Spring (fps)

Detlev

Member
20 jan 2019
20
0
Trophies
2
Hallo
Sinds kort zijn ik en mijn vrouw nieuw in het airsoft wereldje,
ondertussen hebben we elk onze replica aangekocht die van mij is een krytac crb die van mijn vrouw specna arms
We hebben al meermaals gelezen dat bij een skirm de fps maar max 350 mag wezen, aangezien beide replicas meer fps hebben,hebben we die via onze locale shop laten downgraden. Jammer genoeg voel ik me bedot want ik had gevraagd op de fps op ongeveer 350 te hebben. Nu blijkt dat de fps maar rond de 280 is voor de krytac en 300 voor specna is. Ver van de verwachte 350 fps. Omdat het nog een hele kluwen is om het bomen door her bos te zien, had ik graag correcte info gehad wat en welke spring wij precies nodig hebben. Onze eerste skirm was nu al een domper op het feestje. Mvg
 
Misschien is het gebrekkige communicatie geweest van de shop, maar een fps enig sind zo nauwkeurig af te stellen, is best veel tijd nodig.

Verder is het niet zo makkelijk om te zeggen dat met veer X je een Y aantal fps hebt.. Dit is namelijk afhankelijk van vele factoren.

Het was misschien beter als de shop had gezegd dat hier meerdere pogingen voor nodig waren geweest en je per poging een X bedrag zou moeten betalen.. Dan was de keuze aan jullie en de situatie duidelijk.

Een concreet antwoord kan niemand je dus geven. Iemand die de zelfde replica heeft, kan je misschien op weg helpen en een aardige indicatie geven. Maar het kan zo 30 fps schelen met jullie replica en de zijne.. Als het 30 fps hoger is en je probeert 350 fps ze krijgen. Dan heb je 370 fps en mag je überhaupt al niet spelen. Daarom is dit dus zo lastig voor een shop. En dat jij niet kan spelen wil een shop niet op zijn geweten hebben. Dus gaan ze ruim veilig zitten.
 
Het is voor ons handig om te weten om welke modellen het exact gaat en welke aanpassingen er zijn gedaan om het de FPS omlaag te brengen. Standaard schieten ze inderdaad wat te hard, maar met een andere veer kan dit al snel aangepast worden. 280 is inderdaad aan de lage kant. Rond de 320/330 vind ik altijd een veilige marge; zo weet je zeker dat je nooit te hard schiet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Olaf
Het is voor ons handig om te weten om welke modellen het exact gaat en welke aanpassingen er zijn gedaan om het de FPS omlaag te brengen. Standaard schieten ze inderdaad wat te hard, maar met een andere veer kan dit al snel aangepast worden. 280 is inderdaad aan de lage kant. Rond de 320/330 vind ik altijd een veilige marge; zo weet je zeker dat je nooit te hard schiet.
Ok dacht dat ik het vermeld had, betrefd krytac crb trident. Welke veer de shop erin gestopt heeft heb ik geen flauw idee. Zij noemen het hun eigen veer..... ik lees hier verder ook over krytac dat het nogal moeilijk replicas zijn op eraan te werken. Ik hou al mijn hart vast. Iemand die mij kan weg wijs maken en zonder veel te moeten zoeken en een hoop poen uitgeven alvorens ik het begin resultaat krijg zou al een grote hulp zijn.in eerste instantie dacht ik aan downgraden ook aan een fps van 330.... had ik nog mee kunnen leven. Als je nog wat wil weten van me hoor ik het graag. Ik kan ieder goed hulp met beide handen aannemen
 
Ja het is echt handig om te weten wat voor veer er in is gezet. Is dit bijvoorbeeld een 90 dan zou je met een 100 variant meer FPS krijgen. Maar zover ik kan inschatten zit er zeker niet meer dan 80 FPS verschil tussen een 90 en een 100 veer. Daarom is het handig om te weten wat voor veer er in zit zodat je het altijd kan proberen met een iets sterkere.
 
Ja het is echt handig om te weten wat voor veer er in is gezet. Is dit bijvoorbeeld een 90 dan zou je met een 100 variant meer FPS krijgen. Maar zover ik kan inschatten zit er zeker niet meer dan 80 FPS verschil tussen een 90 en een 100 veer. Daarom is het handig om te weten wat voor veer er in zit zodat je het altijd kan proberen met een iets sterkere.
Kan ik dat ergens aan de veer zelf zien? Waarschijnelijk niet?
 
Nee kan je niet aan de veer zelf zien.

Als je veren van het zelfde merk gebruikt en van m90 naar m100 gaat zit daar meestal tussen de 30 en 50 fps verschil in.
Maar een m90 van bijvoorbeeld modify geeft waarschijnlijk een heel ander resultaat dan een m90 van TM of gaurder.

Dus er is eigenlijk bijna geen pijl op te trekken wat de fps doet tot dat je er mee bezig bent.
 
Nee kan je niet aan de veer zelf zien.

Als je veren van het zelfde merk gebruikt en van m90 naar m100 gaat zit daar meestal tussen de 30 en 50 fps verschil in.
Maar een m90 van bijvoorbeeld modify geeft waarschijnlijk een heel ander resultaat dan een m90 van TM of gaurder.

