Spring guide

victor

Well-Known Member
11 jan 2017
478
260
Trophies
14
Vandaag voor het eerst de upper gear box van mijn ICS par MK3 opengemaakt. Bij openen viel op dat de spring guide er ietwas losjes in zat. De borg pen draaide ook door.

Na checken van mijn airseal, gearbox weer in elkaar gezet en nu kon ik de borgpen van de spring guide wel goed vast zetten.

Echter bij FPS testen blijkt mijn fps ineens een 15-20 fps lager te zijn dan daarvoor. Het lijkt erop alsof voorheen de spring guide niet goed in de gear box zat waardoor er ietwat extra spanning op de spring zat?

Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe spring guide, en daar valt op dat er metalen ringetjes op zitten? Kun je deze ook los krijgen? Dan hoef ik slechts een ringetje d'r tussen te zetten zodat de spring weer op de juiste spanning staat?

Iemand andere tips?
 
Meestal zitten bearings vast als je die bedoelt, je hebt wel spring spacers om dit op te lossen. Even ID en OD meten en dan kan je alu ringetjes wel vinden online ervoor. Echter waarom zoveel moeite doen voor 15-20 FPS? Als je nog niks geupgrade hebt kan je beter daar je geld in stoppen dan in zoiets.
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Indien je een foto van de spring guide hebt kan ik kijken of de ringetjes die jij bedoel geen thrust bearing is die er voor zorgt dat je veer niet tordeert

Mvg Roy AKA Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Heren, thanks voor de snelle reaktie

@Rebelattack het gaat me er meer om dat ik door het openen / sluiten van de gearbox 15-20 FPS ben kwijtgeraakt. En dat lijkt me zonde. Vandaar.

Ik vermoed dat dit kwam doordat de spring guide initieel niet goed in de gearbox zat (door de losse borg pen)
UrtcxfP.jpg


hierdoor kwam er dus extra spanning op de veer. Nu heb ik de spring guide in de nokjes gezet
z01WXsZ.jpg

met als gevolg die 15-20 fps verlies. Nu lijkt me zowiezo qua fit, optie 2 beter... maar zoek ik dus een manier om die fps weer te winnen.

@Roy Pie Het ringetje op de spring guide is 15 mm buiten diameter en 11mm intern. Ik zou bij de bouwmarkt kunnen kijken voor wat ringetjes. OFwel spring spacers...

NExloh8.jpg
 
Volgens mij levert ICS op bijna alle highend wel een spring guide met bearings.
Lijkt me inderdaad eerder dat die mist...….
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
daar lijkt het inderdaad op.
Ga morgen denk ik wel ff langs combat voor zowel een spring guide of losse bearings als een nieuwe nozzle (deze lekt)...
 
Ik zie zozeer het probleem niet. Je bent door het juist installeren naar de correcte FPS gegaan ipv een te hoge door de foute installatie. Als je het nooit had geweten en je de lage FPS als initiële FPS had, was je dan ook gaan priegelen voor 20 FPS? Anyway je kan op ali en ebay relatief makkelijk 11mm ID metalen washers vinden, wss kan hij ook wel 16 of misschien 17mm in OD zijn en dan heb je aardig wat keuze andere optie is dus een thrust bearing vinden in die grote wat ook niet moeilijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en victor
Wat Rebelattack zegt, washers gebruiken of een originele spring guide van ICS nemen met thrust bearing.
Dat laatste zal de FPS ook omhoog laten gaan.
Check of er geen thrust bearing in de piston zit, anders is hij op de spring guide niet nodig.

Mvg Roy aka Smitty
 
kleine update;

ik heb inmiddels de nozzle vervangen door eentje met een o-ring (ICS MA-344). Deze zorgt voor een betere airseal en tevens dat ik weinig fps verlies als ik de hop-up afstel.

De ringetjes op de spring guide zelf hebben maar een gering effect op de fps.

Al met al, na drie jaar skirmen voor het eerst de gear box open gehad. En een beetje kunnen techen. Ook weer een ervaring rijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell