Specna Arms B02

Het is ook bij een mag van 101inc (kon ik even lenen)

Er zit wel een hoop speling bij de mags wanneer ze in de replica zitten. Dit geld voor alle mags (midcap, highcap en de 101inc)
 
ChaoSState;24723 zei:
De Specna midcaps geven vaker problemen om de één of andere reden.
Ik heb hier al meerdere mensen over gehoord en het lijkt tot dusver niet echt opgelost te kunnen worden.

Van dit soort dingen gaat mijn brein altijd een beetje tintelen, ben zo benieuwd of ik dan wel een oplossing kan vinden. :blush:
Iemand een of twee probleem Specna mags die ik mag onderzoeken?
 
@Ties , ik wert niet of het aan de mags ligt, zo ja dan mag je er wel een keer mee experimenteren.

Ik kreeg een tip over een paar Oringen tussen de hop up en de barrel (denk ik) te plaatsen omdat er redelijk wat speling zit. Tevens las ik dat de gearboxen van specna's vaak erg droog zijn. Nu heb ik 3 vragen:

1. Welke maat Oringen kan ik daarvoor gebruiken?
2. Wat kan ik, als beginnende atechnische airsofter, direct even meepakken nu ik daar toch ben?
3. Waarmee kan ik mijn gearbox smeren?
 
@Ties als ik ze had mocht je er zo eentje hebben :p
Ik heb zelf Specna lowcaps en die werken prima.

Zelf heb ik mijn Specna gearbox gesmeerd met kogellagervet. Er zitten wel eisen aan het vet dat je gebruikt, maar dat valt allemaal terug te lezen op internet.
 
Ben juist als een gek aan het zoeken maar kom overal niet verder dan diverse opties (van teflon vet, kogellagervet tot nog net geen boter) maar geen: NEEM DEZE
 
Jorst;24750 zei:
Ben juist als een gek aan het zoeken maar kom overal niet verder dan diverse opties (van teflon vet, kogellagervet tot nog net geen boter) maar geen: NEEM DEZE

Skirmshop verkoopt twee potjes een voor gears en een voor de cylinder+piston en de O-ringen, dit is puur siliconen vet met als het goed is geen additieven die rubber slopen. Anders kan je guarder teflon vet kopen bij qtac waar alles tegen moet kunnen.

Als je de gearbox toch open hebt liggen is het misschien slim om wat dingen te controleren die je mogelijk dan in de toekomst kan aanpakken, zoals het shimmen, de air seal (op te lossen met teflon tape mod) en hoe je trigger contacts eruit zien bij gebruik van een lipo.

De diameter van de O-ringen is iets van 7 of 8 mm, maar dit zal vooral zorgen voor een betere air seal oftewel let op dat je hiermee wel een aantal FPS kan omhoog gaan als er een lek was. Je zou ook gewoon de hop up en barrel mee naar de bouwmarkt kunnen nemen en daar even testen welke het beste werken.
 
Dat klopt idd mbt die o-ringen. Ik heb nu ook een aantal ringen om de barrel zitten en mn FPS was wel wat hoger met de hop up meer aangedraaid.
 
Ik vrees dat ik dan straks alles moet gaan downgraden. Of kan ik het met zwaardere bbs oplossen?
 
@Jorst, dat is simpel weg cheaten. Regels zijn 360 fps gemeten op een .20 gram bb. Als je liever iemand hebt die je erbij helpt moet je gewoon even op het forum vragen, mogelijk dat iemand een keer tijd heeft om te helpen.
 
heb met mn nieuwe midcaps van ares destijds ook feed problemen gehad in mn specna B02. toen heb ik de follower schuin afgeschuurd.
Sindsdien werken ze zonder problemen.
 
@Rebelattack het is niet mijn bedoeling te cheaten, zeker niet. Wil juist dat alles lekker loopt, en het contact met de verkoper (gunfire) gaat als dikke strønt heuvelopwaards.
 
Jorst;24788 zei:
@Rebelattack het is niet mijn bedoeling te cheaten, zeker niet. Wil juist dat alles lekker loopt, en het contact met de verkoper (gunfire) gaat als dikke strønt heuvelopwaards.

Snap ik maar gaf even dat het gewoon niet kan conform reglementen. Anyway je bent niet alleen hoor waarbij het contact met GF niet altijd even vloeiend loopt. Ik heb er ook een week over gedaan voordat ik duidelijk had gemaakt dat ze mijn NABV pas al hadden en dat ze mijn replica konden opsturen :|.
 
@Jorst de veer vervangen bij de B02 is vrij makkelijk door het enter&convert systeem wat er in zit.
Je hoeft namelijk bij de replica niet de hele gearbox open te maken om de veer te vervangen
 
@robin97 ik vind het voor vervelend omdat de replica als een speer liep met minimale aanpassingen tegen de max fps aan. Alleen een nieuwe barrel, bucking en wat ander spul waarvan ik de naam vergeten ben en ik zou klaar zijn. Nu moet ik mogelijk de veer vervangen om de fps omlaag te krijgen om vervolgens weer andere aanpassingen te doen om de fps weer zo optimaal mogelijk te krijgen.
 
Jorst;24805 zei:
@robin97 ik vind het voor vervelend omdat de replica als een speer liep met minimale aanpassingen tegen de max fps aan. Alleen een nieuwe barrel, bucking en wat ander spul waarvan ik de naam vergeten ben en ik zou klaar zijn. Nu moet ik mogelijk de veer vervangen om de fps omlaag te krijgen om vervolgens weer andere aanpassingen te doen om de fps weer zo optimaal mogelijk te krijgen.

Daarom upgrade je de barrel ook niet naar een kleinere bore met een FPS die tegen het limiet aan zit, dan kan je bijna met zekerheid zeggen dat je erover heen gaat. Tip voor de volgende keer is om als je de FPS laat downgraden om gewoon hem rond de 330 te zetten dan zit je er nooit over na upgrades die de air seal verbeteren en met 20-30 FPS kom je echt niet veel verder dus dat boeit ook niet.
 
Heb me comment maar even weggehaald, wil geen verkeerde dingen doorgeven ^^ thnx Rebel :smile:
 
Ik heb mijn b02 toen gedowngrade naar 330-340 om eventuele stijgingen in fps op te vangen.
T is nu eenmaal vervelend, maar wel een goeie les voor de volgende keer.
 
Ik heb het ook gedaan met mn AK. Hij was 340 FPS en na een nieuwe barrel van 6.03 en bucking ging de FPS omhoog naar 355.
 
@Bas3c0 ik snap je tekst niet helemaal, maar met de hop up probeer je zo veel mogelijk range uit je replica te halen. Verschillende soorten buckings en nubs geven een betere hop dan de standaard variant, wat resulteert in meer precisie en range. Even heel snel en simpel uitgelegd dan.
 
Ik had aangegeven de replica gedowngrade te willen naar 320 ~ 330. Op het formulier van GF staat 340. Op de chrono haalde hij 355.