xReapzNL

New Member
21 sep 2018
3
0
Trophies
1
Goede avond allemaal,
Ik ben momenteel een tm hi capa 5.1 gold match build aan het voorbereiden om binnenkort te gaan bestellen en in etappes te kunnen gaan upgraden. (simpelweg het geld niet om in 1 keer alles aan te schaffen).

Ik zou hierbij graag jullie hulp willen vragen voornamelijk over de compatibiliteit van alle after market producten samen en tips / gevaren waar ik hierbij op moet letten. Alvast hartelijk bedankt allemaal!

de basis;
- Tokyo Marui Hi-capa 5.1 Gold match (~ €150,-)
+ tm hi capa mags extended 50rnd (2x) ( ~€60,-)

De upgrades onderverdeeld in stages;
stage 1; (direct upgrade)
- ML super bucking (70 graden) ( ~ €10,- )
- ML hopup chamber ( + I-key, adjustment wheel, steel pressure plate)
+ ML Crazy Jet 6.04mm 113mm Inner barrel ( ~ € 41,- )
- AIP 140% enhance loading nozzle spring ( ~ €5- )
- Cowcow competition recoil bufferset (shortstroke kit) ( ~ €11,- )
- Magwell zo goedkoop mogelijk (gold)

Stage 2;
- AM custom aluminium slide ( still to decide which one) ( ~ €70 - €85,)
- AIP 120% enhanced recoil + hammer spring ( ~ €5- )
- Cowcow RM1 stainless steel guide rod (gold) ( ~ €26- )
- Cowcow trident steel sear spring ( ~ €10- )
- Cowcow OB1 stainless steel Threaded outer barrel ( gold) ( ~ €53- )
- Cowcow A01 stainless steel silencer adapter( 11mm to 14mm, gold) ( ~ €16- )
- AIP aluminium 5.1 recoil spring guide plug ( gold) ( ~ €7- )

stage 2+3 (uitbreiding van 2, wellicht eerder dan stage 2, weet niet wat belangrijkste is)
- Blowback housing + nozzle ( AIP, CowCow , Nineball of AM) . nog niet over uit ( ~ €40- )
- AM puzzle trigger base + trigger ( ~ €26- )
- Grip ( nog niet onderzocht, maar stock is best prima volgens mij)
-.... hulp nodig voor de verdere belangrijke onderdelen die ik nog mis

stage 4 HPA setup ;
ik ben onbekend met hpa verder
- hpa tank ( ninja, tippman etc) 48ci / 3000psi?
- regulator ? welke?
- hpa line ? US of EU connectors?
- pistol Valves om de greengas mags te tappen
*- duikvles 15 liter + vulstation, rendabel?
zoals aangegeven, hier me nog niet in verdiept.

ik hoor graag jullie Ervaringen m.b.t de bovengenoemde plannen/ideeën voor het upgraden van de hi-capa 5.1 gold match. bevestiging van compatibiliteit tussen merken/onderdelen, of juist slecht samen te zijn gebruiken.

Graag enkel informatie uit eigen ervaringen of link naar de repost van de betreffende persoon met ervaring. geen antwoorden als " ik heb van de buurman van mijn zus haar neef gehoord dat .... beter is dan .... of niet samengaat met .... .

Alvast hartelijk dank allemaal voor jullie moeite en gedeelde kennis en hopelijk gaan hier veel andere pistol builders wat aan hebben.

Met vriendelijke groet,
xReapzNL
 
Ik heb een soort racegun laten maken. Eigenlijk heb ik hem zoals onderstaand laten maken maar dan budget versie, dus slide zoals onderstaande triangle slide, rest van externals orgineel gelaten.
Binnen in alleen 6 inch innerbarrel. Outerbarrel laten tappen voor tracer. 120% recoil spring, andere hopup rubber, en andere loading nozzle. Voor de rest helemaal standaard.
Heb wel een sideway cmore mount en cmore red dot erop zitten. En heb nog een lichtere blowback unit besteld voor minder recoil. Laten bouwen door http://www.eliteshootingcentre.co.uk
White green 51 (1).JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: FatAndFurious
Als ik het opnieuw mocht doen. Dan had ik de nano slide genomen om nog minder recoil te hebben. Maar misschien haal ik over een tijdje wel een zwarte nano slide en een orgineel zwart handvat voor 20 euro en dan is het gelijk weer een heel andere gun voor 100 euro.
 
