SpeedQB komt naar Europa!

Vandaag zijn de finals geweest van het eerste officiele EU toernooi. alles is gestreamed geweest en valt te her bekijken.

Hier gaat gelijk mijn hart harder van pompen.

Alleen vind ik het verwarrend dat er zoveel verschillende AA's gebruikt worden. Wordt dan moeilijker om een goede keuze qua setup te maken. Daarin was paintball wat makkelijker. Ik zag namelijk HPA, sidearms en cqb primaries. Bij paintball zat je met een EGO of een DM altijd wel goed.

@sherlockzor : heb jij hier al meer inzicht in? Wat dit is wel echt erg vet.
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick
Volgens mij ligt de replica die je gebruikt aan wat je zelf fijn vindt (en mogelijk wat je rol is). Hi-capa is de meest voorkomende sidearm want parts en qua AEG's (+HPA) zijn het vaak de korte varianten lichte varianten, oftewel G&G ARP met polymeren body enzovoort.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Het is inderdaad maar wat je zelf leuk vindt, hoewel slimme teams zorgen voor een balans.

Meest logische is 1 of 2 pistol primaries die voor de vlag gaan (25 punten als jou team als eerste de vlag pakt) . verder wil je ook 1 of 2 rifles met wat hogere capaciteit die spervuur lijnen kunnen leggen. voor de rest kies je het helemaal zelf alles is toegestaan van type replica.

Hier werd de 0.9 joule regel gehanteerd want een pang regel hier kan echt niet. Er zijn ook limieten op mag capacity (max 200 rounds), geen dubbele triggers, triggerguards zijn verplicht. En ik denk dat ik heb opgevangen dat ze ook die tap triggers willen gaan verbieden waar je gewoon langs zij op moet tikken, anders kan je net zo goed full auto gaan toelaten en dat willen we nu net niet.

Heel erg populair waren de arp 9 en de arp 556, meeste waren based van het AR platform. Ik hoop in de toekomst wat ak's te zien of eventueel hier en daar eens een breacher.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Hier werd de 0.9 joule regel gehanteerd want een pang regel hier kan echt niet. Er zijn ook limieten op mag capacity (max 200 rounds), geen dubbele triggers, triggerguards zijn verplicht. En ik denk dat ik heb opgevangen dat ze ook die tap triggers willen gaan verbieden waar je gewoon langs zij op moet tikken, anders kan je net zo goed full auto gaan toelaten en dat willen we nu net niet.

Dus 0,9 joule
Cap limit 200rnd

ROF limit?


Nu men sup-air kleding te voorschijn halen en eens gaan kijken waar dit in Nederland allemaal gaat plaatsvinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor en Bats
Hoe zit het met binary triggers of bedoel je hier dubbele triggers mee. Je hebt tegenwoordig de leviathan en straks ook de titan waar je schiet zowel tijdens overhalen als loslaten van de trekker?
 
Hoe zit het met binary triggers of bedoel je hier dubbele triggers mee. Je hebt tegenwoordig de leviathan en straks ook de titan waar je schiet zowel tijdens overhalen als loslaten van de trekker?
Lijkt mij dat dat als two round burst telt oftewel niet semi.
 
Lijkt mij dat dat als two round burst telt oftewel niet semi.

Het is in principe geen 2rd burst, als ik mijn trekken vast houdt voor 10 seconde en dan pas los laat is het een semi met 10 sec delay. Ik gok echter wel zo dat er in de SpeedQB regels wel iets over staat.
 
Nope 1 trigger pull is 1 bb is op dit moment de regel!

@Dodgy vanaf heden in Bunde, Maastricht

We know you’ve been asking, so we’ll answer: SpeedQB Training Slots!

Starting Saturday 8 June, we will open the SpeedQB Europe Arena for private training sessions. Each Saturday & Sunday (excluding the weekends when the competition matches are played), three training slots will be available: 08:00–10:00, 10:00–12:00 and 12:00–14:00, for which you can enter your team. From 14:00–18:00, optional pickup games can be played. These pickup games are also accessible for teams that will not be training during one of the sessions.

Private training sessions are, as the name suggests, private, which means you can freely practice new tactics without the prying eyes of your SpeedQB rivals!
The costs will be €20 per team member per day. In case your team will not be training, but you do want to participate in the pickup games, it’s €15 per team member per day.

For reserving one or more training slots, please send an email to events@speedqb.eu mentioning your team, # of players, the day(s) and time slot(s) of your preference. Assignment of time slots will be on a first come, first serve basis; you will be notified if the time slot(s) of your preference will be assigned to your team.

If there are any questions regarding the training slots, please let us know by using the same email address mentioned above.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
SpeedQB is by far de meest fair en respectvolle community die ik tot nu in airsoft ben tegengekomen.
Op het veld gaat het hard op hard maar zodra de game afgelopen is zit iedereen bij elkaar en is het alleen maar gezelligheid.

Iedereen die ook maar twijfelt om het ooit te proberen, kom zeker een keertje langs!
vanaf nu zijn de zaterdag middagen pick-up games waar je je voor kunt aanmelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy en sherlockzor
Jammer dat het zo ver weg is! Misschien keer langs!
 
SpeedQB is by far de meest fair en respectvolle community die ik tot nu in airsoft ben tegengekomen.
Op het veld gaat het hard op hard maar zodra de game afgelopen is zit iedereen bij elkaar en is het alleen maar gezelligheid.

Iedereen die ook maar twijfelt om het ooit te proberen, kom zeker een keertje langs!
vanaf nu zijn de zaterdag middagen pick-up games waar je je voor kunt aanmelden.

Ik las ook dat mensen afgeschermd kunnen spelen (zonder pottekijkers), is het dan mogelijk om gewoon langs te komen om te kijken?
Vooral ook om te kijken met wat voor gear iedereen speelt.

Welke dagen / tijdstippen zouden daar geschikt voor zijn?

En die pick-up games? Is dat dan bedoelt om gelijk ook met teams van 5 langs te komen, of kunnen losse spelers gekoppeld worden?
Ik weet dat dat samenwerking niet ten goede komt, maar aangezien ik mijn oude supair team niet mee krijg, moet ik toch opzoek naar een nieuw team.

Thanks for the tips!
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik denk dat je zeker eens mag langs gaan om te kijken wanneer de pickupgames zijn maar niet wanneer mensen besloten gaan trainen. Stuur hun eens een berichtje op hun facebook pagina of instagram pagina (speedqb.eu) voor wat kan.

voor de pickupgames kan je gewoon aansluiten bij de rest, ofja zo was het toch toen ik ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy