SR25 met recoil

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
Zoals sommigen van jullie weten heb ik een Ares SR25 wat klein beestje is (70m, heerlijk accuraat, handzaam). maar nu zit ik toch steeds meer te smachten naar een replica met wat recoil en het liefst zonder batterijen (ik vind ze onhandig en onveilig)

Nu vraag ik me dus af wat er mogelijk is.. is het mogelijk om om te bouwen tot een systeem met (redelijk) wat recoil? Of ga ik toch al snel naar een GBBR die nieuw is? Ik heb voor het laatste al een keuze gemaakt namelijk de VFC SR-25 GBBR (volgens mij een geweldig ding!) en dat zal dan mijn keuze worden. Ik weet dat mensen gaan zeggen "DOE GEEN GBBR WANT LOWCAPS" maar met m'n Ares schiet ik per dag ook maar 4 midcaps weg.. dus ik ben altijd zuinig op m'n bbs en schoten.

Ook wil ik geen HPA of iets anders met een slang+tank want dat is gewoon irritant.

Wat is mogelijk oh almachtigen en alwetende in de airsoft wereld!
 
Batterijen en onveilig is nog steeds een onzin argument, mensen moeten dan ook maar gauw al hun laptops, smart phones, tablets en andere gadgets weg doen want oh no Lipo, maar dat is mijn mening. /rant over.

Vast wel dat je een GBBR DMR kan maken maar dat gaat een hoop geld kosten om het goed en consistent te krijgen en zelfs dan heb je nog steeds altijd last van het cooldown effect, temperatuur buiten en het feit dat de druk afneemt naarmate je gas op raakt, oftewel je kan een hoop doen maar zo goed als in een HPA of AEG krijg je het nooit. Daarbij zul je zelf ook nooit zo accuraat schieten als een systeem zonder recoil gezien je hele systeem ervoor zorgt dat je niet meer on target bent, het is natuurlijk niet zo erg als met een echt vuurwapen but still its a factor.

Wordt een duur grapje, 900 dollar replica, dan nog 4-5 mags a 50 dollar per stuk, dan nog een leuke scope en dan moet je nog aan upgrades beginnen.

Ik snap dat een lucht tank minder is maar het is toch nog steeds wel een van de beter opties.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Batterijen en onveilig is nog steeds een onzin argument, mensen moeten dan ook maar gauw al hun laptops, smart phones, tablets en andere gadgets weg doen want oh no Lipo, maar dat is mijn mening. /rant over.

Vast wel dat je een GBBR DMR kan maken maar dat gaat een hoop geld kosten om het goed en consistent te krijgen en zelfs dan heb je nog steeds altijd last van het cooldown effect, temperatuur buiten en het feit dat de druk afneemt naarmate je gas op raakt, oftewel je kan een hoop doen maar zo goed als in een HPA of AEG krijg je het nooit. Daarbij zul je zelf ook nooit zo accuraat schieten als een systeem zonder recoil gezien je hele systeem ervoor zorgt dat je niet meer on target bent, het is natuurlijk niet zo erg als met een echt vuurwapen but still its a factor.

Wordt een duur grapje, 900 dollar replica, dan nog 4-5 mags a 50 dollar per stuk, dan nog een leuke scope en dan moet je nog aan upgrades beginnen.

Ik snap dat een lucht tank minder is maar het is toch nog steeds wel een van de beter opties.

Ik heb alleen nimhs. Youre argument is invalid. Ik vind batterijen gewoon Meh. Personal preference.

Zelfde geld voor een tank. Ik ga gewoon niet rondlopen met een gasfles op m’n rug.. dan ga ik wel de duiksport in.

Dat het duurt word snap ik, als er andere alternatieven zijn hoor ik dat graag. Vind het systeem wat @michiel80 heeft mooi (CO2 in je buttstock) maar dat is zonder recoil.
 
En een klein tankje? Denk 500ml spa flesje?

Aangezien je gaat dmr-en, zul je ook niet veel schieten neem ik aan..
 
My argument is not invalid, it just doesn't apply to you, ondanks dat je zelf zegt onveilig, wat is er onveilig aan? Dat je ze meh vindt is wat anders, maar dat kan ik wel begrijpen en ook voor de tank dat moet je maar net liggen, er zijn genoeg die nooit een HPA setup willen omdat ze over het algemeen een tank op de rug moeten (kan ook met stock adapters enzo maar dat zie je niet veel en kan soms nog lelijker zijn dan een slang). Also ik wordt gewoon moe van anderen die constant aankomen met dat lipo's gevaarlijk zijn.