Over jouw "build", wat wil je er precies mee bereiken en wat wil je ermee doen.
Ik speel pistol only en alleen cqb, en als jij dat ook gaat doen, kan ik je aanraden om met stap 4 te beginnen. Ben je wel gelijk 200-250 euro verder qua regulator, fles, rugzak, magazijn tappen.
Maar dan weet je altijd als je een magazijn laad dat je precies de juiste druk heb en dat tie onder alle temperaturen even hard schiet.

Verder voor cqb zou ik je outerbarrel laten tappen en een xcoretech x301 kopen. Outterbarrel tappen kost zogoed als niks aangezien best wat mensen dit kunnen en tracer unit 70 euro.
Spelen met een tracer is geniaal en je weet gelijk of je iemand raak hebt geschoten of niet.

Als je dan nog iets wilt upgraden zou ik persoonlijk eerst voor 40 euro een lichtere blowback unit halen, de orginele weegt 40 gram en upgraded 20 gram. Dit geeft een lichtere recoil en is sneller je slide weer terug waardoor je volgend schot accurater is.

Verder kan je je slide wisselen voor een metale als je dat qua looks wilt, qua performance kan je het best de standaard slide houden, deze is veel lichter dan de meeste aftermarket slides en zou ik niet vervangen tot deze kapot gaat.

En dan kan je de 6 inch barrel halen als je altijd met tracer gaat spelen zodat je hogere fps hebt met lagere druk, zodoende kan je je druk iets lager inzetten wat weer slijtage beperkt (is belangrijk als je pistol only speelt). 6 inch barrel is volgens mike cribbs ook een stuk accurater.

Verder qua merk barrel en merk hopup rubber zijn er heel veel meningen en de 1 vind dit perfect en de ander heeft met iets anders goede ervaringen. Ik gebruik zelf een uac innerbarrel en uac hopup rubber en raak 9 vd 10 keer iemand op 20 meter die net zijn hoofd laat zien. Maar gebruik zelf ook een red dot wat het aimen goed doet.

Als je geen red dot haalt dan zou ik nog andere sights halen, de standaard sights kon ik niet accuraat mee schieten, zeker in slecht verlichte kamers.

Mocht je nog geen magazijnen hebben gekocht, dan zou ik prowin 41 bb magazijnen halen. Deze zijn van aluminium ipv staal en wegen maar 190 gram per magazijn tov de 380 gram wegende 50 bb magazijnen of de 240 gram wegende orginele magazijnen.

Je moet deze wel zelf tappen ipv een simpele plug en play.

Zelf heb ik 2 van deze magazijnen en heb 2 slangen vanuit mijn regulator waar allebei de magazijnen op aangesloten zijn zodat bij een leeg magazijn ik gewoon het magazijn eruit kan laten vallen en de volgende erin doe, ben zo sneller met herladen dan mensen zonder hpa die het magazijn eerst in dumppouch stoppen en hierna magazijn laden.

Je kan zoals je hierboven hebt gepost je gun helemaal upgraden maar ik vraag me af of de meeste onderdelen wel nut hebben qua performance.
Ik wilde een heel vet uitziende gun die een beetje redelijk schiet maar wel zo budget mogelijk.
Er zijn ook mensen die niet eens een hicapa kopen maar gewoon elk onderdeel los bestellen en helemaal zelf bouwen of laten bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Had niet zo´n snelle reacties verwacht, awesome. ik zal bovenaan beginnen. Ten eerste is dat een gave gun wit met groen. qua slide zat ik zelf dus inderdaad ook aan de nano of de viper te denken. nano voor gewicht, viper voor de looks. Maar de hoofdreden van het upgrade van de slide is omdat ik vernomen had vanuit andere forums dat een cowcow of uac of AM fixed outer barrel threaded niet past in de standaard slide.

