(Onderstaand probleem is een vervolg op deze post)
Zodra het 0.25 hpa flesje aan de regulator is geschroefd kun je al een zeer lichte constante uitloop van lucht horen. Na eenmalig de trekker overgehaald te hebben loopt het flesje vervolgens in hard tempo leeg.
Dit ogenschijnlijk makkelijk te vinden probleem blijkt niet zo eenvoudig te tackelen. Het sissende geluid lijkt uit de engine te komen maar dat is niet met zekerheid te zeggen.
Dat het ergens in de lijn zit tussen regulator en piston is duidelijk maar ondanks herhaald demonteren, controleren , schoonmaken en testen blijft het zich voordoen. Een dwell test is ook niet mogelijk omdat je niet de kans krijgt om enkele schoten te doen, want de leegstroom gebeurt in enkele seconden.
Op internet staat dat dit probleem zich voordoet na veelvuldig gebruik zonder onderhoud. Echter mijn MTW had er nog maar enkele skirms op zitten + 4 rondjes schietbaan, zonder modder kruipen etc.
Wat heb ik al gedaan:
- Engine (Inferno gen 2) 4x gedemonteerd, schoongemaakt, O rings ingevet etc
- Solenoid 4x gedemonteerd, schoongemaakt, O rings ingevet etc
- Regulator vervangen voor een Wraith aero
- Piston vervangen voor een aluminium Silent Industries piston
- Inner barrel incl bucking vervangen (nu een PDI 6.05 met ML bucking 70 degr), hop up vervangen voor een originele hop up
Ondertussen nog steeds geen resultaat.
Als je de error analyseert dan blijft alleen nog een defecte solenoid over voor zover ik weet; de solenoid zorgt voor de mate waarin lucht wordt toegelaten en die is al vanaf het moment dat de fles wordt gekoppeld verstoord.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Zodra het 0.25 hpa flesje aan de regulator is geschroefd kun je al een zeer lichte constante uitloop van lucht horen. Na eenmalig de trekker overgehaald te hebben loopt het flesje vervolgens in hard tempo leeg.
Dit ogenschijnlijk makkelijk te vinden probleem blijkt niet zo eenvoudig te tackelen. Het sissende geluid lijkt uit de engine te komen maar dat is niet met zekerheid te zeggen.
Dat het ergens in de lijn zit tussen regulator en piston is duidelijk maar ondanks herhaald demonteren, controleren , schoonmaken en testen blijft het zich voordoen. Een dwell test is ook niet mogelijk omdat je niet de kans krijgt om enkele schoten te doen, want de leegstroom gebeurt in enkele seconden.
Op internet staat dat dit probleem zich voordoet na veelvuldig gebruik zonder onderhoud. Echter mijn MTW had er nog maar enkele skirms op zitten + 4 rondjes schietbaan, zonder modder kruipen etc.
Wat heb ik al gedaan:
- Engine (Inferno gen 2) 4x gedemonteerd, schoongemaakt, O rings ingevet etc
- Solenoid 4x gedemonteerd, schoongemaakt, O rings ingevet etc
- Regulator vervangen voor een Wraith aero
- Piston vervangen voor een aluminium Silent Industries piston
- Inner barrel incl bucking vervangen (nu een PDI 6.05 met ML bucking 70 degr), hop up vervangen voor een originele hop up
Ondertussen nog steeds geen resultaat.
Als je de error analyseert dan blijft alleen nog een defecte solenoid over voor zover ik weet; de solenoid zorgt voor de mate waarin lucht wordt toegelaten en die is al vanaf het moment dat de fles wordt gekoppeld verstoord.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?