Snellere gear cycle single shot

Thijsverhulst

Member
2 feb 2019
14
4
Trophies
2
Hallo airsofters,

Ik wil graag een snellere gear cycle hebben. Het gaat hierbij om snelle single shots. Rof maakt me niet uit in auto hoeveel dat word. Rof zal stijgen dat snap ik.
Nu heb ik veel topics doorgelezen maar niet echt kunnen vinden wat ik zoek.

Kun je bijvoorbeeld 13:1 gears gebruiken met een standaard motor? Of moet je echt een high torque installeren? Of is alleen een high torque/speed motor voldoende?

Hebben jullie tips voor mij?
 
Hey,

als je 13:1 gears wilt gebruiken kun je beter een high torque motor gebruiken. High speed gears maken namelijk een snellere cycle dan (stock gears) of een hogere ratio omdat de motor minder rotaties hoeft te doen maar dat kost de motor ook meer moeite. Ik heb het nooit geprobeerd maar ik denk dat je stock motor dat niet goed aankan.
Een high torque motor installeren met je standaard gears kan best, je trigger response of gearcycle zal daar door versnellen.
Meestal worden de motor en gears wel tegelijk vervangen omdat je de kans dat je je gears kapot maakt flink verkleint daardoor. stock gears zijn wel redelijk stevig maar met een high torque en een slechte shimjob zou je ze kapot kunnen maken.
Ik heb genoeg gelezen dat ik weet dat een speed motor af te raden is, is gewoon niet efficient dus ik zou gewoon naar een high torque motor kijken.
succes,
ciao
 
In principe kan het wel, maar meestal is het inefficiënt, daarbij komt dat een aftermarket motor met stock gears sneller schiet dan 13:1 met een stock motor. Let er wel op dat afhankelijk van de setup en batterij keuze je wel rekening moet gaan houden met zaken zoals tappet plate timing, AOE en PME. Als laatste is het daarbij ook slim om te overwegen om dingen zoals de piston ook te vervangen.
 
waar speel je nu mee? uit de tekst begrijp ik een stock replica (wat echt niet slecht hoeft te zijn) maar gebruik je bijvoorbeeld nog een NIMH accu, of al wel LIPO?

en is het niet een stukje trigger response wat je mist misschien? want snellere gear cycle betekend eigenlijk een hogere ROF en dat wil je niet zeg je... want dan zou bijvoorbeeld ook een GATE TITAN mosfet oid je verder kunnen helpen aangezien je daar kan instellen op welke punt van je triggerpull je wilt schieten ipv dat je de trigger compleet terug moet trekken...

uiteraard kan je het ook allemaal doen :)
 
Kijk dat is al hele goede info. Daar kan ik wel wat mee. Het lijkt inderdaad dat een stock motor met 13.1 gears niet zo heel slim is.
Replica is niet stock. Maple leaf precision barrel met flathop. Upgraded piston( half stalen tanden) Vandaag komt andere nozzle binnen met o ring de originele had airleak. En wat tape mods.

Het idee is om mensen zo snel mogelijk te raken met 1, 2 of 3 schoten. Om zo stealth mogelijk te zijn zeg maar. Ik draag een leafsuit. Met een snellere replica hoor je minder snel waar schoten vandaan komen. En uiteraard ga ik ook shimmen wat ik sws al van plan was. En aoe afstellen.
 
En een 7.4V lipo gebruik ik. 1200mah 15c
Het helpt ook als je een iets grotere batterij neemt, hoeft niet direct een 11.1v lipo want dan ga je waarschijnlijk problemen met PME krijgen, maar zoiets als een 2200mah accu met 25/30c als piekvermogen zal je zeker merken.
iets meer ampere i.c.m. hogere C rating geeft je rate of fire en trigger response een goeie boost.
 
Ah dat is ook wel een goeie. Maar kan ik zomaar zonder mosfet een zwaardere batterij gebruiken?
 
Dit werkt alleen als je huidige 7.4v lipo niet genoeg spanning kan leveren. Ja qua ampere en c kan je het zo groot maken als je wilt zonder dat dit heel erg is.