Skirm Locatie Valburg king forest (critical hit)

bvdzeeuw

Well-Known Member
7 jun 2015
852
487
Trophies
18
Vandaag op de nieuwe locatie van Critical hit geweest in Valburg. Hierbij een kleine review van onze dag.

Rond 8.30 kwamen we aan bij locatie volgens de tomtom. Na de auto gekeerd te hebben zagen we iemand van de orga staan op het parkeer terrein van een recreatie gebied. We werden vrolijk begroet en meneer wees ons de weg naar het veld. Dit lag aan de andere kant van de weg en we moesten een kleine 10min lopen richting het veld. Het zonnetje scheen dus dit was absoluut niet erg!

Aangekomen op de locatie de toegang betaald en een plekje gezocht en toen kon het voorbereiden beginnen. Mags vullen, loadout aan doen we kennen het allemaal wel. Op naar de fps! Daar aangekomen stond er een mega rij en zijn we snel terug gegaan om ons geluk 10tal minuten later opnieuw te proberen. Er was +/- 100 man aanwezig vandaag. Mijn vrienden (@Elmar_746 en @Ome_Philip ) waren zo door de fps. Ik zelf had echter wat problemen met mijn tippmann, eerst dubbelfeeds en daarna een te lage fps. Uiteindelijk was ik ook klaar en begon de briefing.
Briefing was duidelijk en geen eindeloos lang verhaal, mijn complimenten hiervoor! Iedereen was verdeelt over 2 teams en we gingen naar de spawns. Hier werden onze missie's uitgelegd door de "commander". Ons doel was om een dorp te veroveren om een drugs lab op te zetten. Hiervoor hadden we ook een professor nodig die ergens op het veld liep.

We hadden een geduchte tegenstander en we hadden het zwaar! We kwamen er niet door heen en de missie lieten we links liggen en gingen eerst terrein winnen voor we verder gingen. Einde van de dag hadden we een grootdeel van het veld te pakken maar het mocht niet baten, de missie was mislukt.

Het veld is erg divers in het midden is het open met veel cover zoals pallets, bomen en grote planken. Aan de zijkant was de begroeing dik wat zich goed leende om de vijand te flanken en ze te verassen! Het leukste is denk toch de loopgraven! Deze zijn lang en diep en je kan er alle kanten in op.

Na afloop kwam de orga nog vragen hoe wij het hebben gehad en of we nog tips hadden aangezien dit 1 van de eerste skirms was.

Pro's:
- afwisselend terrein
- fairplay lag vandaag hoog
- orga denkt actief mee met de spelers
- single only vandaag (erg fijn)
- acteurs in het veld

Cons:
- weinig zit plaatsen
- wc kon ik niet vinden(?)
- geen overkapping om je spullen droog te leggen mocht het regenen
- spawn van de tegenstander lag dichter bij de loopgraven, hierdoor konden ze zich veel sneller ingraven en was het moeilijk te overlopen. Orga heeft al aangegeven de spawns te gaan veranderen ;)

Side note: de orga is druk bezig met alles te verbouwen en aan te leggen dus de cons kunnen volgende week zomaar opgelost zijn!

Excuus voor typvouten slechte zins opbouw. Ben zo dyslectisch als de pest :p
 
Cool dat jullie er ook waren!

Was er zelf met een maatje en wat mensen uit de winkel waar ik altijd kom. (Gelukkig) zaten wij in team blauw maar ik had wel het idee dat er een goede balans was in de teams.

Veld is idd precies zoals omschreven en zoals ook gezegd kan er volgende week zomaar weer het nodige verandert zijn :)

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Cool dat jullie er ook waren!

Was er zelf met een maatje en wat mensen uit de winkel waar ik altijd kom. (Gelukkig) zaten wij in team blauw maar ik had wel het idee dat er een goede balans was in de teams.

Veld is idd precies zoals omschreven en zoals ook gezegd kan er volgende week zomaar weer het nodige verandert zijn :)

Groet,
Peter


Teams waren aardig in balans ja. Blauw was gewoon beter! Maar mocht de pret niet drukken en rood bleef proberen. Zelfs een tand bij iemand uit z'n mond geschoten en die ging gewoon door. Wat aan het einde van de dag resulteerde dat wij via de rechter flank (voor blauw links) helemaal om zijn gelopen en in jullie base uitkwamen. Helaas werdt toen het spel beeindigt en was de dag voorbij... :(
 
Bedankt voor deze review! Leuk om te lezen. De WC kan kloppen, heb dit voorbij zien komen bij de aankondiging van dit terrein een tijd geleden. Gek dat ze dit nog niet hebben toegevoegd. :eek:

Hoe groot is dit terrein? In verhouding met andere terreinen in NL? Ook wel goed om te weten. Zeker als ze er 100 man op gooien :)
 
Bedankt voor deze review! Leuk om te lezen. De WC kan kloppen, heb dit voorbij zien komen bij de aankondiging van dit terrein een tijd geleden. Gek dat ze dit nog niet hebben toegevoegd. :eek:

Hoe groot is dit terrein? In verhouding met andere terreinen in NL? Ook wel goed om te weten. Zeker als ze er 100 man op gooien :)


Bij ulicoten was de wc ook slechts een dixie maar het volstond..

Lastig om te zeggen, denk dat je het kan vergelijken met de rechter kant van het oude veld, dus de kant waar de loopgraven lagen..
 
Bij ulicoten was de wc ook slechts een dixie maar het volstond..
Klopt, dat is in feite al genoeg :)
Lastig om te zeggen, denk dat je het kan vergelijken met de rechter kant van het oude veld, dus de kant waar de loopgraven lagen..
En dan van voren tot achteraan waar dat Belgische gedeelte is met die varens? De rechterkant van de weg denk ik dan toch? Waar zoals je zegt de loopgraven lagen en een paar gebouwen stonden.
 
En dan van voren tot achteraan waar dat Belgische gedeelte is met die varens? De rechterkant van de weg denk ik dan toch? Waar zoals je zegt de loopgraven lagen en een paar gebouwen stonden

Correct met de varens erbij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Toffe review om te lezen! De mensen achter critical hit zijn top, erg behulpzaam, super vriendelijk en maken wat moois van hun veld! Erg leuk om te zien dat ze dit keer weer erg goed bezig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aiden
Ik weet dat dit iets wat een necro post is, maar ik ben hier onlangs geweest en het was een leuk veld. Sommige delen waren mij iets té begroeid en er is nog steeds geen WC. De volgende keer kom ik eerder, zodat mijn spullen wel droog liggen in het geval van een bui. Moest nu halverwege de middag naar de safety rennen om de spullen droog te leggen.

De organisatie is goed en heeft alles prima onder controle. De missies waren leuk, ookal was het andere team hier iets succesvoller mee dan wij.

Een paar partytenten en een dixie zou deze locatie zeker kunnen gebruiken, maar door de leuke dag die ik heb gehad met veel mooie acties en een betrokken organisatie kom hier zeker nog eens terug!
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor