mm CW thread, dus past direct op jouw threaded outer barrel en is supercompact. Volgens reviewers is de XT301 net zo fel als langere units. Zit ook een convertor naar 14mm CCW bij mocht je ook met AEG spelen. Daar gebruik ik hem zelf voorlopig ook voor. Aangezien ik een CQB replica gebruik vind ik zo'n lange tracer erop een beetje zonde ;):

 
Tracer was bedoeld voor de SA-H02 vandaar. Anders had ik wel een compactere genomen maar nu even een adapter ertussen en als het bevalt/ te veel gewicht voorop is dan komt die compactere er ook wel. Die is op te laden met USB toch?
 
Tracer was bedoeld voor de SA-H02 vandaar. Anders had ik wel een compactere genomen maar nu even een adapter ertussen en als het bevalt/ te veel gewicht voorop is dan komt die compactere er ook wel. Die is op te laden met USB toch?
Jep, voorkant schroeft open en dan komt een usb micro aansluiting te voorschijn. Na ca 1500 shots nog nauwelijks leeg, dus over accu capaciteit geen zorgen. Wel zorgen dat het klepje goed vastgedraaid zit, was hem meteen verloren (maar weer gevonden).

Qua helderheid van BBs ook niks te klagen:
 
Weet niet of je pistol only gaat spelen.
Maar zo ja dan zou ik prowin magazijnen bestellen.
Deze zijn van aluminium en wegen de helft van orginele magazijnen en zitten 10 bbs meer in.
 
Jep, voorkant schroeft open en dan komt een usb micro aansluiting te voorschijn. Na ca 1500 shots nog nauwelijks leeg, dus over accu capaciteit geen zorgen. Wel zorgen dat het klepje goed vastgedraaid zit, was hem meteen verloren (maar weer gevonden).
Dat is niet verkeerd. Voorlopig zal ik het eerst uitproberen met de AT1000, mocht het echt tegenwerken met een langere tracer dan kan ik altijd nog kijken voor een kortere.
 
Na de feestdagen is het normale leven eindelijk weer begonnen. Ook het upgraden van de Hi- Capa weer even opgepakt maar dat kwam al snel tot een einde toen de plastic slide het begaf, op de één of andere manier wou de Hi-Capa alleen maar full auto waardoor de slide op 3 plekken afgesleten/afgebroken is. Gelukkig is de Airsoft Masterpiece Custom Ver.12 al binnen, moet alleen nog even wachten op de Airsoft Masterpiece IF-ALU front sight omdat de originele er niet goed op past.

Ook zijn er nog meer onderdelen onderweg;
Airsoft Surgeon replacement Nozzle spring 120% en 140%
Airsoft Surgeon replacement spring set
Airsoft Masterpiece SV Puzzle Trigger Ring Long Curve (Gold)
Airsoft Masterpiece Golden Hi-Capa Grip Screws
Airsoft Masterpiece IF-ALU Front Sight Base (hier komt de Fibre Optic Sight Plate op)
CowCow Tech Enhanced High Flow Nozzle Valve with Valve Spring
CowCow Tech Hammer Power Regulator
Tokyo Marui Hi- Capa 5.1 magazine
Tokyo Marui Hi- Capa 5.1 Gold Match (*kuch*), voor de CQB regels vanaf april 2019. Deze zal zo goed als stock moeten blijven ben ik bang.

