Super stille gearbox

wat je miss kan doen is iets tussen de piston en pistonhead doen wat je klap absorbeerd

heb er zelf geen ervaring mee maar miss helpt dat bij je doel?
 
^^^Wat zal ik hier nou eens van zeggen *zucht*

Voor OP&Rebel: Met een 7.4V, ported cilinder, piston zonder full metal teeth, m120 en -2 tanden nog pme, lijkt mij dat er meer mis is dan alleen een te zwakke veer of te zware piston.. kan de piston wel vrij smooth bewegen? Of zit er bij de cilinderhead/nozzle iets in de weg wat de airflow hindert?(dat vertraagd de piston ook namelijk)
 
Laatst bewerkt:
kan de piston wel vrij smooth bewegen?

Piston kon goed bewegen, heb ik gechecked voordat ik de veer erin deed.
Het kan dan wel zijn dat bij het installeren van de veer de piston draait. Wanneer dat gebeurd haal ik de veer eruit en probeer ik het opnieuw. Misschien dat de piston uiteindelijk net een beetje is gedraaid zonder dat me dat is opgevallen waardoor hij niet meer goed op de tracks zit. Maar goed dat betwijfel ik aangezien hij niet meteen PME kreeg. Als de piston niet goed bewegen had ik dat waarschijnlijk meteen gemerkt.
Ik heb eerst aardig gedryfired voordat ik PME kreeg, daarna zag ik dat de nozzle niet bewoog. Ik heb toen de GB shell schroefjes wat losser gedraaid, toen bewoog de nozzle wel. Toen er uiteindelijk geen lucht meer uit de nozzle (bewoog wel) kwam ben niet meteen gestopt met dryfiren. Daarna deed ik de shell open en zag ik de gesloopte piston. (zie foto onderaan)

Of zit er bij de cilinderhead/nozzle iets in de weg wat de airflow hindert?(dat vertraagd de piston ook namelijk)

Wat zou dat precies kunnen zijn? Ik heb gekeken maar zag niks ongewoons.

-Pistonhead (stock) is trouwens van aluminium/niet plastic.
-De piston zelf heb ik niet geSSed. Een tand (rechts) is trouwens van metaal.

Foto: https://i.imgur.com/ncmGLXg.jpg

Mijn oog viel trouwens ook op deze piston:
https://gunfire.pl/product-eng-1152210174-Lightweight-14-Teeth-Piston.html
In combinatie met deze piston head (veel keus heb ik niet):
https://gunfire.pl/product-eng-1152200865-Bearing-piston-head-white.html
Of deze:
https://gunfire.pl/product-eng-1152210174-Lightweight-14-Teeth-Piston.html

Hij is lichter dan de open SHS (10g vs 16g) maar wel een ander merk, past de SHS piston head wel? Weet ook niet of Element wel zo'n merk is of niet.
 
Laatst bewerkt:
Wajow die piston... ik durf met redelijk wat zekerheid te zeggen dat dat geen pme is maar piston tanden die te zwak zijn voor een M120.

Edit: Neem een van deze pistons: uno of dos. Zo lang de laatste tand van je piston die in contact staat met de gears niet van metaal is zul je de piston mollen. Short stroken met een piston met maar een metalen tand zal dus nooit werken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Oke mooi om te horen, goed dat ik die foto erbij heb gegooid. :) Die piston vond ik inderdaad ook behoorlijk gesloopt.
Die element piston skip ik dan, die SHS piston die ik gelinkt op gunfire heb heeft ook metale tanden
 
Yeey crappy Polycarbonate VFC stock pistons, deze strippen zelfs bij normaal gebruik op hun stock gears dus dit was zeker wel te verwachten, maar nu er ook de nieuwe VFC's met updated internals rond gaan denk je hier niet zo 123 aan. Met een goede piston met full metal rack zal dit niet zo weer gebeuren.
 
Ben blij dat het niet ergens aan lag dan. Zal ik die MS120 veer dan gewoon houden?
 
die SHS piston die ik gelinkt op gunfire heb heeft ook metale tanden
Je hebt 2 keer de element piston gelinkt. En ja zolang je een 7.4v batt gebruikt zal die m120 voldoende zijn.
 
Wederom let er op dat gaten aan de achter kant van de GB shell hier invloed op kunnen hebben, mijn HK416 VFC GB shell heeft deze gaten daarom zeg ik het nog maar even. Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren. Daarbij is zelf swiss cheesen effectiever dan dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Ah nu snap ik wat je bedoeld ja, daar moet inderdaad niks blijven haken. Is dat iets wat snel kan gebeuren dan?
Helaas is de niet-open SHS piston out of stock :( Ik zie wel andere, maar die zijn wel een stuk zwaarder.
Ik heb net trouwens gekeken, als ik ongeveer 5 á 6 tanden SS, komt de piston niet over dit gat. Dan moet de SHS piston natuurlijk niet langer zijn dan de stock piston. Als ik een M135 veer gebruik moet ik dit waarschijnlijk toch doen.
Kan dat kloppen wat ik nu ongeveer zeg :p? Dit is voor mij nog nieuw.
 
Ik heb het zelf nog niet mee gemaakt, maar ik dacht ik meld het even dat andere hier blijkbaar wel last van hebben gehad. Je weet dat er nog meer sites zijn dan alleen gunfire he? Also ik verwacht niet dat je meer dan 3 tanden moet short stroken.
 
Ik ga nog meer dingen halen bij gunfire, dus vandaar. Maar goed ik ga nog wel verder kijken. En met 3 tanden SS bedoel je met de MS135 of MS120 spring?
 
Kerel ik ga je adviseren om het gewoon bij een 7.4v te houden met die setup. Als je er een 11.1v in plempt word het een super high stress build wat aardig pittig is om goed werkend te krijgen zonder pme, feeding isues, nozzle timing en je stock v2 vfc gearbox is dan niet sterk genoeg meer om het lang uit te houden. Bovendien als je full auto gebruikt denkt iedereen binnen een straal van 70m dat er iemand met een ketting zaag aan het maaien is en is heel je idee van een stille gearbox het raam uit! xD
 
Update!

Heb vorige week donderdag mijn gunfire bestelling binnengekregen met de onderdelen. Heb toen dezelfde dag mijn 416 weer in elkaar gezet :)
Ik heb ook een paar dagen erna op zondag hem getest op een skirm. Erg blij met het resultaat. Hij is niet zo stil als de video die ik linkte, maar dat hoefde ook niet en het hoge winey / kattengemiauw geluid dat je vaak hoort bij AEGs is minimaal en daar ging het om! Met 2 tanden SS en M120 spring schiet hij net onder de 360fps met nul hop. Als ik meer hop bijdraai is dit al snel wat minder (gebruik ik ook op het veld). Ik had dus geen problemen bij de chrono. Nu nog solderen naar XT60, nog steeds niet gedaan namelijk.

Ik heb wel stiekem een 11.1v batterij gebruikt (voornamelijk semi, soms bursts). Ik had wel aardig wat feeding issues, maar ik denk dat dit komt omdat ik mijn mid-caps de avond voor de skirm al had gevuld. Voortaan niet meer doen dus (werkte voorheen wel goed). Ik had wat magazijnen van andere mensen geleend en die feedde wel goed. Denk dat ik wel de 7.4v ga gebruiken zodat ik hem niet weer uit elkaar hoef te halen :p. Ik vond trouwens niet dat de 11.1 meer lawaai maakte dan de 7.4v.
 
Was ik zeker van plan om te doen ja! Dan ga ik ook met mijn chrono RPM meten, heb ik nog niet gedaan. Gevoelsmatig ben ik heel tevreden met de RPM, niet absurt hoog namelijk wat ik vaak voorbij zie komen. Uiteindelijk heb je toch maar 1 BB nodig voor een hit.
 
Was vergeten dat ik die video nog zou uploaden:

(schietert begrijpt de term "full auto" volgens mij niet)

Ik heb een RPM van 1300. Dat is nog op mini tamiya dus wanneer ik naar XT60 ga solderen zou dit dus wel een beetje omhoog kunnen gaan.