Ja als je recoil wilt en niet met een tank op je rug wilt lopen dan blijft er niet veel meer over dan een GBBR, want Daytona en Alyan kits zijn beide dmv HPA/LPA powered en gebruiken een lucht tank en Tippmann kan op CO2 mags maar dat is geen SR-25.

Andere optie is iets met CO2 of een hele kleine hpa tank in de stock doen als je iets kan vinden met recoil dan.
 
polarstar heeft een hpa tank die binnenkort beschikbaar komt die je in je bufferstock kan draaien. hier zou je een aantal mags (300+ schoten) uit kunnen halen en heb je geen lijn nodig. maar dan heb je alsnog hpa.
 
My argument is not invalid, it just doesn't apply to you, ondanks dat je zelf zegt onveilig, wat is er onveilig aan? Dat je ze meh vindt is wat anders, maar dat kan ik wel begrijpen en ook voor de tank dat moet je maar net liggen, er zijn genoeg die nooit een HPA setup willen omdat ze over het algemeen een tank op de rug moeten (kan ook met stock adapters enzo maar dat zie je niet veel en kan soms nog lelijker zijn dan een slang). Also ik wordt gewoon moe van anderen die constant aankomen met dat lipo's gevaarlijk zijn.

Ja als je recoil wilt en niet met een tank op je rug wilt lopen dan blijft er niet veel meer over dan een GBBR, want Daytona en Alyan kits zijn beide dmv HPA/LPA powered en gebruiken een lucht tank en Tippmann kan op CO2 mags maar dat is geen SR-25.

Andere optie is iets met CO2 of een hele kleine hpa tank in de stock doen als je iets kan vinden met recoil dan.

Reden van dat ik geen batterijen wil: Ik vind het irritant om constant die krengen op te moeten laden, ik vergeet dat nog wel eens.. en als ik straks meer milsims ga draaien moet ik aardig wat batterijen meeschouwen. Ook het feit dat het elektrisch is.. altijd kans op kortsluiting, waterschade kans is groter en het is elektrisch.. Terwijl ook lipo's kans hebben om op te blazen, kans is klein.. I know maar de kans is groter dan een gasbus die ontploft.

Het is niet dat ik niet GBBR wil gaan.. maar meer om te zien of er andere opties zjn dan de GBBR. Maar volgens mij zijn die er niet echt..

polarstar heeft een hpa tank die binnenkort beschikbaar komt die je in je bufferstock kan draaien. hier zou je een aantal mags (300+ schoten) uit kunnen halen en heb je geen lijn nodig. maar dan heb je alsnog hpa.

Kijk, dat maakt het wel interessant.. dat het HPA is maakt mij niet zo veel uit (eigenlijk wel qua performances) maar het is gewoon het feit dat je altijd aan een lijntje zit wat me tegenstaat.. dit ga ik dus even opzoeken, heb je een linkje?
 
Reden van dat ik geen batterijen wil: Ik vind het irritant om constant die krengen op te moeten laden, ik vergeet dat nog wel eens.. en als ik straks meer milsims ga draaien moet ik aardig wat batterijen meeschouwen. Ook het feit dat het elektrisch is.. altijd kans op kortsluiting, waterschade kans is groter en het is elektrisch.. Terwijl ook lipo's kans hebben om op te blazen, kans is klein.. I know maar de kans is groter dan een gasbus die ontploft.

Het is niet dat ik niet GBBR wil gaan.. maar meer om te zien of er andere opties zjn dan de GBBR. Maar volgens mij zijn die er niet echt..

Hahaha maar als je wil gaan opnemen moet je alsnog je batterijen niet vergeten :p, maar ik snap het lipo opblazen en gas bus opblazen die kans is even groot maar het niet meer hoeven dealen met batterijen is natuurlijk wel iets.

BTW Redline heeft al een air stock, het moet je alleen maar net liggen hoe het eruit ziet.
 
Hahaha maar als je wil gaan opnemen moet je alsnog je batterijen niet vergeten :p, maar ik snap het lipo opblazen en gas bus opblazen die kans is even groot maar het niet meer hoeven dealen met batterijen is natuurlijk wel iets.

BTW Redline heeft al een air stock, het moet je alleen maar net liggen hoe het eruit ziet.

Haha.. dit? No thanks
1384122_561150863934844_2022164444_n.jpg


Ik denk dat ik gewoon uitkom op de GBBR op greengas. Michiel had het ook al op een Npas erop zetten om het te controleren? I dunno..
 
Haha.. dit? No thanks
1384122_561150863934844_2022164444_n.jpg


Ik denk dat ik gewoon uitkom op de GBBR op greengas. Michiel had het ook al op een Npas erop zetten om het te controleren? I dunno..