Tokyo Marui Hi-Capa 5.1 Goverment Model
Tokyo Marui Hi-Capa 5.1 Gold Match
Tokyo Marui Hi-Capa 5.1 gas magazines 31RNDS (4X)
Airsoft Masterpiece Steel Rear Sight Plate with Fibre Optic
Airsoft Masterpiece SV Type 1 Steel Front Sight with Fibre Optic
Airsoft Masterpiece Enhanced Nozzle Set
Airsoft Masterpiece Aluminium SV Puzzle Trigger Base Gold
Airsoft Masterpiece Blowback Housing Gold
Airsoft Masterpiece Grip Screws Gold (2PCS))
Airsoft Masterpiece Valve Knocker Spring
Airsoft Masterpiece Shock Buffer
Airsoft Masterpiece Custom Ver.12 Slide Black
Airsoft Masterpiece SV Puzzle Trigger Ring Long Curve (Gold)
Airsoft Masterpiece Golden Hi-Capa Grip Screws
Airsoft Masterpiece IF-ALU Front Sight Base
ACETECH AT1000 Tracer Unit
Airsoft Surgeon replacement Nozzle spring 120% en 140%
Airsoft Surgeon replacement spring set
CowCow Tech OB1 Stainless Steel Treaded Outer Barrel Gold
CowCow Tech A01 Stainless Steel 11-14MM CCW Silencer Adapter Gold
CowCow Tech Competition Recoil Module Buffer
CowCow Tech Trident Sear Spring
CowCow Tech 140% Enhanced Loading Nozzle Spring
CowCow Tech 140% Enhanced Recoil + Hammer Spring
CowCow Tech Hammer Power Regulator
CowCow Tech Enhanced High Flow Nozzle Valve
CowCow Tech Enhanced High Flow Nozzle Valve Spring
CowCow Tech Hammer Power Regulator
Poseidon Ice Breaker Race Kit
Nine Ball Enhanced Magazine Lip Seal (4X)
 
Begrijp ik het nou goed dat je een tweede Hi-capa hebt gekocht zodat je met die binnen kan spelen? Had je van dat geld niet beter over kunnen stappen op HPA? Dan kun je gewoon via je regulator kunnen zorgen dat je altijd en overal kan spelen met je custom hicapa :) 't is wel een lijstje geworden zeg! :cool:
 
Je had met hpa idd alleen een iets zwakkere spring hoeven te installeren en dan kan je met cqb regels mee.
Zoiezo wel apart dat je zoiets al besteld voordat je weet of er uberhaubt wel organisaties het gaan gebruiken.
 
De Gold Match zal voor meer dingen gebruikt worden. Iemand uit de familie wilt ook een paar keer mee tijdens een avondje skirmen of kaartschieten. En de andere Hi- Capa is meer een hobby project geworden dus die zal net zo vaak uit elkaar als in elkaar zitten. HPA was/ is een optie inderdaad. Practisch is het in mijn ogen niet, onrealistisch is het zeer zeker. Maar als ik echt nog meer wil gaan sleutelen en repareren in de toekomst dan weet ik wel dat HPA de optie is die ik moet ondernemen.
 
Wat doet die ice break kit precies? Ruimte verkleinen zodat je met lagere druk harder schiet? Of minder gas voor recoil gebruiken? Of iets anders?
 
Even een kleine update nu ik nog wacht op een lading upgrades die maar niet door de douane komt. Zit nog steeds met het probleem dat de TM alles full auto eruit knalt wanneer ik éénmaal de trekker overhaal. Kan het probleem niet terugvinden. Zou toch in de searspring moeten zitten maar bij mijn weten zit alles goed. Als de Gold Match binnen is kijk ik daar wel even af.

Natuurlijk alles over gezet in de nieuwe slide van Airsoft Masterpiece, de Ver.12 Custom. Verder de guiderod aangepakt met een sterkere recoil spring (140%) en Recoil Module Buffer, Fibre Optic sight voorop en een aluminium Blowback Housing, vind alleen de Nozzle nog wat stroef gaan maar omdat alles daarin nog vervangen gaat worden ga ik er niet te veel tijd instoppen nu.

XqmTj6Er.jpg
 
ACETECHT AT1000 Tracer word vervangen voor de ACETECH Lighter S, een stuk kleiner en lichter. Hij is onderweg! GEOFF 0.30gr. Tracer BB's zijn al binnen dankzij Airsoft-Munitie.nl, kwalitatief erg goede BB's. Verder zit ik nog steeds met de searspring/ disconector.. Neem aan dat deze niet verbogen/versleten is maar toch blijft er iets fout gaan.
 
Terug
Bovenaan