Spring (fps)

Betaalbaar chrono:

€ 57,66 32%OFF | 2018 Nieuwste Model Airsoft AC6000 Beter Dan X3200 Schieten Chronograph Speed Tester met Pixel OLED FPS Chrono
https://s.click.aliexpress.com/e/cVhPZEQU

Na 2 weken wachten, heb deze nu 2 weken binnen.
Werkt goed en is makkelijk te bedienen.

Mijn oude cortex x3200 word al minder dus deze moet de oude vervangen.

Tussen de twee modellen die ik nu dus heb zit nagenoeg geen afwijking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Detlev
Precies !zat ik ook aan te denken dat ik op de skirm met 0.25 schoot.dat zou dus mssn kunnen verklaren dat ik maar 280 fps eruit haal ipv 350 range. Dus een andere veer voor de 0.25?

Nee, er word getest met 0.20 op de FPS test bij de organisaties. Bij dit gewicht mag je max 360 fps schieten. Het is niet zo dat je met 0.25 ook 360 fps mag schieten. Dus als jouw replica met 0.25 280 schiet, maar met 0.20 rond de 350, is het precies goed en zou ik er niks meer aan veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Detlev
Nee, er word getest met 0.20 op de FPS test bij de organisaties. Bij dit gewicht mag je max 360 fps schieten. Het is niet zo dat je met 0.25 ook 360 fps mag schieten. Dus als jouw replica met 0.25 280 schiet, maar met 0.20 rond de 350, is het precies goed en zou ik er niks meer aan veranderen.

Dit klopt, behalve dan dat als jij 350 op een .2 schiet is dat 1.17 joule en als jij op een .25 280 schiet is dat ~0.9 joule. Oftewel als dit zo zou zijn, dan had ik wat gedaan aan de internals van de replica.
 
Dit klopt, behalve dan dat als jij 350 op een .2 schiet is dat 1.17 joule en als jij op een .25 280 schiet is dat ~0.9 joule. Oftewel als dit zo zou zijn, dan had ik wat gedaan aan de internals van de replica.
En de joules.....wat moet ik mij daar bij voorstellen? Kracht van de bb? Hoe doen jullie dat dan op de buiten skirms? Spelen jullie dan ook met 0.20? Kan me moelijk voorstellen als er veel wint is dat je dan ook met o.25 speelt?. Ik word wijzer met de dag :)
 
En de joules.....wat moet ik mij daar bij voorstellen? Kracht van de bb? Hoe doen jullie dat dan op de buiten skirms? Spelen jullie dan ook met 0.20? Kan me moelijk voorstellen als er veel wint is dat je dan ook met o.25 speelt?. Ik word wijzer met de dag :)

Energie achter een bb, in een ideale wereld heb je een behoud van energie en verschiet je elk gewicht met dezelfde energie. Echter is dat niet zo en neemt op een gegeven moment de energie af bij bepaalde gewichten, afhankelijk van de setup van de internals enzovoort. Het kan ook toenemen maar daar zal ik niet op in gaan.

Voor je een hoop conclusies trekt zou ik gewoon eerst de fps eens testen straks op een .20 en .30 en dat omrekenen naar joule waardes zodat je een indicatie hebt van hoe de replica schiet.

Bij veel wind wil je juist zo zwaar mogelijk spelen, in principe eigenlijk altijd wel omdat een zwaardere bb langer zijn energie behoud tov een lichtere bb. Enigste reden dat je lichtere bbs zou gebruiken is vanwege kosten in een LMG of als je binnen speelt en de snelheid interessanter is dan afstand omdat je de afstand niet kan benutten.
 
Energie achter een bb, in een ideale wereld heb je een behoud van energie en verschiet je elk gewicht met dezelfde energie. Echter is dat niet zo en neemt op een gegeven moment de energie af bij bepaalde gewichten, afhankelijk van de setup van de internals enzovoort. Het kan ook toenemen maar daar zal ik niet op in gaan.

