Skirm/Milsim groep

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Hey allemaal,

Het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatst ben wezen airsoften. Ik kan jullie al meteen verklappen dat dit door mijn financiële situatie komt, maar mijn goede voornemen voor 2017 is om vaker te gaan airsoften.

Al mijn vrienden die 18 zijn zijn voor geen meter geïnteresseerd in airsoft, althans het NABV lid worden en er echt een bezigheid van maken. (Een keer meegaan als introducé willen ze allemaal.) Dus ben ik eigenlijk een beetje op zoek naar een groep mensen die vaker gaan skirmen, of waarvan ik zelfs mee mag doen aan een milsim, en die mij nog wel erbij willen. Het liefst in de buurt van Nijmegen, maar al woon je in Groningen vind ik het nog prima, het gaat mij meer om een paar vrienden maken om mee te airsoften dan dat die ook in de buurt wonen.

Anyway, december is al een dure maand, dus dat gaat 'm niet worden, maar vanaf 2017 ben ik weer 100% beschikbaar (min of meer). Ik hoor graag van jullie.
 
Ik zou ook wel graag mee willen skrimmen :) Maar ik ben ook nog vrij nieuw in deze sport helaas.
Heb nu sinds kort ook een auto en woon in nijmegen dus kunnen we miss carpoolen ofzo.
Dus mijn voornemen voor volgens jaar is ook meer skrims af te gaan en ook graag milsim aan gezien dit mij zeer trekt.

Grt michel
 
Hey, super man!

Stuur me anders even een prive berichtje, dan kunnen we wat afspreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Meer gaan skirmen is altijd een goed voornemen :)

Als je wilt skirmen met een groep is het meestal geen probleem om aan te sluiten bij de rest van je "kleur" om het zo maar te zeggen. Als je jezelf een beetje open opstelt en je best doet heb je vanzelf een gezellige dag.

Meegaan met een milsim team naar een serieuze milsim is echter totaal andere koek. Denk dat zeker 95% van de teams die dat doen niet zomaar iemand meenemen die ze niet kennen en waarvan men niet weet wat ze aan die persoon hebben. Wil je met een gesetteld team mee zorg dan eerst dat ze je heel goed kennen en dat je laat zien een waardevolle toevoeging te zijn. Dot is wel een lange termijn plan.
Dat gezegd hebbend kun je, als je het sneller wilt doen, het beste andere "loners" zoeken en dan als ad hoc team een milsim bezoeken.
Let wel: afhankelijk van de rol die je wilt gaan uitoefenen kunnen er strenge eisen zijn aan je uitrusting als ook zijnde aan jou persoonlijk. Algemeen genomen moet je ervan uitgaan dat de guniformeerde kant (meestal sf impressie) het meest strikt en veeleisends is en de rebellen e.d. meestal wat vrijer.
Wees ook zeker bereid flink te reizen daar fatsoenlijke milsims in de benelux nauwelijks georganiseerd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mika en Jan
Zonder dat ik zelf heb gemilsimd, weet ik via uitnodigingen van een paar benelux milsim's (waren gok ik nog wat aan de "light" kand) en wat yt video's @Oddball het perfect uitlegt.

Mocht je willen milsimmen dan zou ik eerst beginnen met wat skirm ervaring op doen. Dan weet je hoe een normaal event werkt en wat erbij komt kijken.

Ga ook naar weekend events om bekend te raken met het gevoel van een heel weekend soften. Wat heb je nodig, wat mis je nog, etc.

Als dat allemaal bevalt kan je nog een stap verder gaan via een milsim. Je hebt dan niet een campign en de game gaat het hele weekend door. Ook in de nacht.

@Mika wat versta je onder milsim? Dat wisselt namelijk ook nog wel eens. Misschien is wat jij wilt prima mogelijk zonder naar een echte milsim te gaan.
 
@Jan en @Oddball slaan de spijker op de kop. Een 'reguliere skirm' is echt heel wat anders dan een 'echte MilSim'. Over de definitie van wat nu dan een echte MilSim is, is de afgelopen tijd op social media flink geworsteld. Een aantal dingen die daar zeker bij aan bod kwamen waren:

- berust op een verhaallijn, die logisch in de gameplay verwerkt is;
- een duidelijk begin- en einddoel dat niet tijdgebonden is (oftewel, en ik chargeer, als er een weekend staat, maar alle objectives worden binnen een uur door team A voltooid, dan gaat er niets bij verzonnen worden om het weekend te rekken. Klaar is klaar;
- een uitgebreide set met regels (van camo versus camo, medic rules die 'iets' verder gaan dan aantikken, etc.);
- live action role playing (LARP) door alle facties;
- zeer zeker geen high caps, bij voorkeur geen mid caps en het liefste low caps en real caps;
- en de meestgenoemde: beschikken over de juiste mindset.

