Toespraak Rutte

Een niet medisch mondmasker beschermd jezelf inderdaad niet. Het zorgt er echter wel voor dat de kans op verspreiding kleiner word als jezelf ziek bent en je dus elkaar op minder dan anderhalve meter moet passeren. Zoals we inmiddels wel weten kun je ook alleen drager zijn van het virus zonder zelf noemenswaardige klachten te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en victor
@Sander eens. Gelukkig heb ik de luxe dat ik thuis moet/mag werken en anders met de auto naar de zaak kan.

Add: terug on topic. Met het groener worden/zijn van de buiten wereld en het gebruik aan beweging door het voornamelijk thuis blijven, begint het toch wel aardig te knagen om weer eens te kunnen gaan airsoften. Hopelijk komt er binnenkort meer duidelijkheid over wanneer en hoe de velden weer open kunnen
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Als je zelf ziek bent blijf je thuis , zelfgemaakt masker tsssss kunnen net zo goed een airsoft meshmasker op zetten , net zo effectief .
 
Dan moet je er zelf wel eerst van bewust zijn voor je er naar kunt handelen.

Nog een slokje azijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Ik heb de stille hoop dat we in ieder geval weer op de buiten velden aan de slag kunnen, met voorlopig minder spelers. De meeste buiten velden zijn immers groot genoeg om de 1,5m afstand te behouden. Dit zou voor de organisaties al in ieder geval positief zijn. Afwachten maar tot we bericht krijgen wat de NABV heeft besloten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Zei hij met grote blijschap :mad:

Ik lees geen blijdschap in zijn bericht.
Ik zie alleen een link naar een fb bericht van delta airsoft.

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent en graag had gezien dat we weer kunnen en mogen airsoften.
Wij allemaal denk ik wel.


Maar probeer de frustratie niet op het forum te ventileren. Het voegt namelijk niks aan de discussie toe.
 
Nee dit forum is niet om je persoonlijke frustratie neer te plempen.
Bevalt je dat niet of zie je het anders wil ik je graag verwijzen naar Smoelaria daar schijnt dat de normaalste zaak van de wereld te zijn.


Gevonden op Wikipedia
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.

Moet ik nog meer uitleggen of valt het kwartje?
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Maffo
Nee dit forum is niet om je persoonlijke frustratie neer te plempen.
Bevalt je dat niet of zie je het anders wil ik je graag verwijzen naar Smoelaria daar schijnt dat de normaalste zaak van de wereld te zijn.


Gevonden op Wikipedia
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.

Moet ik nog meer uitleggen of valt het kwartje?

Een discussie houdt ook in dat je van mening mag verschillen, ik loop niet mee als een kudde makke schapen naar de slachtbank het is leuk dat jullie de media 1 op 1 citeren maar ik denk nog wel zelf.

Valt het kwartje?
 
Er werd door andere veronderstelt dat door de nieuwe plannen van het kabinet we mogelijk weer mogen gaan airsoften, maar zoals Odball ook al duidelijk aangaf is airsoft in principe geen sport en doe je mee aan een evenement. Daarna voegt hij alleen maar informatie toe over een relatief grotere organisatie die tot aan 1 september geen skirms organiseert. Weet niet wat daar mis mee is en hoe je hieruit interpreteert dat hij er blij van wordt.

Voor de rest beschermt een mondkapje inderdaad niet tegen het ziek worden, maar het zorgt er wel voor dat wanneer iemand hoest of niest de kans aanzienlijk wordt verkleind dat hij andere aansteekt doordat het niet/minder kan verspreiden. Er zijn ondertussen genoeg cases van mensen die asymptotisch zijn of nog geen ziekte verschijnselen hebben maar wel de ziekte kunnen verspreiden.

Ik vind het ook zeer bijzonder hoe naïef je nog steeds reageert, ondanks dat er in je nabije omgeving reeds al iemand aan is overleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Maffo
Dat er in mijn nabije omgeving reeds al iemand aan is overleden is triest ja had overigens tal van onderliggende kwalen , maar dat wil niet zeggen dat ik het met alle maatregelen 100% eens ben , mijn vriendin heeft 3 jaar bij het RIVM in Bilthoven gewerkt als biosafety officer en nu in een in een vergelijkbaar instituut in Leiden , wat ik weet is dat ze in een ruimte werkt met 12 wetenschappers , niet 1 is het eens met de maatregelen en onderling is ook de nodige wrijving, vervolgens denken jullie van TV en de krant 100 % te snappen wat er nodig is en wat oorzaak en gevolg is , heel appart .

Robin
 
Je mag best je eigen mening hebben maar wat ik nu zie is dat jij je persoonlijke frustratie aan het weg schrijven bent.

Jij kent mij niet en doet gelijk aannames dat is best knap. Hoe weet jij dat mijn bronnen 100% tv en media zijn.

Daarbij denk ik dat ik me nu wel duidelijk heb gemaakt en zal mij hier dan ook verder niet meer over uitweiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Maffo
Dat is een hele goede vraag ja.
Ligt er denk ik aan hoe je onderscheid in trainen en wedstrijden maakt.
 
Ok dan. Ik hoop dat iedereen een beetje klaar is met cringe posten.
Gadver, wat een vervuiling van een draadje, om maar niet te beginnen over de plaats vervangende schaamte die dit opwerkt.

Discussieren is leuk en al.
Maar maakt het uberhaupt uit wat wij vinden wat redelijk is etc. Airsoft word toch onder een categorie van sporten geplaatst waar we min of meer mee vergelijkbaar zijn.

Voor de verwarring over wat we wel of niet mogen, hoop ik dat de NABV opheldering vraagt bij de juiste instanties en ons als leden hierover inlicht.

Daarna lijkt het mij dat velden na de OK van de NABV, zelf bepalen wanneer ze wel / niet open gaan.

Dus, hunker down, wacht op nieuws van NABV, check met je lokale veld?
Wat meer kunnen we doen.
 
Hoi allen,
Hier even een informatief bericht om wat verwachtingen te scheppen:

- De NABV probeert zich al een aantal maanden (en met succes) onderdeel te maken van de NOC-NSF, dat zou betekenen dat wij airsoft als sport zien. Dit is dan ook van belang in hoe wij naar deze casus zouden moeten kijken
- Wij spreken echter van airsoft EVENEMENTEN, wat weer een andere invalshoek zou geven.
- Een skirm zou je mogen zien als wedstrijd, wellicht mag dus straks enkel trainen / IAPS of andere bezigheid welke je individueel uitvoert.

Vanavond om 20:00 uur is er weer een overleg tussen organisatoren en de NABV, dit is uit mijn hoofd het 3e overleg wat er nu is.
De NABV heeft al een plan uitgewerkt voor de 1,5 meter maatschappij en deze eind vorige week als concept naar álle orga's gestuurd.
Naar verwachting zal het gesprek vanavond dus echt gaan over: HOE, WAT en WANNEER.

Ik ben bang dat alle binnenlocaties gesloten dienen te blijven tot 1 sept, nu maar duimen dat ze dit volhouden!