Stemmen ledenraad verkiezing

MauriceV92

Well-Known Member
22 aug 2018
268
191
Trophies
12
Hallo leden,

In jullie mail is gister een mail binnen gekomen van de NABV met hierin de kandidaten voor de NABV ledenraad. Ik wil jullie allemaal verzoeken echt hierop te gaan stemmen!

Als ik voor mijzelf spreek merk ik dat de NABV nog erg zoekende is in hoe ze efficiënt en volledig met de achterban moeten communiceren en lijkt het alsof ze in de hoge toren zitten.
De ledenraad is er om juist dat dat te dichten en "het volk" aan het woord te laten.

Mooie kans dus om te stemmen op personen waar je graag van hebt dat hij of zij je gaan vertegenwoordigen!

Ikzelf, Maurice Vermeul, heb mij verkiesbaar gesteld en hoop van toegevoegde waarde te kunnen zijn in de ledenraad.
 
Waarom zou ik dan op jou stemmen? Wat zijn je speer punten? Waar sta jij voor? Wat wil jij veranderen of juist niet veranderen? En vooral hoe denk je dat te bereiken?

Met alleen "ik ben maurice en heb me verkiesbaar gesteld" & "het gat van communicatie dichten" krijg je mijn stem niet, om het ff recht voor zijn raap te zeggen.
 
Ondertussen 9 dagen later.......
Geen reactie. Slecht, vooral als je aangeeft dat communicatie belangrijk is.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Terwijl hij toch zo’n 2,5uur geleden hier geweest is...

Naja... op naar een succesvolle ledenraad dan maar...

Overigens is mijn stem gegaan naar Jasper!
 
tja..
ik merk ook dat het lastig is om "zichtbaar" te zijn voor je achterban...

ik was zelf namelijk tot op heden geen lid hier, terwijl ik mijzelf toch niet bepaald inactief kan noemen op social media...

hoe dan ook... Ik kijk zelf het liefste op het nabv forum zelf... omdat ik denk dat het handig is als communicatie tussen ledenraad en leden gecentraliseerd is, zodat dingen ook makkelijker terug te vinden zijn...

bas scholts heeft een mooie opzet gemaakt op dat forum, een post waarop mensen zaken kunnen aandragen welke meegenomen kunnen worden op de eerstvolgende ledenraadsvergadering...

ik ben net als bas van plan, om elk punt voor te dragen, hoe onbenullig dat ook mag zijn... dat wil natuurlijk niet zeggen dat elk punt altijd opgepakt kan worden, maar een lijst met "wensen" vanuit de achterban onstaat wel op die manier...
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik pas na het lezen van jouw berichtje weet dat er een NABV forum is... Even op gekeken maar zag niet onwijs veel activiteit... ook de statistieken vielen beetje tegen: Aantal berichten 617 • Aantal onderwerpen 220 • Aantal leden 1215..

Geen idee hoelang t forum al up is. Maar zou wel goed idee zijn om dat wat meer te promoten. Daarnaast misschien belangrijke topics ook bij andere communities te plaatsen zodat men op de hoogte van is.
 
het forum is pas een maandje ofzo in de lucht.. het stond ook in de voorgaande nieuwsbrief (die voor de afgelopen nieuwsbrief)...
het is zich langzamerhand aan het vullen, maar idd, het zou mooi zijn als alle leden er af en toe komen neuzen, en zeker de leden die een vraag of wens kenbaar willen maken richting ledenraad.

een van de dingen die ik min of meer verplicht ga stellen voor een ledenraadslid, is daar actief te zijn, en minstens regelmatig mee te lezen...
daarmee kunnen we een de huidge afstand tussen raadslid en lid behoorlijk dichten...

het is namelijk haast ondoenlijk om verschillende fora en social media af te struinen om alle gefragmenteerde zaken bij elkaar te harken... al zullen velen van ons dat op persoonlijke titel heus wel in bepaalde mate blijven doen ;).
 
Vandaar! dan heb ik niks gezegd over aantal mensen die er gebruik van maken! Hopen dat snel beetje groeit. Hoe meer kennis bij elkaar hoe beter imo! Heb zelf ook geen idee welke fora t grootste zijn, heb het gevoel dat ACN een van de meest active is. Maar airsoft elite en Arisoft.nl ook erg groot zijn... Zal me niks verbazen als er nog meer zijn die groot / actief zijn... geen idee of daar overzicht van is..
 
mischien een leuke voor een sticky?
we willen natuurlijk niemand "stelen" maar een linkje naar het "officiele" forum, is mischien wel een idee?

laat mensen vooral hier lekker keuvelen, maar als ze dan eens een wat gerichtere vraag hebben, is het handig als men de informatie heeft op de plek waar ze op dat moment zijn... XD
 
mischien een leuke voor een sticky?
we willen natuurlijk niemand "stelen" maar een linkje naar het "officiele" forum, is mischien wel een idee?

laat mensen vooral hier lekker keuvelen, maar als ze dan eens een wat gerichtere vraag hebben, is het handig als men de informatie heeft op de plek waar ze op dat moment zijn... XD
Ik zou zeggen, maak een mooi promopraatje voor het NABV forum in "algemeen" en ik maak hem sticky. ;)
Want er moet wel iets zijn om sticky te maken natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ik zou zeggen, maak een mooi promopraatje voor het NABV forum in "algemeen" en ik maak hem sticky. ;)
Want er moet wel iets zijn om sticky te maken natuurlijk.
Nadeel is dat meerderheid van de LR leden niet op het forum zitten van de NABV. En dus reactie dan maar alleen van enkele LR leden zal zijn. Als de LR leden zelf ook allemaal actief zijn op het forum, kunnen de leden er vervolgens achteraan komen.
 
