Series/films over Marine Corps/SFs/Navy Seals

Joris

Well-Known Member
26 jun 2017
872
633
Trophies
24
Hi allemaal,

Vrijwel iedereen kent (en kijkt!) tegenwoordig wel Shooter (gebaseerd op de gelijknamige film met Mark Wahlberg). Maar, aangezien ik telkens 'n week moet wachten op nieuwe afleveringen, vroeg ik me af of er soortgelijke series/films zijn die het kijken waard zijn.

Het gaat me dan met name om 'inhoudelijke content' waarbij je als kijker de daadwerkelijke actie ziet (denk aan de Flashbacks in Shooter, alleen daar blijft 't helaas bij alleen flashbacks). Denk dus meer richting Band of Brothers (ook heeull goed, maar WO2).

Gooi me je tips!
 
Ik vond de Unit hele gave actiescenes/afleveringen hebben met een sterk verhaal eromheen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Als je Generation Kill nog niet gezien hebt is dat zeker een aanrader!

En The Pacific natuurlijk als follow up van Band of Brothers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Series:
Strike Back
The Unit

Films:
Act of Valor
Tears of the Sun
American Sniper
Fury
Zero Dark Thirty
13 Hours
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Een coole docu om te kijken is "Korengal" Dat bevat puur beeldmateriaal gemaakt door militairen in Afghanistan.
En ik heb laatst Lone Survivor gekeken en die was ook erg gaaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Hi allemaal,

Vrijwel iedereen kent (en kijkt!) tegenwoordig wel Shooter (gebaseerd op de gelijknamige film met Mark Wahlberg).

Sorry, die moet ik even rectificeren :p Gebaseerd op het boek Point of impact van Stephen Hunter (moest even, sorry :p)

Wat betreft tips... aantal goeie zijn al genoemd. Welke ik zelf ook goed vond waren:
- Lone survivor
- Act of Valor
- Zero Dark Thirty
- Generation Kill
- Black Hawk Down
- The Objective
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Dank allemaal. Merendeel uiteraard al gezien, maar wel een paar nieuwe namen. Kan weer even verder, haha! :)

Sorry, die moet ik even rectificeren :p Gebaseerd op het boek Point of impact van Stephen Hunter (moest even, sorry :p)

Uuuhhh ja inderdaad, oeps! Gelijknamig en Wahlberg is Producer geloof ik. Gebaseerd op Point of Impact inderdaad. Scherp! :)
 
Qua films vind ik bravo two zero en the one that got away wel de moeite waard om te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Ok ok ok ok ok ok ok ok! Waaaaaaaarom heeft hier pas 2 mensen Generation Kill gesuggereerd als serie? I mean, come on!

HBO serie dus dan weet je dat het goed zit ^_^

Ik kijk ook even mee in dit lijstje. Shooter heb ik overigens nog niet gekeken. Dacht dat heel erg over the top was?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Ok ok ok ok ok ok ok ok! Waaaaaaaarom heeft hier pas 2 mensen Generation Kill gesuggereerd als serie? I mean, come on!

HBO serie dus dan weet je dat het goed zit ^_^

Ik kijk ook even mee in dit lijstje. Shooter heb ik overigens nog niet gekeken. Dacht dat heel erg over the top was?

Het is over the top, maar ook wel weer vermakelijk als je het niet te serieus neemt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ok ok ok ok ok ok ok ok! Waaaaaaaarom heeft hier pas 2 mensen Generation Kill gesuggereerd als serie? I mean, come on!

Omdat het al genoemd is. En we niet graag in herhaling vallen. Dat lijkt op spam, en aangezien ik graag mijn banhammer tevoorschijn tover zou ik maar oppassen Jan.

FB_IMG_1445089637999.jpg
 
Sander on topic blijven AUB :rolleyes:

Vind zelf dit ook een mooie film.
Is alleen wel een franse film.

Forces spéciales
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
heb zelf vandaag de documentaire: the hornet's nest gekeken. ging over de 101st airborne in Afghanistan gefilmd door een reporter die met de teams mee ging en zelf ook onder vuur werd genomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Serie/docu op NPO 2 kijk in de ziel van. Iedere maandag om 2100.
Waardoor jullie als burgers een blik kunnen werpen van het leven van een militair.
 
Gister Jarhead weer eens uit het stof gevist, blijft een gave film over de SEALs ten tijde van Desert Storm.
En de preek 'This is my rifle, there are many like it.' blijft een briljante verwijzing naar Full Metal Jacket, ook een aanrader als het niet puur en alleen actie hoeft te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Only the dead, film/documentaire over midden oosten na 9/11.
Pas op zitten best wel wat storende beelden in als je het niet gewend bent.
 
Ik heb net seizoen 1 van Shooter gezien en ik voel me nu een beetje vies. Het is net als vreten bij McDonalds. Je weet dat het eigenlijk heel slecht en smerig is, maar toch geeft het een bepaalde voldoening.

Het kutste vond ik dat hele Semper fi gebeuren met zijn dochter. Hoe onrealistisch... Ik vraag me sterk af of die schrijver zelf kinderen heeft. En hoe uiteindelijk de Russische eindbaas wordt omgelegd is ook best matig. Maar bij de Amerikaanse eindbaas moest ik dan wel weer hard lachen.

Maar goed. Wel dikke actie. En ik heb me stiekem toch best vermaakt. Ondanks alle gaten in het verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Briks
Generation Kill is trouwens geniaal. Die gesprekken tijdens het pissen zijn het best :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Korengal is al aangekaart, maar de prequel Restrepo is wellicht nog beter. Het gaat over firebase Restrepo in Afghanistan. De basis is vernoemd naar een gesneuvelde soldaat. Tim Hetherington heeft de film gemaakt; die is, dacht ik, in Libië omgekomen een tijdje geleden.