Specna SA-A03 upgraden

Huudje

Member
Trophies
3
Beste mensen,

Na dik drie jaar is mijn Specna wel toe aan een grote onderhoudsbeurt.
Nu ik hem volledig uit elkaar heb na afgelopen weekend skirm wil ik deze fijne replica gaan pimpen.

Ik heb even door het forum gesnuffeld en daar vond ik niet mijn model dus zodoende dat ik dus een topic plaats.

Vorige week ben ik nieuw op het forum gekomen en nu vraag ik al jullie mening over de aanstaande upgrade.

Vraag is wat is echt een must voor upgraden?
Ik ben een leek met termen(dus welke onderdelen nou heten) maar een paar kan ik wel uit elkaar houden.

Mijn replica is behalve de standaard batterij nog stock fabriek af.

Plan is om hem verder te laten schieten en stiller te maken.
Ook een spuit beurt en wat upgrades als een extra grip,silencer en een kijkbuis staan in de planning.

Dus nu de hamvraag....wat moet ik vernieuwen en waarom?

Een andere hop-up had ik al liggen maar was voor een ander merk M4 dus helaas heb ik die dus voor jan met de korte achternaam gekocht.

Alvast bedankt voor de info!

Gr richard
 
Verder laten schieten is vooral een kwestie van Hop up rubber + nub en een goede barrel. Zolang de huidige hop up kamer geen lucht lekt is hij naar mijn mening niet aan vervanging toe. (of je moet er andere problemen mee hebben natuurlijk)

Hop up rubber en nub kost je ongeveer 15-35 euro, afhankelijk van het merk. De duurste is niet per se het beste. Zo kan je bijvoorbeeld een prima flat hop setje van modify kopen voor +- 15 euro. Zit ook al een nub bij. Of iets duurder doen en een namazy firefly nub combineren met een prometheus purple bucking.

Goede barrels heb je van 35 tot 90 euro. Zelf ben ik wel te spreken over de stalen versie van madbull (kostte volgens mij zo'n 45 euro)

Je hop rubber en nub zullen de meeste prestatiewinst boeken. Maar een andere barrel is ook zeker niet mis qua precisie.