SA-C12 Core review + mods

robin15243

Member
22 okt 2018
22
10
Trophies
3
Hey Airsofters,

Inleiding
Dit is mijn eerste (serieuze) review van een replika, welke niet geheel toevallig ook mijn eerste replika is!
Wat dan weer wel heel erg toevallig is, is dat @Maffo net een geweldige review heeft gepost van het broertje van de C12, de C03. Ik ga proberen in de buurt te komen van Maffo's kwaliteit, maar mochten jullie willen horen hoe een ervaren airsofter over de Core denkt, verwijs ik jullie graag naar https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/sa-c03-core-review.5280/

Kort over mij
Dan nog even wat context over de reviewer (yup, that's me). Mijn naam is Robin, ik ben een absolute beginner op het gebied van airsoft en heb nu 2 skirms meegedaan bij Balls&Arrows. Daar heb ik een huursetje gebruikt, maar merkte eigenlijk al na de 1e skirm dat als ik dit wat serieuzer wil gaan oppikken ik toch wel betere gear nodig had. Zelf heb ik een technische achtergrond. TU Delft Lucht en Ruimtevaartechniek, opleiding zweefvliegtuig technicus, 6 jaar eigen RC vliegtuigjes ontworpen, gebouwd en gevlogen en ik doe mijn eigen auto onderhoud. Heeft niets met airsoften te maken maar geeft aan dat ik graag dingen open breek om te zien 'hoe het in elkaar zit' en niet vies ben van wat kluswerk. Genoeg gelult, we gaan het over de Specna Arms SA-C12 hebben.

Specna Arms SA-C12 Core
IMG_20181118_203027.jpg


De replica wordt geleverd in een stevige kartonnen doos met hengsel. In de doos bevinden zich natuurlijk de replica zelf, wat boekjes, een oplader voor NiMh accu's, een keycord, een backup M90 veer, een 9,6v NiMh accu met tamyia connector, een sticker velletje en een high-cap 300rds metalen magazijn. De foto hierboven bevat ook een Pirate Arms reflex sight, een stubby grip en een QRS 120rds mid-cap, die worden niet meegeleverd en heb ik er zelf op gezet.

Ik kon mezelf niet beheersen dus heb ik ook nog wat andere gear aangeschaft... :oops:
IMG-20181108-WA0026.jpeg