Toespraak Rutte

En wat Zweden betreft we gaan het inderdaad zien over 2 weken , vooralsnog zijn de cijfers niet verontrustender dan de rest van Europa

Laatste 2 weken is er een boom van infecties, terwijl alles nog daar open is qua bars en sportscholen. Dus we gaan de 1 op 3 besmetting daar in de komende weken zien. Het is dus juist zeer verontrustend in Zweden. Daarom komen ze (de regering) nu ook met van die bullshit verdedigingen vanuit de overheid. Maar het feit is dat hun hele aanpak is berust op de gedachte van 1 Zweede pino die zich heel slim vindt.

Ik gaf dit punt alleen maar omdat sommige nog steeds denken dat het wel snel over zal zijn (of zou moeten gaan) met de beperkingen. Maar dat gaat echt niet gebeuren.
 
Beste Dodgy je schijnt het allemaal wel heel goed te snappen terwijl de experts elke dag met verschillende data elke dag om de oren slaan over het te voeren beleid.

Het zal niet snel overgaan dat geloof ik gelijk maar let op als het effect van de maatregelen erger is dan wat er nu gaande is wat dan ?
 
Beste Dodgy je schijnt het allemaal wel heel goed te snappen terwijl de experts elke dag met verschillende data elke dag om de oren slaan over het te voeren beleid.

Ho ho ho, nu niet ineens de higher ground proberen te nemen. :D Jij gaf zelf de opening met dat Zweden het misschien wel beter deed zonder lockdown. Ik geef nu aan dat ze het misschien niet beter doen. Er zijn altijd 17 miljoen experts en virologen, jij maakte een opmerking, ik wilde aangeven dat je het weleens heel goed mis kan hebben daar.

Maar we gaan er over ophouden voordat het vervelend wordt. Goed weekend en fijne Woningsdag!
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Goed weekend , ik ga oude hobby oppakken en das weer op de race fiets , tis er mooi weer voor ;)
 
Alhoewel ook ik hoop dat iedereen (samenleving) hier iets van leert, ben ik bang dat dit zo weer vergeten is. Veel mensen zijn alleen maar bezig met het idee "terug naar normaal" zonder er goed over na te denken of het huidige "normaal" ons in de toekomst wel gaat benutten. De hele wereld wordt door dit virus getroffen, en mensen vertikken het om als een eenheid te werken. Ik ga natuurlijk niet zeggen dat dit in de huidige situatie zomaar te realiseren is zolang sommige mensen drukker bezig zijn met 4G masten in de fik te steken en elkaar te wantrouwen, maar het is denk ik wel van belang om zelf goed na te blijven denken over je eigen rol in een crisis als deze. Gelukkig is er ook positief nieuws en moedig ik iedereen aan die zich in deze tijden zo sterk houd. Het is echt allemaal heel zuur, en ik snap de frustratie van vele mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy, RG. en Slayer
Wel mooi dat eerst iedereen wilde weten wat de respons van NABV zou zijn. Nu hebben we die inmiddels al een paar dagen en hoor je er niemand over :D
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en RG.
Vond het goed om te lezen dat noodondersteuning door de overheid mogelijk was , hoop dat dat de veldeigenaren door de ergste nood helpt .

Wat ik nu al 4 x voorbij zie komen is deze opmerking : De NABV is een vereniging. Een vereniging mag volgens de wet geen directe financiële ondersteuning bieden aan commerciële partijen.

Zouden ze dat wel doen als dit was toegestaan ?

Zou mooi zijn als er wat contributie geld direct naar de mensen zou gaan die airsoft activiteiten faciliteren .

Vind ik persoonlijk zinvoller dan een groot gebouw ergens in de middle of nowhere

En zonder organisators van skirms en allerhande activiteiten m.b.t airsoft zouden er aanzienlijk minder leden zijn .

Robin
 
Vond het goed om te lezen dat noodondersteuning door de overheid mogelijk was , hoop dat dat de veldeigenaren door de ergste nood helpt .

Wat ik nu al 4 x voorbij zie komen is deze opmerking : De NABV is een vereniging. Een vereniging mag volgens de wet geen directe financiële ondersteuning bieden aan commerciële partijen.

Zouden ze dat wel doen als dit was toegestaan ?

Zou mooi zijn als er wat contributie geld direct naar de mensen zou gaan die airsoft activiteiten faciliteren .

