Scopes uit china/ali

Ik ken alleen de red dots/holo's uit China; ik ben een liefhebber van EOTech (replica) holo's en die uit China hebben een prima prijs/kwaliteitverhouding (± €25 - €35) zeker gezien de "Sneuvelgevoeligheid" (grote kans dat je glas eruit geschoten wordt als je er geen bescherming voor zet).
EOTech.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, reflex Reddots voor 11 tot 15 euro inclusief verzendkosten werken prima voor mij.

Zoom scope ben ik wat minder tevreden over. Niet heel helder glas en je moet je oog er echt goed voor positioneren.
 
Ik ken alleen de red dots/holo's uit China; ik ben een liefhebber van EOTech (replica) holo's en die uit China hebben een prima prijs/kwaliteitverhouding (± €25 - €35) zeker gezien de "Sneuvelgevoeligheid" (grote kans dat je glas eruit geschoten wordt als je er geen bescherming voor zet).
EOTech.jpg
Dus inclusief bescherming
 
Mijn zoom-acog vind ik prima. Ik hoef er niet met mijn oog in te kruipen gelukkig :) Was wel prijzig (voor ali begrippen), 75 euro oid.

En nee, scope heb je voor binnen meestal niet nodig nee. Zeker niet in de gemiddelde Nederlandse binnen locatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Dus inclusief bescherming
Als het goed is niet: ik heb twee soorten beschermingen: een plastic voorzetglaasje en een mesh, maar vooral die mesh is 3 keer niks; het voorzetglaasje (± €5) is in principe prima, maar gebruik ik eigenlijk ook nooit.
Nou ben ik niet een echt actieve skirmer, maar zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat mijn holo kapotgeschoten is, ik weet echter dat het wel eens kan gebeuren.
Het is dus aan de koper om te bepalen of hij bereid is het risico te lopen om zonder bescherming te spelen.

Ok een zoom heb je binnen denk ik ook niet veel aan?
Binnen en op een gewone assault heb je mijns inziens niets aan een (scope met) zoom.

[EDIT]
Ik zie net dat je nu al glaasjes van nog geen €2 hebt, maar ik weet niet wat de kwaliteit hiervan is.o_O
Tactical-Hunting-Airsoft-Scope-Red-Green-Dot-Sight-Lens-Protective-Holosight-Cover-For-551-552-553.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Can confirm, ik en een hele zwik binnenspelers die ik ken, hebben allemaal zo'n 10 - 20 euro chinese knockoff red dot.
Werken prima in mijn optic. ;D

In alle eerlijkheid, niet veel wat er mis aan kan zijn. Zou persoonlijk wel gaan voor een 1 kleur met meerdere standen van velheid (10 oid).
In plaats van de 2 kleuren (groen en rood) met elk maar 5 standen.

Als je dan buiten gaat spelen kun je hem met de 10 standen veller zetten, daar lijkt de 5 standen beperkter in.
Anders zie je de reflectie niet goed in het glaasje, wanneer het goed licht is buiten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Can confirm, ik en een hele zwik binnenspelers die ik ken, hebben allemaal zo'n 10 - 20 euro chinese knockoff red dot.
Werken prima in mijn optic. ;D

In alle eerlijkheid, niet veel wat er mis aan kan zijn. Zou persoonlijk wel gaan voor een 1 kleur met meerdere standen van velheid (10 oid).
In plaats van de 2 kleuren (groen en rood) met elk maar 5 standen.

Als je dan buiten gaat spelen kun je hem met de 10 standen veller zetten, daar lijkt de 5 standen beperkter in.
Anders zie je de reflectie niet goed in het glaasje, wanneer het goed licht is buiten :)
Bedankt!
 
Zoom is binnen zeker niet nodig en buiten met minder dan 360 fps replicas naar mijn mening niet echt nodig.
Maar voor mijn DMR L85 heb ik een scope met variabele zoom 1,5 - 5 x en dan vind ik het soms wel even fijn om wat meer of minder zoom te gebruiken
Maar de kwaliteit is dus niet denderend van die scope.
Kijk er regelmatig eerst langs heen om iets te spotten en in de juiste richting aan te leggen om dan gerichter te kunnen zien door de scope.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Ik heb zelf een sniperscope gekocht via ali en een C-more style reddot voor m'n indoor replica's en bevallen allebei mega goed! Echt veel waar voor m'n geld!
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Haha ik weet exact wat je bedoelt en daarom doe ik het dus ook precies zo.

Ja zeker wil ik dat wel.

€ 14,13 | Tactical Gear Riflescope Met Scope11 20mm Rail Airsoft Red Dot Holografische Reflex 4 Reticle Rood Groen Dot Sight Voor riflescopes
https://s.click.aliexpress.com/e/bnaWGjuc

Dit is niet de alle goedkoopste aanbieder, maar heeft een redelijk aantal bevestigde verkopen waardoor er meer zekerheid is dat het product ook daadwerkelijk geleverd word.

Ga er vanuit dat jij de 20mm nodig zult hebben ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL en Dodgy
Perfect man, ik heb er net 2 besteld. 24 + 5 dagen levertijd? Ik zie het vanzelf wel.
Reflex.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Levertijd verschilt nogal met ali,ene keer komt iets na 2 weken aan en heel soms kan het een maand of langer duren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Jup, kan zeker nu nog wat langer duren door de back log van het Chinese nieuwjaar. 2-4 weken is redelijk normaal. Soms heb je geluk dat ze bij bepaalde artikelen gebruik maken van DHL, zoals bij de namaak lego, hier heb ik het meestal binnen 3 dagen binnen en kon ik het volledig tracken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Nice

Levertijd kan inderdaad sterk verschillen.

Feestdagen en verzendwijze zijn over het algemeen de grootste boosdoeners.
Maar het formaat van het pakketje heeft ook veel invloed. Heel klein duurt vaak lang. Midden maat meestal binnen 2 weken. Groot formaat geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy