TM 5.1 hi capa schiet niet

VincentH

Member
5 feb 2019
22
14
Trophies
3
Beste mede-airsofters,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe TM 5.1 hi capa. Om te beginnen zal de oplossing redelijk voor de hand liggen aangezien ik vrij a-technisch ben en pas sinds kort in de airsoft sport aanwezig ben.

Nu naar het probleem;
Wanneer ik schiet komt de slide niet naar achter, maar de hammer klikt wel omhoog. Het resulteert in dat het balletje door mijn barrel blijft rollen en er uiteindelijk uit valt.

Uiteraard is de mag gevuld met zowel gas als balletjes en laad ik het pistool door voor gebruik.

Weet iemand van jullie wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit kan oplossen?

Nogmaals misschien ligt het antwoord voor de hand en ligt het aan mijn onkunde haha :)
 
Je weet zeker dat je magazijn juist gevuld is met gas? Klinkt namelijk alsof je gas niet helemaal lekker uit je magazijn komt, aangezien de hamer wel weer omhoog klikt. Als je je magazijn gevuld hebt met gas en je drukt vervolgens op de nippel waar het gas uit hoort te komen en vervolgens je replica in hoort te gaan, loopt er dan gas uit je magazijn?

Heb je toevallig verschillende magazijnen? Probeer het eens met een ander magazijn als je die mogelijkheid hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk scheve en VincentH
Je weet zeker dat je magazijn juist gevuld is met gas? Klinkt namelijk alsof je gas niet helemaal lekker uit je magazijn komt, aangezien de hamer wel weer omhoog klikt. Als je je magazijn gevuld hebt met gas en je drukt vervolgens op de nippel waar het gas uit hoort te komen en vervolgens je replica in hoort te gaan, loopt er dan gas uit je magazijn?

Heb je toevallig verschillende magazijnen? Probeer het eens met een ander magazijn als je die mogelijkheid hebt.

Mijn reserve mag's deden het allebei wel uitstekend! :) Case solved haha :p.

Ik had alleen met het standaard magazijntje geprobeerd. Deze is naar alle waarschijnlijkheid kapot/lek, want bij het vullen hiervan raasde het gas alle kanten op (ook vanuit het magazijn). Toen ik mijn andere mag's vulde, klonk het al een heel stuk beter.

Ik ga verder zoeken hoe ik die mag nog kan fixen en anders garantie of iets dergelijks. Toch enorm bedankt voor het meedenken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk scheve en Prinzie
Meestal zit dit hem in de o-ringen die zorgen voor de afdichting van de nippel, meestal is het rubber van de o-ring wat uitgedroogd waardoor deze niet helemaal zijn functie meer kan uitvoeren en gas door laat, o-ringen even insmeren met een drupje siliconen olie en opnieuw proberen.
 
Ik had alleen met het standaard magazijntje geprobeerd. Deze is naar alle waarschijnlijkheid kapot/lek, want bij het vullen hiervan raasde het gas alle kanten op (ook vanuit het magazijn).

Correct me if I'm wrong maar dat klinkt alsof je probeerde te vullen terwijl het magazijn in de replica stak? dat werkt niet.

Moest dit niet zo zijn, zeker contact opnemen met de shop. willen die niks doen, magazijn open doen en alles goed opnieuw invetten, o-ringen vervangen die eventueel gescheurd zouden zijn.
 
Correct me if I'm wrong maar dat klinkt alsof je probeerde te vullen terwijl het magazijn in de replica stak? dat werkt niet.

Moest dit niet zo zijn, zeker contact opnemen met de shop. willen die niks doen, magazijn open doen en alles goed opnieuw invetten, o-ringen vervangen die eventueel gescheurd zouden zijn.

Ik vul ze zoals in deze video:

Echter gelijk als ik begin met vullen vliegt het gas alle kanten op. Kan dit lucht zijn wat in het magazijn zit, wat er voor zorgt dat het magazijn te snel vol zit?
 
Als het alle kanten opvliegt zou ik je release valve eens losmaken, o-ringen controleren en eventueel vervangen, opnieuw invetten en terugplaatsen.