Specna-Arms Edge reeks

Heb er een thuis liggen, ik had reeds al wat info gezet op airsoftelite.nl. Ik heb die van mij direct omgebouwd naar een URG-I (Block III) wat een lichte modificatie vereisten aan de upper. Ik ga er dit weekend wat uitgebreider voor zitten, maar hier snel wat punten.
OEM is Dytac, resulteert in overall meteen een ander gevoel. De externals voelen solide aan, maar het lijkt erop dat de verf makkelijker los laat, daarbij komt dat een aantal functies die we gewend zijn van de ONE serie zoals de locking fake bolt niet meer erop zitten, persoonlijk vind ik dat niet erg. De nieuwe pistol grip vind ik niks, de feel en look is goed, maar de locking tabs zullen met regelmatig wisselen snel niet meer naar behoren werken en dan is hij nutteloos. QSC systeem is beter als het EC en ook het SAEC, de spring guide is nu, qua QSC, een relatief veel voorkomender model en daarbij is het sterker als het SAEC welke nog wel eens wou breken bij een val op de buffer tube. Intern is het ook allemaal degelijk, door de goede compressie onderdelen was deze meteen near perfect, wat teflon tape rondom de cylinderhead en je bent klaar. De AOE was ook aardig door de double O-ring cylinderhead wat zorgt voor extra spacing, combineer dit met de 2de tand die al volledig weg is en het is prima zo ootb. Al met al zijn ze de prijs wel waard, je verliest alleen wel de compatibiliteit met mogelijke vorige Specna's waar je meestal dan makkelijke uppers en lowers kon wisselen.