Dus er is eigenlijk bijna geen pijl op te trekken wat de fps doet tot dat je er mee bezig bent.
Oké duidelijk dus eerst maar een hoop veren kopen en testen wat dan de fps is. Lijkt me de enige optie zo te horen
 
Nou het lijkt mij dat je dit gewoon na kan vragen bij de winkel waar je deze heb laten aanpassen. Waneer ze een eigen veer hebben gebruikt zullen ze ook sterkere veren in het assortiment hebben. Als jij hebt aangegeven dat je rond de 350 FPS wilt zitten en ze aan komen zetten met 270 FPS zou ik geen genoegen nemen. Is dit niet nagemeten met een chronometer in de winkel? Dat lijkt mij wel een vereiste wanneer het juist om deze waardes draait in dit verhaal.
 
Nou het lijkt mij dat je dit gewoon na kan vragen bij de winkel waar je deze heb laten aanpassen. Waneer ze een eigen veer hebben gebruikt zullen ze ook sterkere veren in het assortiment hebben. Als jij hebt aangegeven dat je rond de 350 FPS wilt zitten en ze aan komen zetten met 270 FPS zou ik geen genoegen nemen. Is dit niet nagemeten met een chronometer in de winkel? Dat lijkt mij wel een vereiste wanneer het juist om deze waardes draait in dit verhaal.
Ja precies, ga dinsdag ook verhaal gaan halen.
Precies of ze het leuk vinden om een newbie in dit soort dingèn te misleiden,vind ik niet kunnen.
Ook straf dat ik 200euro meer betaal voor een replica dan mijn vrouw en die meer fps haalt als mij.... Heel fijn van jullie om me te helpen!!! Waardeer ik enorm.
 
Ik zou er niet mee akkoord gaan, als jij vraagt om iets en ze kunnen dat niet leveren dan moeten ze dat of van te voren aangeven of je mogelijk tegemoet komen of volledig het geld terug betalen. Ik zou zeker zoals de andere al zeiden even terug gaan. Het is inderdaad moeilijk om te zeggen welke veer je nodig zult hebben, maar als je een m90 en M100 van een merk koopt dan zul je met een van de twee aardig in de buurt komen. Daarbij komt ik zou juist niet te dicht op de 360 gaan zitten, maar eerder ~340 dan zit je met elke chrono wel aardig safe.

Natuurlijk ook welkom op het forum.
 
Ik zou er niet mee akkoord gaan, als jij vraagt om iets en ze kunnen dat niet leveren dan moeten ze dat of van te voren aangeven of je mogelijk tegemoet komen of volledig het geld terug betalen. Ik zou zeker zoals de andere al zeiden even terug gaan. Het is inderdaad moeilijk om te zeggen welke veer je nodig zult hebben, maar als je een m90 en M100 van een merk koopt dan zul je met een van de twee aardig in de buurt komen. Daarbij komt ik zou juist niet te dicht op de 360 gaan zitten, maar eerder ~340 dan zit je met elke chrono wel aardig safe.

Natuurlijk ook welkom op het forum.
Idd zal ik ook doen, en lijkt me ook eenigzinds beter om de ondergrens van 350 dan de boven grens van 350 te hebben. Liever een beetje minder maar toch genoeg, dan teveel en eèn skirm niet mogen meedoen. Ik zal nog terug komen op deze topic en jullie laten weten wat de uitkomst is.
 
Welkom op het forum. Met je FPS is 330 genoeg op .20 BBs, veel extra range ga je er niet mee halen maar je mag wel altijd meedoen. Heb zelf een replica gehad die 355 schoot bij de ene orga maar 365 bij de andere organisaties. Verschil in temperatuur of chrono kan je dag dan flink verpesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Detlev
Het is misschien een overbodige vraag, maar wordt er wel met 0.20 gram bbs gemeten?

Van 350 op 0.20 naar 280 op 0.30 klopt ongeveer wel met de tabellen wat ik op internet vind.

https://www.quora.com/How-is-an-airsoft-fps-chart-used

(Beetje het verhaal van "zit de stekker er in", gewoon om het 100% uit te sluiten.)

Het kan inderdaad zijn dat het veld al op .30 test, maar dan zou de Specna met 300 fps zijn afgekeurd.
 
Het kan inderdaad zijn dat het veld al op .30 test, maar dan zou de Specna met 300 fps zijn afgekeurd.

Hm dat is waar idd.

Ik ging er van uit dat het thuis was gemeten, niet op een skirm.

Ach ja, ze zeggen ook niet voor niets "assumption is the mother of all fuck ups"

Oh ja @ Detlev: welkom! (Lekker sociaal weer van me xp)
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Twinfromhell
Precies !zat ik ook aan te denken dat ik op de skirm met 0.25 schoot.dat zou dus mssn kunnen verklaren dat ik maar 280 fps eruit haal ipv 350 range. Dus een andere veer voor de 0.25? Ik moet ook eerst zien een chronegraaf te koop zodat ik dat thuis kan uittesten.als newbie en nieuw in de sport is het onmiddellijk prijzig om alles ineens aan te schaffen. Maar met jullie hulp en verstand van techniek zal ik er wel komen om die fps inorde te krijgen