Specna SA-A03 upgraden

Huudje

Member
Trophies
3
Beste mensen,

Na dik drie jaar is mijn Specna wel toe aan een grote onderhoudsbeurt.
Nu ik hem volledig uit elkaar heb na afgelopen weekend skirm wil ik deze fijne replica gaan pimpen.

Ik heb even door het forum gesnuffeld en daar vond ik niet mijn model dus zodoende dat ik dus een topic plaats.

Vorige week ben ik nieuw op het forum gekomen en nu vraag ik al jullie mening over de aanstaande upgrade.

Vraag is wat is echt een must voor upgraden?
Ik ben een leek met termen(dus welke onderdelen nou heten) maar een paar kan ik wel uit elkaar houden.

Mijn replica is behalve de standaard batterij nog stock fabriek af.

Plan is om hem verder te laten schieten en stiller te maken.
Ook een spuit beurt en wat upgrades als een extra grip,silencer en een kijkbuis staan in de planning.

Dus nu de hamvraag....wat moet ik vernieuwen en waarom?

Een andere hop-up had ik al liggen maar was voor een ander merk M4 dus helaas heb ik die dus voor jan met de korte achternaam gekocht.

Alvast bedankt voor de info!

Gr richard
 
Verder laten schieten is vooral een kwestie van Hop up rubber + nub en een goede barrel. Zolang de huidige hop up kamer geen lucht lekt is hij naar mijn mening niet aan vervanging toe. (of je moet er andere problemen mee hebben natuurlijk)

Hop up rubber en nub kost je ongeveer 15-35 euro, afhankelijk van het merk. De duurste is niet per se het beste. Zo kan je bijvoorbeeld een prima flat hop setje van modify kopen voor +- 15 euro. Zit ook al een nub bij. Of iets duurder doen en een namazy firefly nub combineren met een prometheus purple bucking.

Goede barrels heb je van 35 tot 90 euro. Zelf ben ik wel te spreken over de stalen versie van madbull (kostte volgens mij zo'n 45 euro)

Je hop rubber en nub zullen de meeste prestatiewinst boeken. Maar een andere barrel is ook zeker niet mis qua precisie.

Hem stiller maken heb ik niet veel verstand van. Hooguit shimmen om het motortje iets te ontlasten en het iets soepeler te laten lopen.

Weet je toevallig wat de huidige FPS is van je replica? Soms kakt deze een eindje in en na 3 jaar kan dit dus maar zo nog een eindje op te krikken zijn. Geeft geen mega winst voor je prestaties, maar van 280fps naar 350 bijvoorbeeld is toch mooi mee genomen. Kost je alleen een veer van 8-15 euro.

Natuurlijk kan je nog veel verder gaan dan dit. Maar als je airseal nog goed is en er verder geen problemen zijn ben je hier al een heel eind mee in de goede richting.
 
Laatst bewerkt:
Verder laten schieten is vooral een kwestie van Hop up rubber + nub en een goede barrel. Zolang de huidige hop up kamer geen lucht lekt is hij naar mijn mening niet aan vervanging toe. (of je moet er andere problemen mee hebben natuurlijk)

Hop up rubber en nub kost je ongeveer 15-35 euro, afhankelijk van het merk. De duurste is niet per se het beste. Zo kan je bijvoorbeeld een prima flat hop setje van modify kopen voor +- 15 euro. Zit ook al een nub bij. Of iets duurder doen en een namazy firefly nub combineren met een maple leaf bucking.

Goede barrels heb je van 35 tot 90 euro. Zelf ben ik wel te spreken over de stalen versie van madbull (kostte volgens mij zo'n 45 euro)

Je hop rubber en nub zullen de meeste prestatiewinst boeken. Maar een andere barrel is ook zeker niet mis qua precisie.

Hem stiller maken heb ik niet veel verstand van. Hooguit shimmen om het motortje iets te ontlasten en het iets soepeler te laten lopen.

Thnx voor de info.

Ik heb geen idee of hij lekt maar de standaard meuk wat er in zit kan volgens mij beter.overgens heb ik gezien dat de piston(geloof dat hij zo heet) ronde tanden begint te krijgen dus die komt sowieso aan de beurt.
 
Kan goed na zo'n tijd. Gelukkig kosten nieuwe pistons ook niet extreem veel.
Kijken of het lekt doe je zo:

Zijn misschien betere videos, maar dit is de eerste die ik tegen kwam.
 
Kan goed na zo'n tijd. Gelukkig kosten nieuwe pistons ook niet extreem veel.
Kijken of het lekt doe je zo:

Zijn misschien betere videos, maar dit is de eerste die ik tegen kwam.

Thnx voor de link....kom een hoop te weten hier thnx kerel
 
Ik zou op zijn minst een flat hop pakken (dmv andere bucking en nub) en de barrel upgraden, air seal aanpakken dmv betere cylinderhead, nozzle en zo nodig piston head. Voor de rest kan je dan nog de piston aanpakken als je denkt dat die versleten is en als laatste kan je dan de trigger response en geluid verbeteren dmv een mosfet, shimmen, tandwielen en een betere motor. Ik heb zelf ook 3 specna's op het moment, dus kan wel een lijstje maken.

Goede barrels heb je van 35 tot 90 euro. Zelf ben ik wel te spreken over de stalen versie van madbull (kostte volgens mij zo'n 45 euro)

Maak daar maar ~20 van, daarbij is 45 euro voor een stalen madbull best duur.
 
Is ook al even geleden dat ik die barrel heb gekocht. Grove schatting zegmaar:) maar welke merken zou je aanraden voor onder de 30 euro dan?
 
Na wat zoeken was de madbull steel bull 39,50. Maar net wat je over hebt om van brass af te stappen i guess
 
Wel wat om te proberen voor een van mn volgende projectjes dus. Voor de prijs kan je in ieder geval geen verkeerde keuze maken
 

Deze heb ik zelf gebruikt toen ik met hopup ging klooien.
Zit veel troubleshooting bij voor problemen, en dat heeft me geholpen.

Je zou denken dat nubje en bucking vervangen eitje is....and it is...but boiii, liep ik tegen issues aan.
Lippen van de bucking te lang, hopup chamber drukte de bucking te nauw, nub paste niet goed in de verstel brug van de hopup.
Niet om je te ontmoedigen, maar het is iig goed om te weten wat problemen kunnen zijn, wanneer je er mee bezig gaat =X
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit topic ook maar even volgen!

Van de week begonnen met het upgraden van de SA-H02 met de volgende onderdelen:
G&G Hop Up Rubber
Ultimate M90 Spring
Madbull 6.03 Black python II 285 MM

En het volgende moet er nog in (en nog binnenkomen):
Prometheus Flat Type Hopup Bucking Nub
Prowin M4/M16 CNC Hopup Chamber
SHS 21mm Nozzle
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit topic ook maar even volgen!

Van de week begonnen met het upgraden van de SA-H02 met de volgende onderdelen:
G&G Hop Up Rubber
Ultimate M90 Spring
Madbull 6.03 Black python II 285 MM

En het volgende moet er nog in (en nog binnenkomen):
Prometheus Flat Type Hopup Bucking Nub
Prowin M4/M16 CNC Hopup Chamber

Ow jij bent de gene die hem van ene Walter uit Hoogeveen heeft gekocht.
 
Mensen,

Bedankt voor de reacties!!! Super tof dat er veel wordt gereageerd.
Maar ik mis wel de info van mensen die dus ook bijv een nieuwe motor steken.
Is dit een aanrader en waar moet je op letten als je dat wil doen??

Gr Richard
 
Mensen,

Bedankt voor de reacties!!! Super tof dat er veel wordt gereageerd.
Maar ik mis wel de info van mensen die dus ook bijv een nieuwe motor steken.
Is dit een aanrader en waar moet je op letten als je dat wil doen??

Gr Richard

Denk dat ik en Crix aardig duidelijk hebben aangegeven wat wij zouden doen, wil je het specifieker hebben dan moet je specifiekere vragen stellen. We weten naast stiller en verder schieten niet echt wat je nou wil, daarom dat we ook generiek zijn geweest. Dingen zoals hoge rps, trigger response, maar ook budget is niet duidelijk dus kan ik niet echt specifiek iets aanraden.
 
Denk dat ik en Crix aardig duidelijk hebben aangegeven wat wij zouden doen, wil je het specifieker hebben dan moet je specifiekere vragen stellen. We weten naast stiller en verder schieten niet echt wat je nou wil, daarom dat we ook generiek zijn geweest. Dingen zoals hoge rps, trigger response, maar ook budget is niet duidelijk dus kan ik niet echt specifiek iets aanraden.

Ik snap je helemaal.....


Budget zo min mogenlijk als het kan(ben en blijf en hollander).
Nee budget is niet echt een issue ofzo.mijn specna is gewoon out of the box wel oke en buiten het verwisselen van een veer heb ik er niks aan gedaan.

Wat ik om me heen zie en hoor is dat een replica niet altijd heel veel herrie hoeft te maken en die van mij dat best wel maakt.

Het geluid wat ik bedoel is gewoon het mechanisme van een replica en hoop met bijv een andere motor stiller te worden.

Qua afstand kom ik denk op een 30meter accuraat en qua trigger response is het ook wel ok.
Ik zat te denken om de barrel een cm of 10 langer te maken en de complete hop-up te veranderen.
Ook een mosfet en shimming staan op programma en misschien wel een complete upgrade van de gearbox.

Buiten de internals gaan we ook de replica een goede spuitbeurt geven en een nieuwe jasje dus geven.

Dus zo iets meer inzicht in wat ik wil/zoek?

Gr Richard
 
Terug
Bovenaan