Schietincident Airsoftveld Tjechië

Wat de fuck. Waar zit je met je hoofd als je een echt w*pen naar een skirm mee neemt.
 
Inderdaad zeer triest, ik vraag me serieus af hoe je als agent zijnde het in je hoofd haalt om een echt pistool mee te nemen en het dan ook nog te verliezen.
 
Bedenk wel dat het in sommige landen best voorkomt om tijdens sims een wapen mee te nemen met blanks. Desondanks een triest verhaal en absurd dat de eigenaar van het pistool niet beter nadenkt.
 
Had het eerder gezien, misselijk ziek.
Die update die er later ook onder geplaatst werd; Politie vervolgd alleen de jongen die het wapen afgevuurd heeft.
Hoop dat dit een gerucht is uit ''de fog of war'' zeg maar. Zou beetje de omgekeerde wereld zijn. Maar dat lijkt soms de normale staat >.<
Blij dat ik altijd een paar keer vuur met elke replica die ik in handen neem / krijg, ook mijn eigen. Zal je maar gebeuren =X
 
Heel erg zoiets. Maar daarom zelfs in airsoft niet zomaar richten en vuren. Ben bewust van wat je in je handen hebt, haal het magazijn er eens uit. Kijk eens in de chamber. Als men dat soort dingen aan je standaard procedure toe voegd is de kans op zoiets nihil. Toch vind ik de gast die het kwijt geraakt is de echte donkey, omg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Heel erg zoiets. Maar daarom zelfs in airsoft niet zomaar richten en vuren. Ben bewust van wat je in je handen hebt, haal het magazijn er eens uit. Kijk eens in de chamber. Als men dat soort dingen aan je standaard procedure toe voegd is de kans op zoiets nihil. Toch vind ik de gast die het kwijt geraakt is de echte donkey, omg.

Daarom pleit ik al tijden voor een basis replica training welke alle basiselementen van de veiligheid van het echte spul voorleidt om er voor te zorgen dat iedereen de gelijke standaard veiligheids regels en elementen kent en volgt. Zo vaak als je gekkigheid ziet op het veld, airsofters die ze nooit een NABV pas hadden moeten geven, alas, er zijn geen trainingen en de grootste gunvirgins lopen op de velden rond.
 
Dat zou mooi zijn als dat een vereiste zou zijn voor NABV. Echter denk ik dat bewust daar niet voor gekozen is om de drempel niet te hoog te maken.
 
Dat zou mooi zijn als dat een vereiste zou zijn voor NABV. Echter denk ik dat bewust daar niet voor gekozen is om de drempel niet te hoog te maken.
Daarom zou een verplichte (gratis) Boss training niet gek zijn voor nieuwe leden ...
En ach 15,00 die de boss nu kost.. Is ook niet zo erg... Maar dat is persoonlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en Pietjepuk123
Daarom zou een verplichte (gratis) Boss training niet gek zijn voor nieuwe leden ...
En ach 15,00 die de boss nu kost.. Is ook niet zo erg... Maar dat is persoonlijk

Eens, ik vindt het een goede zaak, die Boss trainingen. Is een stap in de goede richting om een ieder een beetje bewust te maken van de bestaande regelementen omtrent het omgaan met je uitrusting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en M14shooter
Heel erg zoiets. Maar daarom zelfs in airsoft niet zomaar richten en vuren. Ben bewust van wat je in je handen hebt, haal het magazijn er eens uit. Kijk eens in de chamber. Als men dat soort dingen aan je standaard procedure toe voegd is de kans op zoiets nihil. Toch vind ik de gast die het kwijt geraakt is de echte donkey, omg.

Ik denk dat dit een van de belangrijkste lessen hieruit is. Ik heb een tijd geleden met de locatie beheerder gepraat van D19, en daar was het leger ooit een Dimaco verloren tijdens een nacht training. Dus die lag de volgende ochtend ergens in de bosjes in het veld. Gelukkig vond de beheerder hem, en had meteen door dat het een echte was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ja vooral als er inderdaad real steel trainingen worden gehouden is het extra belangrijk. Ik ben zelf bewust deel gaan nemen aan de TAT trainingen omdat ik ervoor ben dat ondanks ik me overal goed op inlees en voorbereid ik het een belangrijke basis vind die er geleerd word. Nu gaat TAT een aantal stappen verder die het extra intersant maken voor me.
 
Helaas zelf aan den lijve mee mogen maken ivm real steel.
Gelukkig geen gewonden of doden gevallen maar had wel gekund.
Tijdens dienstperiode en grote onderdeels inspectie oefening en dat ik mijn buks uit de wapenkamer haalde en de veiligheids maatregelen nam ik in eens een 7.62 patroon er uit zag komen zetten.
Dit terwijl ik mijn persoonlijk wapen al een week niet had aan geraakt.
Ik wit heet daar de inspecteur naast mij stond en al direct begon te dreigen met militaire politie en meer van dat soort ongein.
Daar ik nogal goed bevriend was met de wapen hersteller en ik die functie zelf ook wel eens moest doen, het logboek erbij gepakt en kwam er toen achter dan een officier van een ander peleton met mijn buks geschoten had en hem zo had ingeleverd.
Had niet eens de moeite genomen om hem schoon te maken :(
Is nog een behoorlijke rel geweest daar.
Had behoorlijk slecht af kunnen lopen maar door de correcte procedures te volgen, er op tijd achter gekomen.
Daarom is idd wat hier ook al vaker aangehaald word, de BOSS training een goede voor de beginnende airsofter.
Al kunnen de al wat langer spelende mensen hier ook baat van hebben.
Je ziet nog genoeg ongein in de safety zones tijdens een dagje air soften

Mvg Roy AKA Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ en M14shooter
Is wellicht niet door de chrono gegaan anders had ie (iets) boven de 360 gezeten

Maar inderdaad ontzettend dom allemaal en erg voor de persoon die nu in het ziekenhuis ligt.