Specna SA-A03 upgraden

Dan zou ik shimmen, fetje installeren, motor vervangen voor het geluid. Wederom air seal checken en daar zo nodig upgraden en een flat hop pakken met een barrel, lengte van barrel heeft geen invloed op range dus zou het gewoon laten zoals het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Afgelopen jaar eigenlijk 3 nagenoeg identieke SA-A03's gebouwd.

Allemaal voorzien van een Gate Titan Advanced mosfet, uiteraard gears geshimed, full metal piston, 3/4 cilinder, upgraded cilinder en piston head (kan je prima op Ali vinden) 21mm nozzle, prometheus barrel, Lonex hop up, Modify flathop setje en bij 2 een SHS high torque motor en bij 1 een Tornado high torque motor en bij de laatste valt het mij op dat deze toch een stukje stiller is en dat zal ermee te maken hebben waarop de gears in elkaar lopen. Maar alle 3 knalle super strak en met 2 FPS speling bij het meten ben ik een gelukkig mens...

succes met je upgrade project!
 
Afgelopen jaar eigenlijk 3 nagenoeg identieke SA-A03's gebouwd.

Allemaal voorzien van een Gate Titan Advanced mosfet, uiteraard gears geshimed, full metal piston, 3/4 cilinder, upgraded cilinder en piston head (kan je prima op Ali vinden) 21mm nozzle, prometheus barrel, Lonex hop up, Modify flathop setje en bij 2 een SHS high torque motor en bij 1 een Tornado high torque motor en bij de laatste valt het mij op dat deze toch een stukje stiller is en dat zal ermee te maken hebben waarop de gears in elkaar lopen. Maar alle 3 knalle super strak en met 2 FPS speling bij het meten ben ik een gelukkig mens...

succes met je upgrade project!


Wow dat klinkt goed......zou jij mij misshien een lijstje met linkjes willen sturen van de spullen die je besteld hebt?
Ik ga volgende week alles bestellen en dan ondertussen me replica alvast beginnen met ontvetten en spuiten.
 
mooi spul boudewijn, maar niet echt budget vriendelijk:eek:

Hij zei het als een grapje en daarna budget is niet een probleem. Desondanks titan is al 150 voor een complete set en dan ben je pas ongeveer halverwege. Ik wilde ook best een lijstje maken, maar goed wederom SHS HT, ZCI HT of Element 24/28 TPA, stock gears of 12:1, enzovoort.
 
Ik begreep dat het een grapje was, maar budget geen probleem is ook niet gelijk gooi alles wat duur is er in.
(al speelt zo'n titan wel heel erg lekker)
 
Thnx iedereen.......ik weet door de bomen het bos niet meer hahahaha.
Ben er wel uit dat ik idd hopup barrel etc ga vernieuwen.
ook de piston moet vernieuwd worden.

ik heb hier een hop up liggen die bedoeld is voor een M4 marui(met een stelring ipv getande schijfjes) alleen er werd door een maat van me gezegd dat die niet zou passen.

nu betwijfel ik dat toch heel erg omdat deze prowin hop-up de engste is die ik op dit moment kan vinden op het net.

anyway nogmaals thnx vvoor de info want ik word steeds wijzer daardoor hahaha
 
Van Lonex moet er ook wel wat te vinden zijn op het net voor een M4 toch, in mijn ogen net wat betrouwbaarder dan een Prowin Hop Up (laatstgenoemde heb ik zelf wel maar niet ingebouwd).
 
Thnx iedereen.......ik weet door de bomen het bos niet meer hahahaha.
Ben er wel uit dat ik idd hopup barrel etc ga vernieuwen.
ook de piston moet vernieuwd worden.

ik heb hier een hop up liggen die bedoeld is voor een M4 marui(met een stelring ipv getande schijfjes) alleen er werd door een maat van me gezegd dat die niet zou passen.

nu betwijfel ik dat toch heel erg omdat deze prowin hop-up de engste is die ik op dit moment kan vinden op het net.

anyway nogmaals thnx vvoor de info want ik word steeds wijzer daardoor hahaha

Is maar een Prowin M4 hop up en die is voor TM based replica's, dat is de specna ook, maar je hebt altijd afwijking per fabrikant. Voor de rest is de prowin ook niet super geweldig tbh, gezien hij niet altijd direct even goed werkt bij alles.
 