Zoals ik begrijp heb je gewoon de stock ( tm hi capa 5.1 gold match?) outer barrel gehouden en hier 11mm binnendraad in getapt?( laten tappen) beweegt de tracer dan niet aangezien de stock barrel niet "fixed" is toch?

Het doel van mijn build is inderdaad voor pistol/cqb als primary te gebruiken. vandaar dat het gebruik van hpa zoals je al aangeeft, me dan ook erg interessant lijkt. echter heb ik me daar nog niet in verdiept. zou je me hier wat meer informatie over kunnen geven betreft wat jij gebruikt? Tank, regulator, US/Eu valve/hpa line? en een systeem met 2 hpa slangen naar 2 magazijnen is goddelijk over nagedacht, en heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien of gehoord :O hoe steekt dat dan in elkaar?

is er bij het gebruik van je uac inner barrel en bucking ook een uac hop up chamber ingezet of is die nog wel stock?
qua sights is inderdaad wel een goede tip! klinkt wel als een stukje gemak t.o.v. iron sights.

Zoals ik met de stages een beetje heb proberen aan te geven zullen al die upgrades dan ook zeker niet in korte tijd achter elkaar gekocht gaan worden. en ik denk dat 1/3de van de bovengenoemde upgrades voornamelijk verbeteringen zijn in gewicht of duurzaamheid van de pistol.

mijn priorities voor deze primary pistol build zijn eigenlijk als volgt ;
accuracy/range( van de replica)> lightweight/low recoil ( accuracy en duur speler) > cyclespeed( met snappy speed trigger) RoF > External looks.

dat wil niet zeggen dat de pistol er niet gruwelijk vet uit mag/kan zien, maar ik zal niet het gewicht verhogen of performance verlagen, puurvoor het uiterlijk.

qua tracer betreft was inderdaad de planning die gewoon te gebruiken. dus het gebruik van een 6 inch barrel is mooie verandering.

Thanks voor de website, ik zal hun eens een mailtje toesturen met vragen om te zien wat hun voor me kunnen betekenen.
 
Gezien je (uiteindelijk) vrijwel alles wilt gaan veranderen aan de Hi-capa waarom niet gewoon beginnen met de, goedkopere, non gold match 5.1?
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Nogmaals ik ben geen expert he, dat hierboven en hieronder is gewoon mijn ervaring en heb de meeste kennis ook gewoon uitbesteed aan mike.

Ik gebruik de standaard hopup chamber en ook geen ikey ofzo. Misschien dat je na 20 meter een verbetering hierin gaat zien maar voor cqb schiet de standaard replica zonder upgrades eigenlijk al prima. Verder schiet ik met 0,3 g bbs en had hiervoor ook geen reinforced arm of iets nodig. Als je er ook buiten mee wilt spelen kan je het misschien nodig hebben als je zwaardere bbs gaat schieten. Ik schiet met 0,3 tracer, deze zijn super duur maar ik schiet soms maar 50 bbs in een team deathmatch waarvan 40 kills :). Mocht je wat trigger happy zijn dan zou ik 0,25 of zelfs 0,2 gebruiken.

Mocht je nog geen hicapa hebben gekocht, dan zou ik hem ook in die winkel bestellen. Dan bouwt hij de onderdelen die je besteld gratis in.

De hpa nipples die er zijn voor gbb pistols zijn allemaal van het us type.
Als je een regulator besteld dan zit er 9 vd 10 keer gewoon een us systeem op.
Verder maakt het type regulator en type fles niet zo heel veel uit.
Ik gebruik gewoon een tipman fles en redline regulator.
Ik heb een extra slang besteld waar een 1/8 draad koppeling aan zit: https://www.tacticalairsoftgear.nl/nl/airline-hpa-8mm-black-brained-eu-version.html

Vervolgens kan je deze op de plek schroeven waar de druk meter zit, of je kunt een koppeling bestellen en deze ertussen zetten:https://www.lion-art.nl/T-stuk-1/8

Zo kan je de druk wat makkelijker controleren.

Bij mijn regulator komt de orginele slang aansluiting aan de bovenkant eruit en de drukmeting aan de zijkant. Dus ik heb nog een 1/8 bocht geinstalleerd zodat beide slangen naar boven steken en het geheel makkelijker in een tas past.

Het 2 slang systeem lijkt perfect en zonder fouten, maar heeft zijn flaws. Aangezien dat het magazijn wat je niet gebruikt aan een slang vastzit, kan je deze niet in een belt stoppen, omdat je anders een halve meter overtollig slang hebt, dus ik heb hem in mijn broekzak hangen. Verder is bbs bijvullen niet heel makkelijk, maar dat is het orginele systeem ook niet tenzij je je pistool holstert. Ik stop pistool onder arm en vul magazijnen bij onderweg naar respawn. Ik schiet op de meeste mensen toch maar 1 bbs aangezien mijn replica en ik aardig recht schiet en ik alleen schiet als ik zeker weet dat ik iemand kan raken, omdat als je eenmaal op iemand schiet met een tracer, je zeker weet dat hij weet waar jij zit als je mist. Op mensen die rennen schiet ik wel 2-3 keer.

Nu ik erover nadenk heb ik wel een andere outerbarrel gekocht die 11 mm tread had. Ik weet niet zeker of de orginele outerbarrel wel getapt kan worden, als deze van plastic is dan wordt het een probleem misschien.

Over de hicapa goldmatch of niet moet je ook goed nadenken. Niet elke slide en onderdeel past in de goldmatch. Er zijn wat verschillen hiertussen, zou ik ook even aan mike vragen.
 
Ik kaap even je topic; waar bestellen jullie alle upgrade parts? Heb even gegoogled maar kom niet bij een goede winkel uit die echt alles heeft. Elke winkel heeft slechts een paar onderdelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Rainbow8 als je weet wat je moet hebben.
Als je het niet weet, http://www.eliteshootingcentre.co.uk een mail sturen wat je wilt, en dan bestellen wat hij aanraad.
Nederlandse winkels willen een paar euro meer verdienen per onderdeel en zou ik alleen wat bestellen als er iets kapot is en je hebt het snel nodig
 
Ik kaap even je topic; waar bestellen jullie alle upgrade parts? Heb even gegoogled maar kom niet bij een goede winkel uit die echt alles heeft. Elke winkel heeft slechts een paar onderdelen.

Er zijn verschillende wrbshops voor, die ik weer ken dankzij @Oddball :)

Bunnyworkshop
Boomarms
Bovengenoemde rainbow8
Eagle6co.uk (vooral spares/stock items)

Boomarms vindt ik zelf fijn, heb daar mijn aluminium slede besteld voor mn TM Glock 17. Hij paste perfect, geen modificatie nodig.

Ze waren zo vriendelijk om 20$ als waarde op te geven ivm de douane (op mijn verzoek)

Snelle levering, zorgvuldig ingepakt en goed mail contact. Ik zou dr gerust vaker bestellen!

*Unjack topic* :p
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Goede avond allemaal,
Ik ben momenteel een tm hi capa 5.1 gold match build aan het voorbereiden om binnenkort te gaan bestellen en in etappes te kunnen gaan upgraden. (simpelweg het geld niet om in 1 keer alles aan te schaffen).

Ik zou hierbij graag jullie hulp willen vragen voornamelijk over de compatibiliteit van alle after market producten samen en tips / gevaren waar ik hierbij op moet letten. Alvast hartelijk bedankt allemaal!

de basis;
- Tokyo Marui Hi-capa 5.1 Gold match (~ €150,-)
+ tm hi capa mags extended 50rnd (2x) ( ~€60,-)

De upgrades onderverdeeld in stages;
stage 1; (direct upgrade)
- ML super bucking (70 graden) ( ~ €10,- )
- ML hopup chamber ( + I-key, adjustment wheel, steel pressure plate)
+ ML Crazy Jet 6.04mm 113mm Inner barrel ( ~ € 41,- )
- AIP 140% enhance loading nozzle spring ( ~ €5- )
- Cowcow competition recoil bufferset (shortstroke kit) ( ~ €11,- )
- Magwell zo goedkoop mogelijk (gold)

Stage 2;
- AM custom aluminium slide ( still to decide which one) ( ~ €70 - €85,)
- AIP 120% enhanced recoil + hammer spring ( ~ €5- )
- Cowcow RM1 stainless steel guide rod (gold) ( ~ €26- )
- Cowcow trident steel sear spring ( ~ €10- )
- Cowcow OB1 stainless steel Threaded outer barrel ( gold) ( ~ €53- )
- Cowcow A01 stainless steel silencer adapter( 11mm to 14mm, gold) ( ~ €16- )
- AIP aluminium 5.1 recoil spring guide plug ( gold) ( ~ €7- )

stage 2+3 (uitbreiding van 2, wellicht eerder dan stage 2, weet niet wat belangrijkste is)
- Blowback housing + nozzle ( AIP, CowCow , Nineball of AM) . nog niet over uit ( ~ €40- )
- AM puzzle trigger base + trigger ( ~ €26- )
- Grip ( nog niet onderzocht, maar stock is best prima volgens mij)
-.... hulp nodig voor de verdere belangrijke onderdelen die ik nog mis

stage 4 HPA setup ;
ik ben onbekend met hpa verder
- hpa tank ( ninja, tippman etc) 48ci / 3000psi?
- regulator ? welke?
- hpa line ? US of EU connectors?
- pistol Valves om de greengas mags te tappen
*- duikvles 15 liter + vulstation, rendabel?
zoals aangegeven, hier me nog niet in verdiept.

ik hoor graag jullie Ervaringen m.b.t de bovengenoemde plannen/ideeën voor het upgraden van de hi-capa 5.1 gold match. bevestiging van compatibiliteit tussen merken/onderdelen, of juist slecht samen te zijn gebruiken.

Graag enkel informatie uit eigen ervaringen of link naar de repost van de betreffende persoon met ervaring. geen antwoorden als " ik heb van de buurman van mijn zus haar neef gehoord dat .... beter is dan .... of niet samengaat met .... .

Alvast hartelijk dank allemaal voor jullie moeite en gedeelde kennis en hopelijk gaan hier veel andere pistol builders wat aan hebben.

Met vriendelijke groet,
xReapzNL


Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in de airsoft wereld en heb zelf ook TM hi capa gold match. deze wil ik ook graag upgrade voor meer precisie en uiterlijk, ook een tracer voor erop is een must. wat kun jij mij adviseren om uptegraden?

Gr
 
In bovenstaande mis ik beetje belang van precisie inner barrel. Zou 1 van mijn eerste up grades zijn.
 
hallo, ik wil graag mijn hi capa 5.1 gold match upgraden en had al onderdelen gezien die ik wil gaan bestellen. Alleen weet ik niet of ik nu ook een alluminium slide moet halen want ben bang dat mijn plastic slide gaat breken.

Dit zijn de onderdelen die ik wil gaan halen:

- Nine ball 6mm inner barrel
- airsoft masterpiece aluminum blowback housing
- aip 120% enchanced recoil/hammer spring
- Airsoft masterpiece .40 s&w steel fix outer barrel
- airsoft masterpiece steel guide rod
- airsoft masterpiece brass hop up base
- cowcow enchanced loading nozzle set
- nine ball wide use air seal hop up rubber
- aip enchanched 120% loading nozzle spring

Iemand tips voor betere onderdelen?
En of ik nu ook een aluminium slide moet kopen of dat een platic slide goed is?
 
Laatst bewerkt:
hallo, ik wil graag mijn hi capa 5.1 gold match upgraden en had al onderdelen gezien die ik wil gaan bestellen. Alleen weet ik niet of ik nu ook een alluminium slide moet halen want ben bang dat mijn plastic slide gaat breken.

Dit zijn de onderdelen die ik wil gaan halen:

- Nine ball 6mm inner barrel
- airsoft masterpiece aluminum blowback housing
- aip 120% enchanced recoil/hammer spring
- Airsoft masterpiece .40 s&w steel fix outer barrel
- airsoft masterpiece steel guide rod
- airsoft masterpiece brass hop up base
- cowcow enchanced loading nozzle set
- nine ball wide use air seal hop up rubber
- aip enchanched 120% loading nozzle spring

Iemand tips voor betere onderdelen?
En of ik nu ook een aluminium slidr moet kopen of dat een platic slide goed is?

