SSG10 A3 Upgrade Project

ChantingWoods

Member
Trophies
1
Ok .. In eerste instantie wou ik voor een Silverback SRS gaan maar na wat wikken en wegen ben ik toch voor de Novritsch SSG10 A3 gevallen.

De eerste upgrades die ik ervoor heb aangeschaft zijn:
Action Army VSR-10 Smart hop up chamber
Masada One-piece arm and nub for AA chamber, Gen. 2
De Maple Leaf Autobot 70
Rapax 2+ J Spring

Nou ..

De Maple Leaf Autobot 70 had een waardeloze airseal en ook met teflon tape hielp het niks.
De Masada One-piece brak door de druk van de spring in de hopup/

En,
De Joules zitten nu op 1.57 (redelijk consistent) met de 2+ spring.

Dus ... Niet veel verbeterd eigenlijk :)

Ik heb dus een Rapax RSM 3+J besteld en ga eerst even met de bijgeleverde bucking wat volgens mij een maple Leaf 60 is, spelen.

Eens kijken hoe de nieuwe spring de performance qua joules verbeterd en over 2 weken tijdens een skirm eens kijken hoe de range is.
 
@Robert aka djxyanide , ja ik ben al bekend met de sniper. Ben een paar jaar geleden erg actief geweest met airsoft maar wegens werk in het buitenland er niet meer aan toegekomen. Dacht trouwens ook dat ik mijn collectie nog had maar helaas. Deze is in mijn afwezigheid verkocht (had die optie geboden hoor, wist alleen niet dat het was gebeurd).

Nu ben ik weer verder gegaan met de SSG en heb een Rapax 3+ joule spring ingekort + een spacer erbij en nu is de Joule rond de 2.2 met 0.4. Dus dat lijkt me voor nu prima.

Vandaag de eerste Skirm sinds jaren en kijken hoe eea het doet. Volgende upgrade die binnenkomt is een Springer Piston en nog de Tridos Design TDC pro.

Dus .. we gaan vandaag eens kijken hoe het werkt :)
 
Eerste Skirm gehad en op zich performed hij redelijk.

Wat opviel was dat ik met mijn eigen (erg oude) chrono rond de 2.2 zat en op het veld (Outdoor Delft) op 2.0x
Dus er zit nog ruimte :)
En al spelend moet ik toch wel zeggen dat het afstellen van de Hop met een inbus sleuteltje niet geweldig is dus de TDC zal erg welkom zijn om in-game eenvoudig te hoppen. Ook al omdat we door onze 0.4BB's waren en we naar 0.36 moesten waardoor de afstelling net niet lekker was.

Dus nu wachten op de volgende upgrades en dan weer kijken.
 
Weer een stapje verder.
AA Hopup vervangen voor een TTI omdat de TDC maar niet geleverd kan worden en na het lezen van wat reviews dit een goed alternatief zou moeten zijn. En, voorlopig werkt alles zoals het moet.
Rapax 3+ Joule ingekorte spring vervangen met een Laylax M170 Spring welke standaard de replica op 2.4J met 0.40BB's zet.
Stalker Scorpion Piston en "verlengd" om een Short stroke te krijgen en nu zit ik op een constante 2.05

Nu eerst weer naar een Skirm en kijken hoe alles in combinatie werkt qua afstand en zuiverheid.
 
Terug
Bovenaan