qYz0tTW.jpg


Mijn Cyma AKM projectje

upgrade list:
- SHS 13:1 gearset
- SHS HT motor
- Gate Titan Mosfet V3
- SHS Full steel rack piston
- SHS aluminium pistonhead
- Prometheus V3 Cylinderhead
- SHS pom nozzle


next up:

Bucking en barrel waarschijnlijk.
 
Mijn verzameling op dit moment:

[AEG] -ICS CXP APE R in Two Tone:
csinf4H.jpg

ZGjkn9W.jpg

[Spring Shotgun] -Cyma CM.352M:
SiZlIZK.jpg

wogoFp8.jpg

[Gas Shotgun] -Tokyo Marui KSG:
qMZN6y8.jpg

jSsgYs0.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Sephi en Crumble
Leuk, ik heb dezelfde Ape (met beide barrel-lengtes) en springer shotgun.
Ik zal ook eens wat foto's gaan posten, al ben ik daar met nu 17 stuks totaal wel even mee bezig... :rolleyes:

35bdq3l.jpg


Hier alvast mijn CXP Ape en VFC Scar-H, op de tweede zit nu wel een andere (grotere) scope.

intlvl.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
@sherlockzor , mooi projectje! Jij pakt het precies andersom aan, ik zou eerst voor de barrel en bucking gaan. Maar waarom een cyma als je deze zo zwaar verbouwd? Was een forecore/e&l geen betere optie geweest? Voornamelijk voor de externals. Ga je t hout ook vervangen?
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
@sherlockzor , mooi projectje! Jij pakt het precies andersom aan, ik zou eerst voor de barrel en bucking gaan. Maar waarom een cyma als je deze zo zwaar verbouwd? Was een forecore/e&l geen betere optie geweest? Voornamelijk voor de externals. Ga je t hout ook vervangen?

Omdat CYMA externals net zo goed zijn en ze niet roesten als je ze niet onderhoud. Voornamelijke reden dat ik zelf voor CYMA ben gegaan.
 
@sherlockzor , mooi projectje! Jij pakt het precies andersom aan, ik zou eerst voor de barrel en bucking gaan. Maar waarom een cyma als je deze zo zwaar verbouwd? Was een forecore/e&l geen betere optie geweest? Voornamelijk voor de externals. Ga je t hout ook vervangen?

Het begon als een "hmm ff leren shimmen en gears en motor veranderen" projectje.
ding kost nog geen 200 euro, is full metal met echt hout. vind het zijn geld meer dan waard. alles is van degelijke kwaliteit.
Het is een VFC kloon dus de takedown kan ondertussen al met men ogen dicht, handen op de rug en tenen in men oren.

Ja normaal zou ik ook aanraden om barrel en bucking eerst te doen maar wou gearbox werk doen/leren!

Hout ga ik nog opnieuw behandelen voor een iets donkere finish.

LCT/E&L/forcecore (van die laatste nog nooit gehoord zelfs) vond ik veel te prijzig voor iets wat ik potentieel zou slopen. Moest ik nu een AK74U erbij kopen als er budget is zal het wrs wel LCT/E&L zijn.

Omdat CYMA externals net zo goed zijn en ze niet roesten als je ze niet onderhoud. Voornamelijke reden dat ik zelf voor CYMA ben gegaan.

Klopt, ze zijn indrukwekkend degelijk voor hun prijs vind ik.
 
Klopt! De cymas zijn zeer degelijk en hun geld helemaal waard! Ze roesten niet en je kan er mee gooien etc. Ik heb beide in bezit gehad, heb nu forecore, en vind e&l beter gebouwd en betere externals. Het is allemaal net wat fijner. Ik vind het geen probleem om af en toe een doekje met wapenolie langs de replica te halen. Gaat ie ook weer mooi van glimmen.

Forecore is/was budget e&l, gen 1 replica. Wel de externals, internals wat minder. Gelukkig wel quik change spring, wat een verademing!

Je kan er ook voor kiezen het hout te vervangen voor echt ak hout. Kost je ong 50 a 60e incl kolf, beitsen is dus iets goedkoper.
Dit is de forecore met orgineel ak hout
22791787_1336664496462367_6497995053062720645_o.jpg
 
Goh ja, ben eigenlijk van mentaliteit aan het veranderen bij AEG's.

Don't fix it if it isn't broken, als het hout verslijt dan overweeg ik wel echt AK hout.
 
Mijn G&G GR14/m14 replica! Zeer fijn ding die ook nog eens full auto kan! Plannen zijn er om haar om te toveren in een m21 DMR systeem.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20181024-205741_Gallery.jpg
    Screenshot_20181024-205741_Gallery.jpg
    662 KB · Weergaven: 326