Voor je een hoop conclusies trekt zou ik gewoon eerst de fps eens testen straks op een .20 en .30 en dat omrekenen naar joule waardes zodat je een indicatie hebt van hoe de replica schiet.

Bij veel wind wil je juist zo zwaar mogelijk spelen, in principe eigenlijk altijd wel omdat een zwaardere bb langer zijn energie behoud tov een lichtere bb. Enigste reden dat je lichtere bbs zou gebruiken is vanwege kosten in een LMG of als je binnen speelt en de snelheid interessanter is dan afstand omdat je de afstand niet kan benutten.
Dankje voor de moeite en tijd om het zo goed uit te leggen. Eerst maar een chronograph kopen alvorens ik verder post je hoort nog van me;):)
 
nog een vraagje hoeveel joule mag je eigenlijk maximaal hebben met
0.20
0.25
0.30
Enz op een speelveld?
 
nog een vraagje hoeveel joule mag je eigenlijk maximaal hebben met
0.20
0.25
0.30
Enz op een speelveld?
In dit geval gaat het om assault, dan mag je dus zoals rebel zegt 1.2 joule.

In fps vertaalt zich dat als volgt:
1.2 joule met 0.20g bb = 360fps
1.2 joule met 0.25g bb = 322 fps
1.2 joule met 0.30g bb = 294 fps

Hopelijk schept dit iets meer duidelijkheid. De fps alleen zegt dus niet hoeveel kracht het balletje heeft en hoe ver deze zal gaan.

edit: om het overzicht compleet te maken:
DMR
1.7j met 0.20g = 428fps
1.7j met 0.25g = 383fps
1.7j met 0.30g = 350fps
1.7j met 0.40g = 303fps

Bolt action sniper
2.3j met 0.20g = 499fps
2.3j met 0.25g = 446fps
2.3j met 0.30g = 407fps
2.3j met 0.40g = 352fps
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Detlev en RG.
Hier Ben ik dàn weer
Ik heb dus met een degelijke chronograph eens uit gemeten hoe het zit met fps en joule
Bb van 0.25 heb ik een gemiddelde fps van 308 en gemiddelde joule van 1.09 de vraag is kan het nog verbeterd worden. Ik heb wat teflon rond mijn nub gedaan waardoor ik van 299 naar 308fps gemiddeld gîng. Dus een verbetering. Wat kan nog beter?
 
In dit geval gaat het om assault, dan mag je dus zoals rebel zegt 1.2 joule.

In fps vertaalt zich dat als volgt:
1.2 joule met 0.20g bb = 360fps
1.2 joule met 0.25g bb = 322 fps
1.2 joule met 0.30g bb = 294 fps

Hopelijk schept dit iets meer duidelijkheid. De fps alleen zegt dus niet hoeveel kracht het balletje heeft en hoe ver deze zal gaan.

edit: om het overzicht compleet te maken:
DMR
1.7j met 0.20g = 428fps
1.7j met 0.25g = 383fps
1.7j met 0.30g = 350fps
1.7j met 0.40g = 303fps

Bolt action sniper
2.3j met 0.20g = 499fps
2.3j met 0.25g = 446fps
2.3j met 0.30g = 407fps
2.3j met 0.40g = 352fps
Leuk dat je dit eventjes deeld. Heel intressant
 
Air seal optimaliseren en dan de beste spring pakken die je fps geeft die je wilt. Als je merkt dat je joules verliest op zwaardere bbs ondanks dat alles een goede seal heeft dan moet je kijken naar je cylinder volume tov je loop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Céline
Air seal optimaliseren en dan de beste spring pakken die je fps geeft die je wilt. Als je merkt dat je joules verliest op zwaardere bbs ondanks dat alles een goede seal heeft dan moet je kijken naar je cylinder volume tov je loop.
Oké,verder welke buckings zijn goed en wat met de aantal graden. Klopt het dat hoe hoger de aantal graden van je bucking hoe meer fps alsook verschil tussen zacht en een harde bucking?