taiwan gun.com

Jobthecop

Active Member
5 aug 2014
34
7
Trophies
3
via via kwam ik terecht op een webshop uitnPolen, fenaamd taiwangun.com.De prijzen en get aanbod was zo aantrekkelijk,dat er wel een addertje onder het gras móest zitten...


Daarom: wie heeft ervaringen met deze site en/of de kwaliteit van de spullen die ze verkopen.


 


 


 
 
Over het algemeen valt het spul daar mee, het zijn merken die vaak in de budget klasse zitten en daar zijn de prijzen ook naar. Maar een replica van het zelfde merk bij een concurrent die 30 % duurder is, is exact het zelfde!  De prijzen die je daar ziet, zijn ook de prijzen die je betaalt. Alleen shipping kosten komen er bij.


Daarbij heb je het spul ook nog 9 / 10 keer binnen 4 werkdagen in huis.


Echter heb ik de laatste twee keer daar met service te maken gehad... En dat kennen ze daar dus niet :( 


 
 
Ik heb er ook prima ervaringen mee. Heb er een aantal replica's vandaan die gewoon veel goedkoper waren dan ergens anders en nog geen.gedonder mee gehad. Snelle levering ook idd. Wat kwaliteit betreft betreft; je krijgt waar je voor betaald.
 
Ik heb daar meeste van mijn replica's en gear vandaan.
2 keer daar besteld en geen problemen tegen gekomen.
Goeie webshop en ze reageren opzicht best wel snel op emails.
Alleen zijn deze meestal in gebrekkig engels, maar het is te doen.

De prijzen zijn daar zeer aantrekkelijk, en wat @Eviltwin-NL zegt over die replica's is inderdaad waar. Ik had ergens gelezen dat er een aantal spartac replica's die bij gunfire te koop zijn, exact hetzelfde zijn als een paar cyma replica's op taiwangun. En op Taiwangun zijn deze replica's dan iets goedkoper.
De verzendkosten vallen opzich mee, tussen de 10 en 12 euro.

En de levering is ook wel snel. Ik had op een dinsdag besteld, en maandag in huis.
Taiwangun is zeker een aanrader, als je niet een al te hoog budget heb.
 
Oke, bedankt voor de tips. Nu lees ik dat ze daar vrijwel alleen replica's verkopen met een v.2 gearbox. Ook daar lees ik verschillende meningen over. Ze zijn redelijk kwetsbaar en in veel replica's kun je geen andere gearbox zetten vanwege ruimtegebrek. Aan de andere kant zijn v.2's goedkoop en zijn er voldoende reserve onderdelen verkrijgbaar. Meningen?
 
Alle gearboxen die we vandaag de dag tegenkomen, zijn afgeleide varianten van de V2...




Dingen zoals gears zijn over het algemeen dan ook uitwisselbaar. Maar zodra je bij cillinderhead, airnozzle, tappetplates en triggers gaat kijken, dan moet je wel even de juiste versie in de gaten houden.




De reden dat er V3, 4,5,6,7,8 gear boxen zijn, is vaak omdat de replica's dan net iets anders gebouwd zijn, waardoor de standaard V2 niet past, en er dus een apparte gearbox vorm nodig is (denk bijvoorbeeld aan de bullpup desing replica's). Maar in de hoofdlijnen zijn ze allemaal gelijk aan de V2. 


 Zowel de V2 als de V3 zijn (als je het een paar keer gedaan hebt) makkelijk uit elkaar te halen. En zijn veel onderdelen voor te krijgen. Ook is er veel video materiaal van om je uit de brand te helpen. Dus voor de informatie die bij storing beschikbaar is, zal ik juist voor een V2 of V3 gearbox gaan.
 
thanks, eviltwin. Dat is echt een uitleg waar ik wat mee kan. Nu nog wachten op de 25 april voor de eerste skirm bij balls and arrows.
 
Heb er persoonlijk geen replica's besteld, alleen mags, speedloadertje en andere airsoft benodigdheden. Mijn ervaringen hierin: snel geleverd, goedkoop, goed verpakt. 


Nu wil ik er binnenkort een AA bestellen(m1a1 Thompson) maar wil wel dat ze daar alvast de FPS afstellen naar +- 320FPS. Nu heb ik begerepen dat dit mogelijk is maar ben benieuwd of dit gaat lukken gezien hun gebrekkig engels...


Iemand anders die hier ervaring mee heeft?


 
 
Een half jaar geleden twee replica's in één keer besteld, met het verzoek of ze beiden wouden downgraden naar < 360.  Maar bij beiden niet gedaan. Van anderen hoor ik weer dat die van hen wel gedowngrade zijn, dus laat je verrassen  ;)
 
Donderdag aan het eind van de middag een replica besteld en dinsdagochtend in huis!
 
Wy ( ik en Vladimir )  bestellen vaak by taiwangun,en zyn er erg terveden over,


hun service is goed,en reageren snel op mails,


en idd wat @campesteijn zegt,snelle levering,


komt er en link in de kabel,sturen ze een mail,en het downgraden hebben ze by ons wel gedaan,en sturen de orginele veer mee,


Wel goed kyken als je iets besteld,om te kyken waar de gearbox enz van gemaakt is,van het soort materiaal


dit is myn ervaring met hun
 
Ik heb er laatst wat camo gear besteld en was positief verbaasd over de snelle levering ! 
 
Zeer tevreden over Taiwangun.com! allereerst niet duur en je kunt er in alle prijsklasses wel wat vinden. De levering is ook erg snel 3-4 dagen en je kunt het volgen via track and trace.


de ondersteuning is ook prima, binnen een werkdag krijg je reactie op je mail, als je vragen hebt.


ben nu ook even aan het kijken bij airsoftpro. Ik zie enkele producten goedkoper echter is de bezorging weer duurder..vooral als je betaald met Paypal.
 
Niet tevreden beloven  vaak  teveel en doen niks , en bij ee G36 van Dboy moest ik paypal bellen want ze hadden hem niet retour gehad  beweerden ze de was zelfs voor getekend de sukkels dus  binnen een uur mij geld terug met dank aan paypal , 


 


dus ik koop de niet meer  heb nu een andere leuke shop met AA merken waar ik 10% korting krijgt op alles :D
 
Mja..10% korting...Het is maar waar je in gelooft.Vraag me af wie dan "de volle mep" betaald?


Zou het dan niet makkelijker zijn als ze de prijzen gewoon 10% lager maken?
 
@De ouwe stomp de 10% zal nooit van de prijs afgaan. Dit is, zoals ik het noem, het albert heijn effect. Voor een kilo bananen betaal je 1 euro, in de "bonus" betaal je voor 500 gram 50 cent. Het enige wat de gemiddelde winkelaar opvalt is dat de bananen niet 1 euro kosten maar 50 cent. Achteraf krijg je geen tot een slechte deal, maar het overgrote deel van de winkelaars ziet korting staan en is tevreden.


Zo zal je dit fenomeen altijd terugzien, maak je prijzen 10% hoger dan gemiddeld en roep op alles 10% korting.


 
 
Mja..10% korting...Het is maar waar je in gelooft.Vraag me af wie dan "de volle mep" betaald?


Zou het dan niet makkelijker zijn als ze de prijzen gewoon 10% lager maken?

Het is korting koop een Uk1R voor 310 gekocht inplaats van 344 :D 


en geld op alles en waarom zou die alles op 10% ;gooien blijft een exclusieve deal voor mij , en zeker een paar andere :D 


 
 
In zo'n geval is dat niet handig om dit aan de grote klok te hangen.Nu gaan andere klanten denken: HEEEEE.???.Hij wel,en ik niet?????!! en zijn gelijk klant af.Een winkel die met twee maten meet heeft geen lang leven..


Nu moet ik zeggen/schrijven dat ik zelf ook bij mijn winkeltjes regelmatig een "prijsje" krijg.Uiteraard heeft dit tot gevolg dat ik reclame voor die zaak maak.Maar ik ga nooit aan de grote klok hangen dat ik bij winkel xxxx .....% korting krijg.Het is een voorrecht.geen recht!Maak er af en toe een sport van om korting of iets leuks los te peuteren.Heb het ooit meegemaakt dat ik met ruim 5000 euro aan camera's op de toonbank sta.De verkoper vraagt..;"Wilt u er een proffesioneel lensdoekje bij??" Nou graag! zeg ik,en vervolgens slaat de arme man 11 euro aan. Ik : Joh..ik dacht dat ik hem kreeg?.Hij Neee dat kan ik niet maken!!.Ik: Nou dan kom ik wel terug als je het wel kan! en loop zo de winkel uit. Bij de andere winkel moesten ze uiteraard heel hard lachen.ik kreeg een handvol van die dingen en een lagere prijs!




 
 
Heb geen naam genoemd ;)


 


ik maak wat reclame dus voor die ruil krijg ik wat korting , er zijn ook lui die bij Gunfire korting krijgen koop jij de daardoor minder  daar nu ?
 
Doet me denken aan de aankoop van een compensator voor mn tippmann, prijs bij **** was 22,50, echter was deze er ook voor 16,-. Ik stuur een mail om te vragen wat de verschillen zijn, deze waren er niet. Vervolgens krijg ik een mooi doosje binnen, de beloofde compensator. Echter na de folie verwijderd te hebben staat er met neongeel de naam van de winkel op. Na een telefoontje blijkt dat de reden te zijn voor het korten in prijs (neongeel erop laten coaten is nog altijd duurder dan stock lijkt mij). Voor een meerprijs van 6,50, en verzendkosten a 4,50 kon ik deze terugsturen en de compensator zonder neongeel krijgen.


Kortom, voor deze prijs heb ik tape, verf en schuurpapier gekocht. Nu staat er een mooi wit vlakje op de plek van de reclame voor een kleine 7 euro. Zo zie je altijd maar weer, er zijn mensen in het vak omdat ze het vak leuk vinden maar helaas ook puur voor winstoogmerk.