Vind ik persoonlijk zinvoller dan een groot gebouw ergens in de middle of nowhere

En zonder organisators van skirms en allerhande activiteiten m.b.t airsoft zouden er aanzienlijk minder leden zijn .

Robin

Ze mogen het niet, dus vragen of ze het zouden doen als het wel mag is een beetje een overbodige vraag. Verder mag een vereniging aan niemand financiële ondersteuning bieden, niet enkel commerciële partijen.

Dat gebouw wordt zeer goed gebruikt door heel veel leden

Zonder organisaties zouden er inderdaad minder leden zijn maar het is en blijft een feit dat dat bedrijven zijn en zij zullen gebruik moeten maken van de regelingen die hun geboden worden, het is niet aan de nabv om hun financieel te hulp te schieten, al helemaal niet zolang er geen zicht is op wanneer de velden weer open kunnen.
En verder, het is niet enkel airsoft die te lijden heeft onder de huidige crisis, elke sport/activiteit ligt stil en heeft het moeilijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Oddbal das waar tuurlijk is het niet enkel airsoft.

We gaan het allemaal zwaar krijgen of hebben het al zwaar .

En als het gebouw goed word genruikt is dat ook verder prima , ik zet te snel soms mijn gedachten op papier zeg maar beetje wishfull thinking, add/asperger dan komt het wel eens te kort door de bocht over .

Ik ga maar effe een stuk fietsen effe hoofdje leeg maken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
Hoop dat de velden snel weer open kunnen, misschien in beperkte vorm, alleen Schietbaan met wat doelen op verschillende afstanden, dan kan je 1.5 meter afstand van elkaar houden of parcours uitzetten waar deelnemers 1 voor 1 doorheen kunnen. Maar de grote skirms van 50-100 man zullen zeker niet kunnen voor een lange tijd.
 
Agree al was het alleen eerst maar die schietbanen en daarna eerst beginnen met 50 man max of zo .
 
Lijkt er op dat we na 11 mei weer mogen? Aangezien airsoft geen contactsport is?
 
Zo begreep ik het ook! Hopen dat de Nabv met een opheldering komt )
 
Lijkt er op dat we na 11 mei weer mogen? Aangezien airsoft geen contactsport is?

skirmen (officieel re-enactment) is geen sport

Verder zou het airsoften op 1,5m heel veel discipline vragen van spelers en ik betwijfel of dat "in the heat of the action" vol te houden is.
 
Jeeezus cristus wat een waanzin , kunnen we straks pas in September , overdreven gedoe allemaal .

Ze zouden in ieder geval onderscheid moeten maken tussen cqb en outdoor .
 
Ik denk dat het op zijn best na 1 juli wordt, wanneer evenementen tot 100 man weer toegestaan zijn. Tot dan zou er na 11 mei misschien weer kleine evenementen tot 30 man mogelijk zijn. Het nac zou mogelijk weer open kunnen bijvoorbeeld. We zullen zien wat de nabv ervan kan maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Eviltwin-NL
Ik denk dat het op zijn best na 1 juli wordt, wanneer evenementen tot 100 man weer toegestaan zijn. Tot dan zou er na 11 mei misschien weer kleine evenementen tot 30 man mogelijk zijn. Het nac zou mogelijk weer open kunnen bijvoorbeeld. We zullen zien wat de nabv ervan kan maken.

My thoughts.

Echter zouden CQB locaties met 30 man dan ook kunnen. Maar probeer dat in bij wijze van eens in Arnhem, dan haal je nooit 1,5 m van elkaar lijkt mij. Dus naar mijn mening zou ik als vereniging / organisatie ook niet met het NAC de grenzen opzoeken en een (verkeerd) voorbeeld geven / mensen op ideeën brengen welke mogelijk lakser zijn met de 1,5 m houding.

Maar das natuurlijk speculatie / negatieve verwachting.
 
Jeeezus cristus wat een waanzin .
Precies mijn reaktie toen ik las dat je alleen in de trein mag met een niet-medisch mondmasker... bijvoorbeeld zelf gemaakt. WTF heeft dat uberhaupt voor zin dan?

Ik denk dat het op zijn best na 1 juli wordt, wanneer evenementen tot 100 man weer toegestaan zijn
Dat was ook mijn voorzichtig positieve interpretatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer