Tactical AEG flashlights

De_Moeri

Member
25 mrt 2019
5
1
Trophies
4
Hi folks,

Mogelijks is dit een topic die al wel vaker is besproken. Jammer genoeg heb ik totaal geen idee wat nu een goede flashlight zou zijn en waar ik deze vind.

Ik zoek de volgende dingen in een flashlight:

- Strobe functie
- een zeer felle beam ( mag ook instelbaar zijn)
- Een flashlight die er niet uitziet als een scoop voor op een sniper (eerder compact dus of smal)
- functioneel op een AEG (liefst met een kabel switch)

Waarop gaat hij komen?

G&G CM16 SRL

Gebruik:

- CQB
- Darkrooms op bijvoorbeeld chambers en tunnels in fort knox


wat raad jij aan? Ervaringen? pro's & cons? :)

Thanks!
 

Haha Hoi, ik ben Tim een Belgische airsoft speler die nog op de twijfel is tussen speedsoft en skirms outdoor. Ik heb in beide het plezier wel gevonden. Daarom zoek ik ook een mooie middenweg in beide. Mijn excuses voor het niet voorstellen :D Heb je toevallig ook een voorkeur op de site die je geeft? Rekeninghoudend met de bovenstaande puntjes?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
ik ben na wat zoeken uiteindelijk op het volgende uitgekomen:
een pistol flashlight zoals de tlr-1 van streamlight (of een kopie).
deze kun je onder een pistol hangen, of ondersteboven aan de voorkant van een m4 plaatsen. hierdoor zit hij altijd in het midden en is makkelijk te bedienen. je zal wel je voorste iron sight moeten weghalen indien die er is, maar als je een red dot gebruikt is dat niet echt een probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: De_Moeri
ik ben na wat zoeken uiteindelijk op het volgende uitgekomen:
een pistol flashlight zoals de tlr-1 van streamlight (of een kopie).
deze kun je onder een pistol hangen, of ondersteboven aan de voorkant van een m4 plaatsen. hierdoor zit hij altijd in het midden en is makkelijk te bedienen. je zal wel je voorste iron sight moeten weghalen indien die er is, maar als je een red dot gebruikt is dat niet echt een probleem.

Heb je zelf een tlr-1 ? of raad je net wat anders budget friendly aan? Bedien je deze makkelijk tijdens skirms? Wisselen tussen strobe en gewoon? Thanks voor deze mooie info alvast!
 
een zeer felle bea

Hou het wel fijn voor je tegenstanders, als ik een lampje tegen kom om vervolgens een half uur met vlekken op mn zichts veld te lopen vind ik dat niet zo tof. Dan ga ik nog wel eens op het lampje mikken als ik hem weer tegen kom.
 
  • Leuk
Waarderingen: De_Moeri
Hou het wel fijn voor je tegenstanders, als ik een lampje tegen kom om vervolgens een half uur met vlekken op mn zichts veld te lopen vind ik dat niet zo tof. Dan ga ik nog wel eens op het lampje mikken als ik hem weer tegen kom.

het is natuurlijk een stukje tactiek... maar net zoals met lasers is het bij airsoft natuurlijk niet de bedoeling dat iemand met blijvende schade het veld af loopt...

heb zelf een lampje wat (ruim) voldoende licht geeft om een ruimte te verlichtingen en wat ook echt niet prettig is om in te kijken, maar heb nog nooit klachten gehad dat iemand langdurig z'n zicht kwijt was ofzo...

als ik bij Legends kijk zou ik voor zoiets gaan: https://www.airsoft-legends.nl/nl/night-evolution-m300b-mini-scout-weaponlight.html

p.s. met code "Legends" krijg je 5% korting... mooi meegenomen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: De_Moeri
het is natuurlijk een stukje tactiek... maar net zoals met lasers is het bij airsoft natuurlijk niet de bedoeling dat iemand met blijvende schade het veld af loopt...

heb zelf een lampje wat (ruim) voldoende licht geeft om een ruimte te verlichtingen en wat ook echt niet prettig is om in te kijken, maar heb nog nooit klachten gehad dat iemand langdurig z'n zicht kwijt was ofzo...

als ik bij Legends kijk zou ik voor zoiets gaan: https://www.airsoft-legends.nl/nl/night-evolution-m300b-mini-scout-weaponlight.html

p.s. met code "Legends" krijg je 5% korting... mooi meegenomen toch?

Ik ben absoluut voor het gebruik van lampjes. Maar zoals je zelf aangeeft: met gezond verstand. Heb wel is gehad dat het lijkt alsof je in een vuurtoren lamp kijkt
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Heb je zelf een tlr-1 ? of raad je net wat anders budget friendly aan? Bedien je deze makkelijk tijdens skirms? Wisselen tussen strobe en gewoon? Thanks voor deze mooie info alvast!

Ik heb een kopie van ace1arms. Helaas heb ik deze niet uit elkaar gekregen om de lens te vervangen voor een bb-proof lens, als ik een nieuwe zou kopen zou ik voor de echte gaan. Beiden zijn btw lekker fel en makkelijk te bedienen. Kijk eens een youtube filmpje als voorbeeld
 
  • Leuk
Waarderingen: De_Moeri
Hou het wel fijn voor je tegenstanders, als ik een lampje tegen kom om vervolgens een half uur met vlekken op mn zichts veld te lopen vind ik dat niet zo tof. Dan ga ik nog wel eens op het lampje mikken als ik hem weer tegen kom.

Hij hoeft net fel genoeg te zijn voor verwarring en wat verlichting, ik heb namelijk zelf een bloedhekel aan vlekjes zien :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
het is natuurlijk een stukje tactiek... maar net zoals met lasers is het bij airsoft natuurlijk niet de bedoeling dat iemand met blijvende schade het veld af loopt...

heb zelf een lampje wat (ruim) voldoende licht geeft om een ruimte te verlichtingen en wat ook echt niet prettig is om in te kijken, maar heb nog nooit klachten gehad dat iemand langdurig z'n zicht kwijt was ofzo...

als ik bij Legends kijk zou ik voor zoiets gaan: https://www.airsoft-legends.nl/nl/night-evolution-m300b-mini-scout-weaponlight.html

p.s. met code "Legends" krijg je 5% korting... mooi meegenomen toch?


heeft deze ook strobe functie? Dit vind ik niet terug :)
 
als je hem zelf snel aan en uit drukt heb je ook een strobe functie :O
 
  • Leuk
Waarderingen: HLQ
heeft deze ook strobe functie? Dit vind ik niet terug :)

Geen idee eerlijk gezegd...

Persoonlijk vind ik strobe super irritant aangezien je zelf er eigenlijk ook niet goed door ziet... maar neem anders ff contact op met Renzo (eigenaar Airsoft-Legends) die kan je vast verder helpen :)