Doorgaans zijn het meerdaagse evenementen die, los van de juiste mindset en kennis van technieken en tactieken, behoorlijk wat van je uitrusting vergen. Het hoeven geen dure oplossingen te zijn, maar een bivak tijdens een MilSim is wel echt anders dan de overnachting langs het veld bij een weekendje 3Division, zeg maar ;). Je slaapt echt in-game, dus het kan zomaar voorkomen dat je snel moet verplaatsen: je probeert zo licht en compact mogelijk bepakt te gaan, maar wel met alle benodigdheden. Je kookt in-game, je eet in-game en je loopt niet even het veld af om naar de Dixie van de organisatie te gaan. Persoonlijke hygiëne, spullen voor bivak, eigenlijk alles zit in een bergenformaat rugzak waar je op dat moment letterlijk uit leeft.

Als je de elementen zoekt waarbij je werkt in een team dat wordt aangestuurd met orders van commander naar squad leader naar squad, maar waar je toch wat relaxter je dag/weekend kunt invullen, dan zijn er in Nederland voldoende skirms naar hartenlust. Kijk in dat geval vooral naar TacSim en ComSim. Bij beide type events staat het communiceren en op basis van tactische beslissingen orders uitvoeren al wat meer centraal. Topdagen om je gear bij elkaar te sprokkelen die je eventueel voor de wat meer 'die hard' variant MilSim nodig hebt en kunt testen. Eveneens topdagen om spelers te leren kennen en je netwerk te vergroten. Want in de wereld van MilSim in Nederland geldt wel echt dat het niet uitmaakt wat je kent, maar juist wie je kent. Als je de juiste mensen kent, is het makkelijker om het wereldje in te rollen. Ze zullen je dan helpen met allerlei zaken; van aanschaf van de juiste middelen tot het bijwonen van trainingen. Trust takes time, dus bouw die contacten langzaam op. Check of ze misschien ook regelmatig een reguliere skirm bezoeken waarbij je kan aanhaken of dat ze openstaan of je aan kan haken bij een (prive)training. Leer elkaar kennen maar leer ook vooral van elkaar.
 
@Jan

Onder milsim versta ik voornamelijk een evenement dat iets realistischer is dan een skirm. Bijvoorbeeld alleen midcaps en een die wat langer duurt dan de 6 uur van een normale skirm, bijvoorbeeld een hele dag of weekend.
 
@Jan

Onder milsim versta ik voornamelijk een evenement dat iets realistischer is dan een skirm. Bijvoorbeeld alleen midcaps en een die wat langer duurt dan de 6 uur van een normale skirm, bijvoorbeeld een hele dag of weekend.
Wat dat betreft zou je met een weekend Bunker Hill al een heel eind moeten komen. En de tacsims bij Airsoft-Heaven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mika
Hey allemaal,

Het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatst ben wezen airsoften. Ik kan jullie al meteen verklappen dat dit door mijn financiële situatie komt, maar mijn goede voornemen voor 2017 is om vaker te gaan airsoften.

Al mijn vrienden die 18 zijn zijn voor geen meter geïnteresseerd in airsoft, althans het NABV lid worden en er echt een bezigheid van maken. (Een keer meegaan als introducé willen ze allemaal.) Dus ben ik eigenlijk een beetje op zoek naar een groep mensen die vaker gaan skirmen, of waarvan ik zelfs mee mag doen aan een milsim, en die mij nog wel erbij willen. Het liefst in de buurt van Nijmegen, maar al woon je in Groningen vind ik het nog prima, het gaat mij meer om een paar vrienden maken om mee te airsoften dan dat die ook in de buurt wonen.

Anyway, december is al een dure maand, dus dat gaat 'm niet worden, maar vanaf 2017 ben ik weer 100% beschikbaar (min of meer). Ik hoor graag van jullie.

Ook ik ben nog opzoek naar wat mensen waar ik wat vaker mee kan spelen. Alleen is de afstand tussen ons (Emmeloord/Nijmegen) behoorlijk. Dus velden die voor jullie dichtbij zijn, zijn voor mij weer ver weg, en andersom. Maar we kunnen altijd kijken of er iets te regelen valt :)
 
Ook ik ben nog opzoek naar wat mensen waar ik wat vaker mee kan spelen. Alleen is de afstand tussen ons (Emmeloord/Nijmegen) behoorlijk. Dus velden die voor jullie dichtbij zijn, zijn voor mij weer ver weg, en andersom. Maar we kunnen altijd kijken of er iets te regelen valt :)

Een stukje reizen voor een dagje airsoften vind ik geen probleem, maar ik heb zelf geen auto. Als ik dan bijvoorbeeld met @Valmijaan kan carpoolen kunnen we vast wat afspreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan