Specna Arms B02

Thanks heb nu 2 lipos binnen, ga morgen voor de eerste keer skirmen in belgie.
Ik heb wat vragen over het vervoer je mag gewoon met je replica over de weg van en naar de locatie waar je de sport gaat beoefenen toch aangezien ik de grens overga leek het me wel handig om dit even scherp te hebben.
 
Eerste skirm is prima verlopen, ben er achter gekomen dat ik de silencer alleen maar irritant vind dus die ga ik er weer afhalen, schoot rond de 320 fps met een m100 veer, als ik er een m110 of m120 inzet zal hij dan onder de 360 blijven?
En had soms dat de bbs links en rechts alle kanten op schoten in plaats van recht vooruit? Voor de rest ben ik redelijk tevreden wil alleen fps wat hoger en de range wat verder hebben.
Tips/adviezen altijd welkom
 
320 met een M100 klinkt een beetje weinig. Dat zou meer rond de 340 moeten liggen. Maar dat hangt ook van het merk veer af.

En dat je bb's soms links en rechts vliegen kan liggen aan je bucking of aan de kwaliteit bb's. Ik heb me laatst in een winkel laten vertellen dat bij elk merk wel een paar flyers zitten, maar dat het bij de betere merken veel minder voorkomt.
Ik ga dit zelf nog even uittesten want ik heb zelf ook last van scheef vliegende bb's. En dan zit er al een precision barrel in mn replica en de bucking zit goed recht.
 
Een air seal probleem waar zou dat zitten dan?
De andere m100 is van G&G aeg power spring
 
Een reeks plekken, bucking, air nozzle, cylinder head, piston head.
 
Dan denk ik bucking aangezien ik die zelf heb vervangen ga er morgen even naar kijken, waar kan het daar precies lekken?
Van de rest heb ik namelijk geen idee heb er nog nooit aangezeten ofzo?
 
Als de bucking niet strak in de hop up kamer zit kan de lucht er langs naar buiten lekken.
Je zou dit evt kunnen verhelpen door teflon tape om het eind van de hop up kamer en de barrel heen te wikkelen.
Maar het kan net zo goed liggen aan de cylinder.
 
Hmmm lekker dit haha, het kan dus op verschillende plaatsen zitten is er ook een manier om erachter te komen waar precies?
 
Je zou je vinger op de loop kunnen houden en die daarmee afsluiten. Terwijl je dat doet schiet je 1x (zonder magazijn of bb in de hop up) en als je je vinger van de loop haalt moet je de druk voelen ontsnappen.
Als dat niet het geval is heb je ergens een luchtlek.

Je zou dan kunnen beginnen met het afdichten van het gebied waar je loop met bucking in de hop up gaat en dan deze test nog een keer kunnen herhalen.

Als het daar niet aan ligt moet je de gearbox open maken en je zuigerkop eens nakijken en kijken of hij recht in de cylinder zit.

Maar heb je wel een FPS meting van hoe hij voor de bucking wissel schoot? Dan kan je makkelijk achterhalen of het daar aan ligt of niet.
 
Kan ook nog zijn dat de nozzle niet goed aansluit en je daar een lek hebt, dit kan je testen door een papiertje in de magwell te leggen op die uitgang en een keer te schieten. Als het papiertje veel beweegt kan het zijn dat de nozzle niet goed aansluit op de bucking.

Voor de rest kan je teflon tape mod proberen.

Als de gb open ligt kan je de seal van de cylinder en piston testen, vinger op het uiteinde van de cylinder head en dan kijken hoe makkelijk je de piston erdoorheen kan drukken. Zelfde doen met de nozzle en dan heb je een idee van de air seal.
 
Ik heb een fps meting met de parts erin hoe die uit de verpakking kwam met een m120 veer en toen zat die rond de 430 als ik me niet vergis.

Heel erg bedankt voor de reacties ga er morgen meteen achteraan
 
Vandaag voor het eerst mijn B02 gebruikt op live targets. Haalde de 355fps gemiddeld met 3 speling beide kanten op. Stock met een downgrade van gunfire en alleen een lipo ipv originele batterij. Nu heb een probleem: na ca 300 ging het feeden niet lekker, elke 5e bb ofzo kwam niet mee. Full auto later getest en doen was het wel niet wel niet met bbs die de loop verlieten.

Replica ondersteboven leek wel iets te helpen.

De mags zijn specna m4 midcap tan metaal en de highcap grijs metaal.

Iemand een idee (behalve terugsturen in de garantieperiode)
 
Ook al getest met andere mags en bb's? Als je die eerst kan uitsluiten of juist als de boos doener kan aanwijzen helpt dat al.
 
Alle mags gaven zelfde probleem, andere bbs nog niet getest.

Heb open blaster .20 en .25 besteld dus kan die volgende week testen.
 
De Specna midcaps geven vaker problemen om de één of andere reden.
Ik heb hier al meerdere mensen over gehoord en het lijkt tot dusver niet echt opgelost te kunnen worden.