Ik heb zelf net mijn Specna Arms geupgraded en daar zit nu in: een modify flathop, TM S110+ veer, Prometheus EG 6.03mm precision barrel, Lonex v2 nozzle, Lonex V2 cylinder head, Lonex piston head en een Gate nanoHARD.

Totale kosten waren rond de 250 volgens mij, met de Prometheus barrel en de Gate nanoHard als uitschieters.
Je zou eventueel een goedkopere barrel en mosfet kunnen nemen.

Dan heb je wel een goeie gearbox icm prima barrel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
@robin15243 heeft inderdaad een heel mooi lijstje. Als je van de barrel een zci maakt zoals rebel aanraadde zal je dus 200-210 in totaal kwijt zijn.
Heb je mooie range en goede gearbox internals. De Gate is daarbij natuurlijk een hele gave toevoeging, al kan dit natuurlijk een stuk goedkoper.
 
Nogmaals thnx iedereen.

Heb het volgende besteld op het moment:

-300mm madbull black python
-air seal (purple) prometheus
- hop up tensioner prometheus
-silencer (just for the looks)
-shimset

De rest komt nog wel aangezien mijn hop up zoals eerder beschreven wel goed werkt dus voor nu even laat.

Alleen ik moet nog een piston bestellen want die is echt versleten.
Maar omdat ik niet weet welke ik moet hebben ga ik maar naar een winkel toe met de oude zodat ik wel de goede koop.

Iedereen bedankt voor de info en ik hou jullie op de hoogte van het project met foto,s

Gr richard
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Prima keuze Richard! je range en accuracy zal zeker een boost krijgen. Ben benieuwd naar wat je er van vindt.
 
300mm steekt uit bij een a03. Qua piston hadden we je ook best kunnen helpen, pistons zijn redelijk standaard en er zijn maar weinig uitzondering. Let erop dat je geen piston van 20 euro koopt, voor sub 10 euro heb je al een goede.
 
Zie nu dat de standaard 290mm is ja. die ene centimeter zal je niet zien door de silencer. Als je dat toch te lang vindt kan je er ook nog een iets langere flashhider op zetten natuurlijk.
 
Inderdaad door de silencer of flashider ga je dat niet meer zien, wel vraag ik mij af of die 10mm het verschil gaat maken. Of was er geen barrel van 290mm? Ik heb een 285mm Mad Bull erin zitten nu, die 5mm gaat niets uitmaken denk ik zo, maar blijf wel mooi binnen de body verder.
 
Stock lengte is 285mm daar niet van, maar een 300mm steekt royaal uit in de standaard birdcage flash hider. Het is allemaal prima, maar het ziet er gewoon een beetje stom uit. Snap het ook niet, even een vraag stellen en je weet het, zeker gezien er al een paar man zijn die melden dat ze een A03 hebben.
 
oh nee ik heb 300mm genomen zodat hij mooi overloopt in die silencer maar misschien was dat gewoon een newbee domme actie ofzo....piston is net gekocht in de winkel bij shogun.

heb hem namelijk meegenomen en daar laten zien zodat ik meteen een goede nieuwe en zelfde soort heb.

dus ik ben benieuwd als de rest binnen komt hoe het verder zal gaan.

zoals gezegd ik weet echt bar weinig van de technische kant maar sleutelen kan ik wel.Als het niet lukt kan ik hem altijd weg brengen naar een winkel of iemand die er wel meer verstand van heeft dan ik.

voor nu is het gewoon een beetje pielen en hobbyen

gr richard
 
Terug
Bovenaan