Je gaat een relatief zware slide creeren op deze manier.
Dit komt dan door je aluminium BBU, stalen outer barrel etc.
Ga je ook op HPA spelen? Dan zou ik zeker wel voor een alu slede gaan kijken.
Denk dat als het echt een side arm is je met deze originele slide het wel trekt.
Maar, je gaat met het kiezen van deze onderdelen dus voor een zwaar pistool, met veel blowback.
Is dat je doel? Dan ben je lekker bezig.
Wil je hem juist veder licht maken met weinig blowback? Dan meot je juist voor de ultralight zaken gaan en is je huidige slide juist een prima keuze.
 
Je gaat een relatief zware slide creeren op deze manier.
Dit komt dan door je aluminium BBU, stalen outer barrel etc.
Ga je ook op HPA spelen? Dan zou ik zeker wel voor een alu slede gaan kijken.
Denk dat als het echt een side arm is je met deze originele slide het wel trekt.
Maar, je gaat met het kiezen van deze onderdelen dus voor een zwaar pistool, met veel blowback.
Is dat je doel? Dan ben je lekker bezig.
Wil je hem juist veder licht maken met weinig blowback? Dan meot je juist voor de ultralight zaken gaan en is je huidige slide juist een prima keuze.
Ik wil wel voor een pistool gaan met veel blowback alleen gaat dat tenkoste van mijn fire rate en accuracy? Want dan zou ik wel liever minder blowback willen
 
Ik wil wel voor een pistool gaan met veel blowback alleen gaat dat tenkoste van mijn fire rate en accuracy? Want dan zou ik wel liever minder blowback willen

Oeh dit zijn heel wat verschillende zaken tegelijk.
Even in het kort. Iets wat licht is zal heel snappy zijn. Heeeel snel je followup shot klaar hebben.
Lichte slede + sterkere veer = snappy trigger en snel schieten. Maar, heb je veel blowback dan klapt de boel kapot.

Heb je een zware slede, dan dien je hier nog veel grotere veren op te zetten om die snelle rate of fire nog wel te kunnen houden.
Een zware sleden heeft meer kracht nodig om heen en weer te klappen toch?
Je greengas veranderd niet dus doet je slede er simpelweg wat langer over om heen en weer te gaan.
Accuratesse heeft daar dan weer niet zoveel mee te maken. Dat is meer je loopgroep en hoe luchtdicht je de boel verpakt.

Je Hi Capa gold match is in mijn optiek al een van de beste pistolen die je voor het geld kan krijgen.
Alleen een andere barrel en bucking zou al voldoende zijn om echt een lekker competitief pistool te hebben.

Tis allemaal heel logisch wat het effect van upgrades op je replica zijn. Best beredeneerbaar dus.
 
Oeh dit zijn heel wat verschillende zaken tegelijk.
Even in het kort. Iets wat licht is zal heel snappy zijn. Heeeel snel je followup shot klaar hebben.
Lichte slede + sterkere veer = snappy trigger en snel schieten. Maar, heb je veel blowback dan klapt de boel kapot.

Heb je een zware slede, dan dien je hier nog veel grotere veren op te zetten om die snelle rate of fire nog wel te kunnen houden.
Een zware sleden heeft meer kracht nodig om heen en weer te klappen toch?
Je greengas veranderd niet dus doet je slede er simpelweg wat langer over om heen en weer te gaan.
Accuratesse heeft daar dan weer niet zoveel mee te maken. Dat is meer je loopgroep en hoe luchtdicht je de boel verpakt.

Je Hi Capa gold match is in mijn optiek al een van de beste pistolen die je voor het geld kan krijgen.
Alleen een andere barrel en bucking zou al voldoende zijn om echt een lekker competitief pistool te hebben.

Tis allemaal heel logisch wat het effect van upgrades op je replica zijn. Best beredeneerbaar dus.
Thanks, dus als ik het groed begrijp heb ik dus een recoil spring van bijv 140% ofzo nodig als ik een aluminium slede heb om toch een snellere fire rate te hebben?
 
Laatst bewerkt: