Tippmann M4 CQB v2 Co2 issue

Remus

Member
19 aug 2021
6
1
Trophies
2
Hallo!

Ik heb een heel irritante issue met m’n Tippmann out-of-the-box. Een paar maanden voor het hele Corona gebeuren heb ik hem besteld, eigenlijk met het idee er in het voorjaar weer mee te beginnen. Ik heb dus enkel even over de replica gekwijld en hem toen terug gedaan in de doos. Ook omdat ik op Co2 mags moest wachten heb ik hem niet geprobeerd. Ik denk dat het bijna een jaar geduurd heeft, voordat ik ermee ben gaan pielen in de schuur.

Het probleem:

Replica schiet semi, maar na ongeveer 10 shots slaat hij op hol full-auto en knalt het hele magazijn leeg met ongekende snelheid. Als ik hem echter op full-auto zet schiet hij alleen semi. Ik ben zonder resultaat met de ROF screw bezig geweest, tot me opviel dat de “Flow Control Assy” misvormd was. Ik heb daarop een nieuwe besteld, zonder resultaat. Ik heb hem nu 2 volle klokslagen uitgedraaid en het doet niks.

Na hem weer een tijd weggelegd te hebben ben ik maar begonnen met upgrades in de hoop ergens een oplossing tegen te komen.

- Prommy 6.03 275,5mm barrel S-hop
- TDC MK3 nub upgrade
- Heavy bolt
- FPS afgesteld van 500 naar 430 first shot (gaat niet lager, zal een andere valve moeten bestellen)

Er was echter helemaal geen verschil met voorheen. Ik gebruik Crosman Co2 patronen (bulk besteld, 200st), maar ik heb nu een doosje Walther patronen besteld om de patronen zelf uit te sluiten.

Heeft iemand een idee?

Groet!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die heavy bolt vervangen door een lichtere en die veer op die bolt vervolgens wat strakker of losser zetten en dan kijken wat het resultaat is .


Met gewoon hpa ook zo'n gelijksoortig probleem gehad .
 
Ik zou die heavy bolt vervangen door een lichtere en die veer op die bolt vervolgens wat strakker of losser zetten en dan kijken wat het resultaat is .


Met gewoon hpa ook zo'n gelijksoortig probleem gehad .

Bedoel je met de veer losser zetten die spacer verwijderen die de veer op spanning zet? Ik zie geen andere manier om losser te zetten eigenlijk. Strakker lijkt me niet, want die heavy bolt geeft sowieso meer druk dan de originele. Ik ga straks weer even pielen
 
Ik zou die heavy bolt vervangen door een lichtere en die veer op die bolt vervolgens wat strakker of losser zetten en dan kijken wat het resultaat is .


Met gewoon hpa ook zo'n gelijksoortig probleem gehad .

Jouw tip was het niet en de andere Co2 patronen ook niet (ik dacht ik heb misschien een bulk bagger gekocht).

Ik dacht weet je, ik ga er wel een DMR build van maken scheelt me ook een andere valve kopen. Dus ik ga YouTuben.. Blijkt dat je een piston uit response cylinder assembly moet halen. Ik heb dat ding eerder gezien! Zit die piston los in de doos bij de conversie parts, ik dacht al bij ombouwen naar Co2 waar die piston dan voor zou zijn. Hij staat namelijk niet los in de manual afgebeeld.

Beetje lullig dat het niet out-of-the-box erin zat, heeft me al wel wat gekost ondertussen.

Maar goed, het werkt!

Bedankt voor het meedenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Is deze replica soms in Duitsland gekocht?
Indien ja, dan klopt het dat de responce piston niet gemonteerd zit.
Indien nee, dan is dit heel apart daar Tippmann zelf de piston standaard er in laat.
Alleen in landen waar full auto niet toegestaan is, halen ze hem er uit.
Indien je de CQB versie hebt, zou je standaard een 1J power valve moeten hebben, herkenbaar aan de 3 dots op de cilinder.
CO2 schiet trouwens standaard harder als HPA.
Ik zou trouwens wachten met upgraden tot dat je er minimaal 5000 bb's er door heen heb je jaagt.
Dit omdat de Tippmann een mechanische replica is en alles moet inslijten.

Mvg Roy aka Smitty
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Trooper