Subfora voor AA's (suggestie)

Gerben

Well-Known Member
22 feb 2018
56
32
Trophies
6
Is het misschien een idee, als het technisch kan, om iets van subfora te maken voor specifieke AA's of platformen? Daarin kunnen dan de specifieke eigenschappen / reviews / gear etc van het apparaat besproken kunnen worden.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een Umarex HK417D en ik heb gemerkt dat je daar best wat moeite voor moet doen om bijvoorbeeld mag pouches te vinden of iets simpels als een sling mount en als je die dan eindelijk hebt je ook nog een grotere buffer tube wrench nodig hebt om het te monteren. Het zou wel handig zijn om al die informatie te kunnen delen / bundelen op één plek?

Het zou er zo uit kunnen zien:

Airsoft Apparaten
Umarex HK417D
Topic 1 (sticky, algmene beschrijving / reviews / filmpjes etc)
Topic 2
Tokyo Marui Glock 17/18C
Topic 1
Topic n
Etc.
etc.
etc.​
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Doe maar niet, daar wordt het forum juist onoverzichtelijker door. Ik ga over een paar weken naar Japan en ben wat shops aan het opzoeken om wat aankopen te doen. De grootste tot nu toe heeft, op voorraad, 2842 verschillende apparaten. Als ook maar voor 10% van die apparaten een aparte sectie wordt geopend dan is het overzicht zoek.

Bovendien houden vragen het forum levend. Als alles met een paar klikken op te zoeken is is dat weliswaar, relatief, handig, maar dodelijk voor een forum als deze.
 
Ik vind dit wel een intressant idee, eigenlijk. Alleen denk ik dat het inderdaad op de gechetste manier onoverzichtlijk zou zijn.

Je zou in principe een subforum 'Airsoft Apparaten' kunnen maken, waarin ieder topic over een specifiek airsoftapparaat gaat.

Ik denk alleen wel dat je dan bepaalde eisen moet stellen aan de openingspost. Deze moet dan toch een minimale hoeveelheid informatie bieden over het desbetreffende apparaat.

Je krijgt dan als topic titel bijvoorbeeld:
- [ICS] CXP APE (R) - Discussie Topic. (AEG)
- [CYMA] CM.352(M) - Discussie Topic. (Spring Shotgun)

In de openingspost zou je dan het apparaat minimaal moet omschrijven, wat plaatjes en links naar website die hem verkopen. Ik noem wat.

Een andere optie is herverdelen onder fabrikant, maar dat lijkt mij ook weer onoverzichtelijk door het hoge aantal fabrikanten.

Gedachtegangen genoeg, ik ben er wel positief over. :)
 
Misschien dat per merk of per categorie (side arm, shotgun, main, sniper)
Denk dat per merk dan het meest overzichtelijk is.
 
Eens met @Oddball en @Sander , denk dat je verzand in de details met per fabrikant en type een subforum.

Persoonlijk gebruik ik voornamelijk de 'recente post' optie en anders de zoekfunctie.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een sub forum over replica's met daarin sub fora met verschillende types. Dus wat Twinfromhell al aangaf, ik denk dat dat wel handig zou zijn! Maar per merk/type replica word het echt te groot..
 
Doe maar niet, daar wordt het forum juist onoverzichtelijker door. Ik ga over een paar weken naar Japan en ben wat shops aan het opzoeken om wat aankopen te doen. De grootste tot nu toe heeft, op voorraad, 2842 verschillende apparaten. Als ook maar voor 10% van die apparaten een aparte sectie wordt geopend dan is het overzicht zoek.

Ow, zat helemaal niet aan dat soort grote aantallen te denken;-) Als dat zou gebeuren dan zou je in de huidige vorm sowieso een probleem hebben met heel veel replica-specifieke topics verspreid over het forum:D

Bovendien houden vragen het forum levend. Als alles met een paar klikken op te zoeken is is dat weliswaar, relatief, handig, maar dodelijk voor een forum als deze.

Ja dat is ook zo, het hangt natuurlijk ook af van het aantal gebruikers en berichten.

Anywayzzzz, ik wilde in ieder geval een topic maken over de HK417D met wat linkjes naar reviews en specifieke onderdelen. In welk subforum kan ik dat het beste plaatsen?
 
Dat kan hier onder "algemeen"
Of als het een eigen geschreven review van het apparaat is dan onder "reviews"
 
hmmm! Interessante suggestie! Maar dat gaat inderdaad een flinke waslijst worden. Ik heb zelf al vaker met het idee gespeeld of er niet nog één categorie bij moet komen om het algemene gedeelte wat specifieker te maken. Daar staan nu skirm vragen en replica vragen.

Voor nu kan het nog omdat het niet dagelijks gevuld word met tientallen posts. Maar wellicht in de toekomst. Ik vind het iig wel interessant dat een aantal van jullie met dezelfde denkwijze komen.
 
Denk dat als je zoiets wilt doen het misschien beter is om een sub fora te maken wat er zo uit ziet:

- Hpa replica's
- Aeg
- pistols

Mocht dat goed lopen kan je het altijd nog uitbreiden
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Ik zou dan eerder een subforum "replicas" in het technische gedeelte stoppen. Of een sticky thread ergens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik zou dan eerder een subforum "replicas" in het technische gedeelte stoppen. Of een sticky thread ergens.

Clusterfuck in 3 2 1 ....

Waarom kunnen mensen niet een topic maken in het technische gedeelt en als het een uitgebreid, nuttig en animo genoeg er voor is dat het een sticky wordt? Daarbij 90% van de m4’s zijn hetzelfde qua internals dus kan je gewoon een groot topic voor maken met kleine aanpassingen voor uitzonderingen, zelfde voor AK, AUG, etc. Waarschijnlijk zullen er voor ak en m4 toch alleen de meeste animo zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Denk dat als je zoiets wilt doen het misschien beter is om een sub fora te maken wat er zo uit ziet:

- Hpa replica's
- Aeg
- pistols

Mocht dat goed lopen kan je het altijd nog uitbreiden
Dit idee had ik ook maar dan ook
-snipers
-overig (granaten/UGL (/claymores maar deze mogen niet in NL maar dat is het zelfde als met de meeste granaten)
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Dit idee had ik ook maar dan ook
-snipers
-overig (granaten/UGL (/claymores maar deze mogen niet in NL maar dat is het zelfde als met de meeste granaten)

Ja waren ff de eerste replica's bij mij me binnenschoten als optie. Zijn er natuurlijk meer..
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Clusterfuck in 3 2 1 ....

Waarom kunnen mensen niet een topic maken in het technische gedeelt en als het een uitgebreid, nuttig en animo genoeg er voor is dat het een sticky wordt? Daarbij 90% van de m4’s zijn hetzelfde qua internals dus kan je gewoon een groot topic voor maken met kleine aanpassingen voor uitzonderingen, zelfde voor AK, AUG, etc. Waarschijnlijk zullen er voor ak en m4 toch alleen de meeste animo zijn.
Mee eens samen met @campesteijn In het technische gedeelte kan er een replica subforum komen wanneer we merken dat er heel veel replica posts zijn in een forum gedeelte.
 
Oh damn ik had het verkeerd gelezen, ik las een subtopic en niet subforum, dus dacht dat mensen de optie kregen om alles in een topic te gooien. Een subforum is inderdaad een goed idee als het te druk wordt, maar goed dan moet er een algemeen topic komen voor M4 en AK's en etc en nog wel het belangrijkste dat mensen de zoekfunctie gebruiken ipv een nieuw topic aan te maken.