RSL Assendelft stopt?

tja die zag ik al aankomen :(

Alleen het is nog niet volledig zeker gelukkig. Ik hoop dat er iets positiefs uit die bestuurs vergadering komt anders is het zo gezegd gewoon kwalitiatief uitermate teleurstellend.
 
Kan de NABV dan naast velden sluiten misschien ook eens een deel van het geld dat ze aan ons "verdienen" steken in het helpen met onderhouden van velden of zelfs oprichten van velden? Ik bedoel we betalen 78 per jaar contributie, maar veel zie ik er niet van terug, af en toe een mailtje met info waar ik meh tegen zeg, IAPS toernooien waar denk ik maar 1% van de community voor lid is en dan het NAC (airsoft centrum), wat dan ook echt het enige goede is aan alles, behalve dat het dan een maand dicht is voor IAPS :|.

Voor advies en begeleiding bij het openen en uitbaten van een terrein is de NABV al beschikbaar. Fysiek geld en/of materiaal steken in een veld wat door een andere partij als de NABV wordt uitgebaat, meestal een commerciële partij, is echter niet iets wat zij mogen doen.

En het NAC is niet een maand dicht voor IAPS, een groot deel van de tijd wordt besteed aan de herinrichting van de hal en het instaleren van die competitieconstructie van G&G.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter, Jan en Maffo
@Oddball nu we het hebben over nac ik ben er vandaag geweest en ze hebben opzich een leuk iets extra's in gedachten bij het nac.
Ik was bij hun marshall training vandaag wat het is willen ze nog niet kwijt maar ik kan denk ik wel een stille hint geven.

Damn son lets clear those rooms!
 
Erg jammer van het nieuws :mad:
Petitie Tekenen dus!

Even apart over die dieptrieste petitie:

De NABV ontneemt niemand hun veld. Het enige wat de NABV doet is controleren of een terrein aan de regels voldoet. Hier is enige tijd wat soepelheid in gehanteerd en bepaalde zaken zijn (tijdelijk) gedoogd. In Januari van dit jaar zijn alle terreinen op de hoogte gesteld dat de regels vanaf 1 januari 2018 strikt gehandhaaft zullen gaan worden en dat allles dus op orde moet zijn.

Waar veel mensen over vallen is het feit dat de NABV ook controleert op het bestemmingsplan:
Leuk weetje; ga je airsoften op een terrein waar dat volgens het bestemmingsplan niet mag ben je illegaal aan het spelen en mag de politie (indien ze dat willen) al je zooi in beslag nemen. Waarom controleert de NABV dit: Omdat volgens de wet de eindverantwoordelijke voor elke airsoftevenement de NABV is, niet de orga/terreinhouder.
 
Voor advies en begeleiding bij het openen en uitbaten van een terrein is de NABV al beschikbaar. Fysiek geld en/of materiaal steken in een veld wat door een andere partij als de NABV wordt uitgebaat, meestal een commerciële partij, is echter niet iets wat zij mogen doen.

En het NAC is niet een maand dicht voor IAPS, een groot deel van de tijd wordt besteed aan de herinrichting van de hal en het instaleren van die competitieconstructie van G&G.

Prima kan ik begrijpen, maar zet dan een aantal NABV velden op, ik bedoel daar verdienen ze dan ook gelijk weer aan door als orga te spelen om dan weer andere dingen op te stichten, daarbij kunnen ze op hun eigen veld dan ook vaker introducee dagen hosten ipv dat onafhankelijke partijen dit doen. Daarbij heb ik nog steeds geen flauw benul waar mijn geld werkelijk aan wordt besteed, een deel zit natuurlijk in de verzekering die we hebben, maar de rest?

Okey prima dan was ik daar zelf niet helemaal goed in geïnformeerd, dan ga ik zien hoe het is veranderd sinds de laatste keer.

@chris93, er was al wel bekend dat ze een room clearing parkour/stuk wilde opzetten voor bijvoorbeeld teams om daar te trainen dus zo geheimzinnig lijkt me dat ook weer niet.
 
Hier nog een relevant artikel van de NABV (bestaat al langer):

http://www.nabv.nl/audits

Ik heb de Facebook comments gelezen en ik vind dat er wel een beetje mysterieus wordt gedaan waarom ze hoogstwaarschijnlijk moet sluiten. Iedereen zegt wel dat het aan de NABV ligt maar het kan net zo goed aan bijvoorbeeld de gemeente liggen. EDIT: Ik ga morgen naar RSL en ik ga hier wel naar vragen.