Nadeel is dat meerderheid van de LR leden niet op het forum zitten van de NABV. En dus reactie dan maar alleen van enkele LR leden zal zijn. Als de LR leden zelf ook allemaal actief zijn op het forum, kunnen de leden er vervolgens achteraan komen.
Ik zie niet in waarom ze er per sé allemaal op zouden moeten zitten. Een afvaardiging kan ook zaken in de LR aankaarten die op dat forum aan de orde komen. Ik hoef niet alle ledenraadsleden te kennen, zij dienen ons te kennen en vertegenwoordigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Toothpick
Ik vind het juist goed dat ze niet allemaal achterover hangend op het forum wachten op een post om dan pas actie te ondernemen.
Ik vind het goed dat ze ook bij FB groepen en andere fora zitten zodat ze op die manier meer info krijgen over wat er speelt.
 
Even een ouder draadje aanslingeren.
HOLY NECRO BATMAN!!!!!!

Maar ben wel benieuwd wat er van het "beter en duidelijker communiceren" terecht is gekomen @MauriceV92 ?

Merk er bijzonder weinig van, in vergelijking met een paar jaar geleden.
 
Even een ouder draadje aanslingeren.
HOLY NECRO BATMAN!!!!!!

Maar ben wel benieuwd wat er van het "beter en duidelijker communiceren" terecht is gekomen @MauriceV92 ?

Merk er bijzonder weinig van, in vergelijking met een paar jaar geleden.

Wat wil je hierin van mij weten?
Ik snap je vraag niet zo goed.
Daarnaast ken ik de situatie van een paar jaar geleden niet. Kun je dat toelichten?
 
Volgens mij ben jij de topic starter van deze. En was dit jou motivatie om op jou te stemmen? Toch?

Ik vraag me nu af of je al bereikt hebt waarvoor de mensen op jou gestemd hebben.
Of dat het iets lastiger inelkaar zit en het eigenlijk niet mogelijk is om de nabv transparant en helder te laten communiceren?
 
Volgens mij ben jij de topic starter van deze. En was dit jou motivatie om op jou te stemmen? Toch?

Ik vraag me nu af of je al bereikt hebt waarvoor de mensen op jou gestemd hebben.
Of dat het iets lastiger inelkaar zit en het eigenlijk niet mogelijk is om de nabv transparant en helder te laten communiceren?

Ah op die manier.

Je laatste zin insinueert namelijk dat het toch niet mogelijk is om de NABV helder en transparant te laten communiceren.
Ook in het bericht daarvoor gaf je aan 'er bijzonder weinig van te merken'.
Mag ik aannemen dat je een bepaalde verwachting hebt van mijn antwoord?

Ik wil met alle liefde je vraag beantwoorden maar hoop wel dat je dan ook met een open blik naar mijn antwoord gaat kijken.

De NABV is inderdaad een stuk complexer dan verwacht. Daarnaast is de invloed van een individu in een ledenraad kleiner dan ik bij mijn kandidaatschap had gehoopt.
Echter ben ik gelukkig niet de enige die met dit punt aan de slag is gegaan. Dit heeft tot gevolg gehad dat de NABV een andere communicatie adviseur heeft aangesteld, een dame welke van wanten weet. Eerste resultaten zijn daarin al zichtbaar. Denk aan een vernieuwde nieuwsbrief en een andere, minder formele schrijfstijl. Wat ik had onderschat is het feit dat communicatie een schakel in een veel groter proces is gebleken.
In mijn andere verenigingen had communicatie meer vrij spel om het woord te voeren, binnen de NABV door de vaak beladen en complexe materie, leest het bestuur vaak teksten tegen. Dat remt de vernieuwing op het vlak van communicatie mijn inziens.

Echter gebeurt er nu een hoop. Het bedrijfsbureau, waar administratie en communicatie onder valt, is bezig met een introductiemap / sheet / blad / boek voor nieuwe spelers en leden om hen welkom te heten. Het youtube kanaal gaat op een andere, minder saaie manier gebruikt worden en er komt een mooie vernieuwde website aan waar leden veel eenvoudiger hun weg op kunnen vinden.

Ik heb goed contact met de communicatie adviseur van de NABV, ook omdat je mij al in het info filmpje van de ledenraad voorbij hebben zien komen en er nog meer youtube filmpjes met / van mij aan komen. Haar expertise en drive geeft mij vertrouwen dat er een mooie verandering de komende tijd aan zit te komen. Stapje bij beetje, maar hij komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michel
Bedankt voor je antwoord. Nee ik heb geen bepaalde verwachting van je antwoord.
Ik was gewoon benieuwd of je je eigen doelstelling behaald hebt.
Dat mijn laatste zin iets insinueert is geheel je eigen perceptie. Was meer een contra indicatie van de zin er voor.

Speerpunt van veel kandidaten was namelijk de communicatie verbeteren.

Zoals ik eerder aanhaalde merk ik daar weinig van. Ja ik zie inderdaad ook dat de berichten meer in jip en janneke maar qua inhoud blijft het redelijk hetzelfde.

Maar ben benieuwd naar de verandering die eraan zit te komen.