The Chambers op 20/04/2019

Hayland

Member
17 nov 2018
21
16
Trophies
5
The good: Vriendelijke en behulpzame organisatie, alle basics waren in meerdere of mindere mate aanwezig. De FPS-regels waren volgens de NABV regels en dat kan ik appreciëren. Toen team Blauw een half uur lang ergens vast zat en team Rood te dicht bij de respawn kwam, werd team Rood weer een eind teruggestuurd. Dat was effectief en zorgde er voor dat weer beweging in het spel kwam: De marshalls leken dus op te letten, en je kwam ze dus ook af en toe tegen op het veld.
FPS testen ging ook vlotjes met 2 mensen die in parallel aan het testen waren. Toegang tot de skirm kan al vanaf 2 uur op voorhand, dus je had ook ruim de tijd om alles voor te bereiden en FPS te testen.

The great: Prachtig bos en toffe gebouwen, verschillende soorten begroeiing en dus ook cover (vooral niet-artificiële cover). Ook de gebouwen maakten het spannend. De georganiseerde tombola was uitzonderlijk genereus met 6 prijzen. (oorspronkelijk was dit niet gepland, dus we hadden veel mazzel!)
Ik heb zelf zo goed als geen drama om me heen opgemerkt.

The bad: Eten was goedkoop (yeay!) maar de opties waren erg basic als je dat vergelijkt met Balls & Arrows in Lelystad. Alles moest contant betaald worden. Voor de start was het al duidelijk dat de teams niet gebalanceerd waren: toen er gevraagd werd wie er voor het eerst op deze locatie kwam spelen staken bij team Blauw de meeste haden omhoog. Ook had team blauw een grote groep huurkits. Ik zou verwachten dat de orga toen al in zou grijpen in verband met de teambalans. Je zag dus team rood overduidelijk de bovenhand hebben gedurende de dag. Er waren heel wat Duitse spelers aanwezig en die moesten het volgens mij met heel weinig info doen, gezien alles in het Nederlands werd uitgelegd. Wij boekten bewust niet de "single shot" skirm (full auto vs sniper heeft net wat meer balans), maar kregen uiteindelijk wel een single shot skirm voor de kiezen.
Ik vind het persoonlijk fijner wanneer men het terrein wat meer aankleedt met basissen enzo. Er was af en toe wel wat beschutting, maar dat was altijd heel basic(klein/eenvoudig) en schaars.
De missies waren ook globaal voor iedereen. Je moest bijvoorbeeld er voor zorgen dat je vlag X op tijdstip Y verovert hebt. Vervang het tijdstip en de locatie met 4 of 5 locaties/tijdstippen en dat waren de ochtendmissies...
De middagmissie was beter: iemand liep verkleed rond en die kon je met 3(?) spelers benaderen, waarna hij dat squad opdrachten liet uitvoeren. Ik vond het een leuk concept, maar met zoveel mensen op een groot terrein is dat een beetje beperkt.
Persoonlijk vind ik squadmissies leuker, waarbij je per squad uit een boek een missie en locatie kan kiezen.
Op een ander terrein van zulke grootte kreeg ik voorheen ook een kaartje met grid, respawns en interessante locaties aangeduid. Dat miste ik ook bij deze skirm.

The ugly: Toiletfaciliteiten waren te beperkt, niet schoon en ronduit versleten. Er waren - voor zo ver ik kon zien - slechts 2 toiletten voor 200 mensen, waarvan 1 verstopt was. 1 toilet was bruikbaar. maar liep continue door (dus je kon niet doortrekken). Er was maar 1 respawnpunt voor elk team, wat ik te weinig vind voor zo'n groot terrein. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om meerdere respawns te maken (gezien de vorm van het terrein), maar je moest al snel heel erg ver teruglopen om te kunnen respawnen.

Tot slot:
Al bij al een fijne skirm gehad, want er waren leuke mensen en goed terrein. Dit was mijn tweede outdoor skirm, maar het was dus wel duidelijk een stuk minder dan mijn vorige. (bij Balls & Arrows in Lelystad)