Zou dat niet een foto zijn van het systeem? Lijkt me stug dat daar geen cover overheen komt....
Nvm heb net even zelf gekeken.. Ziet er echt heel lelijk uit. :eek:

Btw, is een DMR op Greengas wel zo slim? Wat Rebel al zij over het afnemen van de druk naarmate er meer schoten gelost worden. Hierdoor lijkt mij dat je snel overhop krijgt en dus inconstant word. Iets dat voor een DMR het belangrijkste is. Het is een moeilijke zaak :p recoil is enorm gaaf maar niet altijd mogelijk helaas.... Enige optie lijkt mij een Daytona HPA, maar als jij dat slangetje een probleem vind gaat dat over.. Persoonlijk maakt mij die tank en slang niet uit, zolang hij maar goed schiet. Het probleem met HPA is wel dat je die tank steeds moet vullen, en als riflemen zou je met 1 fles niet eens genoeg hebben voor de hele dag.
 
Als ik het goed begrijp moet je dan wel hun eigen PR15 Gen2 halen om de fles in de stock te gebruiken, maar dat is wat ik zover uit het bericht begrijp.

Hahah @Tactical Bear, just naming some options XD.
ik heb me er niet in verdiept maar zag het afgelopen week langskomen. maar daar zullen ze zelf het beste op kunnen antwoorden.
 
Wat ik gelezen heb (maar nog niet geverifieerd) is dat die vfc sr25 nog zo slecht niet is. Enige wat er aan gedaan schijnt te moeten worden zijn een nieuw hop up rubber (vsr10 type) en inner barrel.

Incosistentie van het ding valt denk ik ook wel mee, 20 schoten per mag maar een relatief grote gasinhoud. Ook is het hele greengas verhaal tegenwoordig een stuk minder erg als vroeger. Tegenwoordig heb je gas in verschillende powerniveaus zodat je je gas mooi kunt afstemmen op de omstandigheden.
 
Gas capacity zal idd goed kunnen kloppen gezien de HK417 er ook aardig wat mags uit kon persen, toch als het op raakt ga je het toch wel zien, plus koud weer en het cooldown effect kunnen je alsnog nekken, maar waar een wil is is een weg dus ik houd niemand tegen, zou het alleen maar vet vinden. Iig zeker weer eens wat anders dan de zoveelste M4 die 450 FPS schiet en een scope heeft en opeens een DMR is.
 
Klopt, de quake.. Maar dat is je stock

Dus met lijn, en dat wil Jeroen liever niet..
 
Klopt, maar veel meer opties met HPA + recoil - lijn en slang lijkt mij heel lastig of onmogelijk, maar als het lukt! Is dat wel heel gaaf.
 
Wat ik gelezen heb (maar nog niet geverifieerd) is dat die vfc sr25 nog zo slecht niet is. Enige wat er aan gedaan schijnt te moeten worden zijn een nieuw hop up rubber (vsr10 type) en inner barrel.

De review (een van de enige in Engels) van Redwolf Airsoft zag er ook positief uit.. volgens mij was er volgens hun maar 1 puntje wat minder was. Maar die weet ik even niet meer.

Gas capacity zal idd goed kunnen kloppen gezien de HK417 er ook aardig wat mags uit kon persen, toch als het op raakt ga je het toch wel zien, plus koud weer en het cooldown effect kunnen je alsnog nekken, maar waar een wil is is een weg dus ik houd niemand tegen, zou het alleen maar vet vinden. Iig zeker weer eens wat anders dan de zoveelste M4 die 450 FPS schiet en een scope heeft en opeens een DMR is.

Is de cooldown effect niet heel erg minimaal? Aangezien je toch maar single shot schiet en (dit is persoonlijk voor mij) je slechts een paar BBs per minuut schiet?

Ik wil sowieso geen M4 op 450 met een scope.. want ik ben een purist hierin en wil zo accuraat (niet qua performance) mogelijk spelen. Dus ik zal nooit een 5.56 platform gebruiken voor DMR ... 7.62 to the max!

Klopt, maar veel meer opties met HPA + recoil - lijn en slang lijkt mij heel lastig of onmogelijk, maar als het lukt! Is dat wel heel gaaf.

Zoals ik ook al eerder zei, ik hoef niet per se naar HPA. Ik ben tevreden met gas.. wilde gewoon de opties zonder slang maar met recoil. Blijkbaar zijn die er niet. Althans... niet wat ik wil :)

Dus dat word gewoon even sparen voor de VFC!