Tijdelijk niet verkrijgbaar: Nuprol 3.0 Green Gas (Rode bus)

Kroeskoppie

Well-Known Member
19 okt 2015
303
176
Trophies
14
Op dit moment rapporteren meerdere airsoft webshops bij mij het volgende:
'Om veiligheidsredenen kunnen wij het populaire gas NUPROL 3.0 momenteel niet meer verkopen. Reden hiervoor is dat er in de laatste batch flessen zitten met verhoogde druk en/of zwakke fles.

Heb jij onlangs een fles bij ons gekocht, aarzel dan niet om deze terug te brengen en om te ruilen naar een ander merk.

Gelieve op te letten met ieder merk van gas, leg dit niet in je auto op het dashboard in de zon of in een warme ruimte in je huis. Zoals met alle gevaarlijke producten, ga er verantwoord mee om en volg de veiligheidsvoorschriften.'
Deze tekst is rechtstreeks gekopieeerd van de FB van Airsoftshop.be. Van onder andere QTAC krijg ik ook deze melding.

Lijkt erop dat het om een hele batch gaat die mogelijk problemen geeft. Misschien handig dat mensen die recent de rode Nuprol 3.0 Green Gas fles hebben aangeschaft even contact opnemen met de webshop welke geleverd heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, BRM en Sadiek
Dat is nieuw, heeft Nuprol nog een bepaald tijdvlak van de batch?
Serienummers werken ze volgens mij niet mee, of wel?

Ik heb een maand of wat geleden een bus rood gekocht bij Combatshop,
maar die is volgens mij nog met een productiedatum van ergens 2016...
 
Laatst bij u13 gekocht dus misschien maar even checken als ik weer in NL ben
 
Net 3 flessen gekocht bij Bunker501 , bericht gestuurd en krijg terug "Wij weten nog van niets".
Info gegeven... ik wacht af.
 
Vandaag reactie ontvangen van Bunker501, "Wij weten van niks, waar lees jij dit dan?".
Erg jammer dat de consument zich moet gaan verdedigen terwijl dit op diverse plekken op Facebook en internet te vinden is.
Ik heb het bewijs aangeleverd en wacht op verdere reactie.
 
Vandaag reactie ontvangen van Bunker501, "Wij weten van niks, waar lees jij dit dan?".
Erg jammer dat de consument zich moet gaan verdedigen terwijl dit op diverse plekken op Facebook en internet te vinden is.
Ik heb het bewijs aangeleverd en wacht op verdere reactie.
Apart dat zij dit dan niet weten, aangezien in in de tussentijd steeds meer webshops berichten op FB zit plaatsen dat het gas uit de handel is genomen.

O.a. BBbaas schrijft er nu ook dus dit over:
'Gezien de verschillende berichten over Nuprol 3.0 flessen die spontaan zouden exploderen hebben wij besloten het Nuprol 3.0 Green Gas tijdelijk NIET meer te verkopen tot er duidelijkheid is vanuit Nuprol zelf.

Verhalen doen op internet snel de ronde echter willen wij het zekere voor het onzekere nemen. Ondanks dat dit bericht ons pas gisteravond bereikte betreft het voorvallen welke echter al twee maanden terug gaan.

We willen hoe dan ook het risico voor onze klanten maximaal beperken. Heb je vragen over kort geleden bij ons aangekocht Nuprol 3.0 gas, m.b.t. hoe hiermee om te gaan, neem dan even contact met ons op of kom naar de winkel.

Pas om met hoge temperatuur waar de fles Nuprol 3.0, of welke willekeurig andere type gas of merk, zich begeeft. Zet de fles niet in de zon, zet de fles niet achter het glas of laat de fles in de auto laten liggen.

Zodra er meer nieuws is stellen we jullie hiervan op de hoogte. Wordt vervolgt!

You know, Safety First!'

Lijkt er dus op dat Nuprol niet begonnen is met het uit de handel nemen, maar enkele winkeliers zelf vanwege meerdere meldingen dat er problemen zouden zijn met de bussen. Het zou de reden kunnen zijn dat Bunker501 van niets weet, omdat Nuprol zelf nog geen verklaring heeft uitgegeven.
 
Nouja kijk menig bedrijf wil elk nieuw tijdvlak in eerste instantie winst maken en als 2de instantie iets voor hun consumenten doen. Er zijn eisen algemene eisen waaraan drukflessen moeten voldoen en die zijn er al heel lang. Als nuprol moedwillig dus de grenzen opzoekt en kosten wil besparen met deze manier van produceren en ons als consument meer risico in de voeten schuift dan is dit natuurlijk niet goed

Neemt niet weg dat het vreemd is dat menig shop niet hun klanten beschermd en alleen gaat voor sale. Wat dat betreft vind ik dat altijd jammer.

De vraag voor mij is dus of nuprol dit moedwillig doet of niet en daar kan alleen nuprol antwoord op geven
 
@chris93 Klopt, Nuprol dient een statement te maken waarin duidelijk gemaakt wordt welk gevaar dit vormt.
Dat vele shops de flessen retour vragen geeft wel aan dat de shops de consument willen beschermen. Dit idee krijg ik nu niet bepaald van Bunker501. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Tot nu toe is mijn facebook gesprek met Bunker501 niet bepaald vruchtbaar geweest tot het komen van een besluit/overeenstemming.
 
Klopt ik zelf heb ook al een tijdje mijn vraag bij bunker en dat is meer omdat ik een keer een jongen tegen kwam bij va en die had een paar dingen verkocht gekregen die helemaal niet logisch aansloten

Een gng stock replica zonder mosfet op 11.1 20c 1.2a aanraden met mini tamiya. Dan denk ik ook van jongens waarom iets aanraden wat heel snel gaat slijten omdat het simpel weg niet gebouwd is op deze stres. 1 mensen betalen al geld en 2 mensen hebben minder lang plezier dus 3 mensen worden afhankelijk gemaakt waardoor je 4 heel veel winst op een verkeerde manier maakt.

Maar goed ik ben wat dat betreft nog enigzinds opzoek naar een shop die hart voor hun klanten heb maar word er wel enigzins blij van dat idd menig shop hun consumenten beschermt
 
Bij de combat shop zag ik gisteren de flessen 3.0 ook nog gewoon uitgestald in de schappen staan en verkocht worden, dus wat er meerdere al zeggen is dat niet iedereen op de hoogte is (of niet op de hoogte wilt zijn;))
 
Naar ik begrepen heb heeft dit ook te maken met de temperatuur waarop mensen de bussen nog gebruiken en opslaan. Nuprol 3.0 is bedoeld voor koud weer en temperaturen boven de 30 graden Celsius zouden niet geschikt zijn voor gebruik en opslag. (FWIW)
 
Wat ik gelezen heb zou het gaan om een verdunde wand van de flessen in de laatste batch.
Ik heb tot heden helaas geen reactie meer ontvangen van Bunker501. Ik weet wel dat dit de eerste en laatste keer is dat ik hier een aankoop doe vanwege de slechte (ontbrekende) communicatie.
 
Gaat lekker daar bij Nuprol.. eerst de brillen, nu Greengas.