Specna Arms B02

Bas

Active Member
22 dec 2015
28
1
Trophies
3
Ik heb sinds gisteren mijn eerste replica binnen gekregen, vandaag een beetje gaan kijken hoe het allemaal werkt ook meteen de bijgeleverde m90 (volgens mij) veer erin gezet, na wat aankloten en filmpjes op youtube zoeken toch gelukt.

Heb wel een paar vragen;
1. Wat kun je allemaal aan een replica vervangen om hem te verbeteren?
En wat raad je aan om te vervangen?

2. Telkens als ik het magazijn eruit haal vallen er een paar balletjes uit is dit normaal? Heb de midcaps van specna arms erbij gekocht denkende dat dit dan de perfecte magazijnen zouden zijn.

3. Weet iemand een airsoft shop in omgeving Limburg/Noord Brabant etc voor het testen van de fps? En misschien het laten vervangen van onderdelen?

4. Ik ben van plan er een LiPo batterij in te doen iemand een idee tot hoever een standaard replica dit kan handelen? Heb ook een vraagje over je de batterij moet plaatsen want ik heb het gevoel dat ik het telkens verkeerd doe maar zal hier straks een foto over bij doen.

Dit zijn tot nog toe de vragen die in me opkwamen :smiley:
Mocht er nog meer in me komen laat ik het hier van me weten denk dat dit het juiste topic is of moet dit bij algemeen?

Greeetzz!
 
1. wat wil je verbeteren is altijd de vraag terug, want er is een heleboel dat je kan doen maar wat niet altijd direct verbeterd wat diegene wil.
2. Ja dat is normaal bij de standaard midcaps, De bbs duwen elkaar in de hop up omhoog en dus wanneer het magazijn eruit wordt gehaald zijn er dus een paar bbs die eruit vallen, omdat deze dus door niks meer worden tegengehouden.
3. Ik zeg altijd zelf doen, maar anders is unit 13 een optie die zit net over de grens bij Maastricht in Lanaken.
4. Een stock replica kan een 7.4 V lipo prima aan, met het enige dat je langzaam wel de trigger contacs vermindert, waar je dan ergens in de toekomst een mosfet voor kan installeren.
 
Dankjewel voor de reactie dan ga ik maar eerst de eerste skirm afwachten en dan verbeteringen eraan gaan maken.
Over het plaatsen van de batterij; het gaat dan vooral over het kabeltje wat dwars loopt kan zo de kolf ook niet inschuiven alleen tot de achterste stand?

Het plaatsen van een foto lukt niet?
 
Plaats anders een linkje naar de foto op bijvoorbeeld imgur, snap zo niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb zelf een G&G GC16 Raider S wat in principe dezelfde is. Ik maak gebruik van een nun-chuck lipo die in de crane stock past en dan kan ik de stock gewoon helemaal in en uit klappen in alle posities.
 
Bas;24126 zei:
http://i64.tinypic.com/f0n88n.jpg
Heb je een enkele stick of ee nunchuck type batterij?

Een enkele stick kun je vaak in de buffertube zelf kwijt..stekkertje eruit hangen, batterij erin, stekkertjes verbinden en stock erop....

Voor een nunchuck type is het het makkelijkst om de kolf volledig in the schuiven vervolgens je buttplate er vanaf te klikken (twee lipjes bij elkaar knijpen en vervolgens de buttplate eraf halen), nu kun je het losse afdenk kapje er nog uit schuiven. Nu kun je aan elke kant een van de sticks van de nunchuck kwijt, vervolgens kun je de stekkers aansluiten, kabels erin stoppen en evt stock uitschuiven, afdek kapje terug schuiven en klaar is kees..... (https://www.youtube.com/watch?v=IxlqGGDuI48)
 
Wat Dennz zei, ben zelf bezig geweest met mijn M16 dus was het vergeten, in de buffertube zitten ook 2 gleuven zodat de kabel bij een nun -chuck hierin kan lopen.
 
Thanksss! Het lukt zo al beter!
Het is me vandaag ook opgevallen dat hij soms niet alle balletjes uit het magazijn haalde dus toen dacht ik dat het magazijn leeg was, er blijft altijd 1 balletje in zitten dus dacht dat dit weer het geval was maar toen ik die eruit wou halen kwamen er toch nog zo'n 40 achteraan ligt dit dan aan het magazijn of ergens in de replica wat?

En als je een demper op je replica wilt zetten is dat vooral bedoelt om te inner barrel lengte te vergroten toch? Maar hoe weet je nou welke je er dan in kunt doen? En moet je dan nog meer vervangen?
Heb namelijk weer wat besteld en kwam toen een silencer tegen leek me wel vet op de replica maar het is ook functioneel ovm met langere loop, waar moet je dan allemaal rekening mee houden?
 
Magazijn eerder of dat de lip niet goed wordt ingedrukt en daardoor de bb's niet worden los gelaten maar denk eerder magazijn.

Langere barrel voegt niet echt veel toe, range is er niet afhankelijk van, misschien een heeeeeel klein beetje consistency en grouping maar dat merk je bijna niet totdat je kaart gaat schieten en zelfs dan zal de user error groter zijn. de Sa b-02 heeft iets van een ~230 mm barrel, dat plus de lengte van je demper kan je als inner barrel length nemen (misschien minus 10 mm om zeker te zijn dat je niet te ver gaat), maar een langere barrel doet niet veel, de tolerantie in de bore is veel belangrijker. Als je werkelijk een makkelijke upgrade wil doen die veel toevoegt verander dan de bucking en nub naar een flat hop, zorgt voor meer range en is consistenter.
 
Overigens zijn dit aanpassingen die ik aan kan raden op de Specna Arms (ikzelf heb de SA-A03)

* Prometheus 6.03 tightbore barrel (ikzelf heb de 285mm, zelfde lengte als origineel) Mijn silencer gebruik ik dan alleen omdat ik het mooi vind en de scherpe randjes van het geluid van de replica af zijn..
* Prometheus purple bucking (gemodificeerd om te flathoppen wat inhoud dat je een paar opstaande delen moet weg snijden/vijlen/schuren)
* ProWin hop-up chamber (schijnt niet altijd even goed te feeden bij SA's, bij mij werkt het feilloos)
* Namazu Firefly nub om je flathop setje (zoals Rebelattack je ook aanraadde) compleet te maken.
Qua accuracy zul je hierna al een hele verbetering hebben!

Wat je eventueel ook nog kan doen:
* AOE correctie
* Gearbox shimmen
* MOSFET plaatsen
* Airseal componenten checken en/of vervangen (Nozzle, cylinder head, cylinder, Pistonhead en evt piston)
* Met de bijgeleverde M90 veer zou je zo rond de 290 zitten geloof ik.. Ik weet niet waar je vandaan komt maar je mag bij mij altijd even komen FPS'sen!
 
Ik ga zelf ook binnenkort aan de upgrades voor de B02, maar ik kwam een M100 veer tegen. Zal deze de snelheid onder de 360 houden?
 
Hahaha wauw thanks voor de reacties maar het is allemaal abrakadabra voor me, maar waardeer het zeer ga me er op verdiepen.
Ik kom uit limburg omgeving venlo, heb er een m95 en m100 spring bij besteld dus kan het een keertje gaan testen
 
Ik denk dat een m100 niet boven de 360 uit zal komen...
Ik speel nu met een Guarder SP100 (Deze ligt net iets boven een M100)
Met goede airseal componenten (geen lekkage), en een tightbore barrel (6.03) en ik zit rond de 350 FPS..

@Bas,

Ah, nee dat is niet echt in de buurt van Almere :)
Desalniettemin ben je van harte welkom om te komen sleutelen en FPS'sen!
 
Thanks voor het aanbod, zal er zeker over nadenken!

Ik heb even gekeken en denk dat ik voor:
BD 185mm Smooth Style Silencer ga waardoor ik een iets langere inner barrel erin kan zetten dat word dan de:
Madbull Black Python V2 Precision Barrel 6.03 x 363mm
En op aanraden als goede verbetering:
MODIFY Flat Hop Up Bucking 0,20g+
Ga ik die flat hop erin maken.

Denk je dat dit een goede aankoop zou zijn? Wacht nog even op reactie tot bestellen hoor haha
 
Neem niet de black python, maar dan liever de madbull stainless steel of een maple leaf steel barrel. De black python is van aluminium wat niet het meest erge materiaal is voor een barrel maar ze werken goed vanwege de coating en deze coating zal langzaam verslechteren door gebruik en op een gegeven moment zal deze slechter gaan presteren dan een stock barrel. De stainless steel is steviger, minder last van trillingen en heeft geen nadeel van de coating.

Qua bucking en nub raad ik eerder een maple leaf concave aan over de modify, de namazu firefly en prommy purple is ook een goeie maar snap dat niet iedereen meteen wil gaan DIYen.
 
Die maple leaf bucking en nub werken erg goed idd, het enige nadeel wat ik er aan ondervind is dat je je hop up bijna helemaal open moet zetten omdat de bucking zelf al erg in je barrel drukt.
En aangezien mijn chamber soms wat los zit gaat de hop eraf door de trillingen in het apparaat.
 
Zoo bestelling gedaan ben benieuwd zal laten weten hoe het inbouwen verloopt.
 
Heb alles erin gekregen na wat uurtjes werk, 30 juli eerst skirm gaan erachter komen.

http://i67.tinypic.com/2gy6iwo.jpg