Wel vraag ik me inderdaad wel af wat de NABV in vredesnaam met het contributiegeld doet . Ze hebben meer dan 15.000 leden x €78 = €1170000 per jaar. Het enige wat ik terugzie is inderdaad de NAC, maar dat is 150+ km rijden, joepie. Bovendien kost dat geen 1.2 miljoen euro per jaar. Met dat geld kan je makkelijk in meer locaties investeren lijkt mij.
 
Hier nog een relevant artikel van de NABV (bestaat al langer):

http://www.nabv.nl/audits

Ik heb de Facebook comments gelezen en ik vind dat er wel een beetje mysterieus wordt gedaan waarom ze hoogstwaarschijnlijk moet sluiten. Iedereen zegt wel dat het aan de NABV ligt maar het kan net zo goed aan bijvoorbeeld de gemeente liggen. EDIT: Ik ga morgen naar RSL en ik ga hier wel naar vragen.

Wel vraag ik me inderdaad wel af wat de NABV in vredesnaam met het contributiegeld doet . Ze hebben meer dan 15.000 leden x €78 = €1170000 per jaar. Het enige wat ik terugzie is inderdaad de NAC, maar dat is 150+ km rijden, joepie. Bovendien kost dat geen 1.2 miljoen euro per jaar. Met dat geld kan je makkelijk in meer locaties investeren lijkt mij.

Qua locatie voor het NAC had de NABV nooit iedereen tevreden kunnen stellen. Echter als je kijkt waar ze uiteindelijk het NAC hebben zie je dat dit, globaal gezien, een faire locatie is.
Mensen zeggen dat met 1.2 miljoen het makkelijk is om in meer locaties te investeren. Ik daag je uit om eens pen, papier en een rekenmachine te pakken en aan het rekenen te slaan en dan zul je zien dat dit, als we het enkel hebben over skirms op zondag, en eventueel een zaterdag, dit absoluut niet loont. Tel daar dan bij op al het gezeik wat er bij gaat komen kijken:
- Commerciele organisaties die gaan wijzen op, terechte, belangenverstrengeling
- Spelers die gaan klagen dat de locatie te ver voor ze is
- Spelers die gaan klagen over eventueel entreegeld
- etc etc etc
Verder komt dan nog het grootste probleem: Welke mensen moeten die terreinen gaan runnen? Met vrijwilligers is het niet te doen want die gaan er gewoon structureel niet genoeg zijn. Betaalde krachten? Oh let me grab the popcorn for the shitstorm that's commencing ;)
Nee vergeet dat maar gauw.

Verder zijn de kosten voor de NABV denk ik hoger als velen op het eerste gezicht zouden denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
het grote ding wat ik denk is dit.
de overheid we hebben met ons pasje een ontheffing voor de zaken die we weten. alleen op het moment dat de overheid zegt jongens het is genoeg geweest we gooien heel airsoftplat en we gaan het weer verbieden dan heb heel airsoftend nederland 15.000 man op eens dus een aa illegaal en ik denk niet dat we dan blij zijn en laten de beste advocaten nou net heel erg duur zijn om in te huren maar dat denk ik/is mijn gedachte
 
Het feit en daarmee het probleem wat voor deze specifieke lokatie speelt, is dat bij wet voor onze sport het bestemmingsplan sport en recreatie moet wezen voor een Airsoft veld. Helaas op de lokatie waar RSL zit in Assendelft geld als bestemmingsplan agrarisch gebied.
 
Bestemmingsplan jeeezus RSL zit daar al vele jaren en mensen hebben een uitlaatklep wat willen ze nu eigenlijk bij de gemeente dat we op de fiets langs komen en geitjes brood geven ?stiekem vinden ze dat paintball en airsoft allemaal een beetje eng en word er een ontmoedigingsbeleid gevolgt , bepaalde voorzieningen zoals stromend water en dergelijke worden geweigerd zo heb ik begrepen met alle gevolgen van dien toiletten enz kun je dan al vergeten , maar goed heel simpel als de velden verdwijnen dan ook maar lidmaatschap opzeggen , ik bedoel wat moet je anders ?kaartje schieten binnen ? Dan word ik maar weer lid van een gewone schietvereniging , pffff eerst maar eens een koffie dan vrolijk ik misschien wat op .
 
Voor degene die zich afvraagt wat er met het contributie geld word gedaan. Die nodig ik uit om eens op de website van de nabv te gaan, dan inloggen op "mijn nabv" vervolgens kun je gewoon de jaarrekening inzien.

Dat gezegd hebbende is bovenstaande een compleet andere discussie dan waar het topic over gaat. Graag ontopic blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Maffo
Wie waarin gelijk heeft weet ik niet. Is ook niet aan ons. Waar ik van baal is dat we in Noord Holland geen enkel veld meer hebben..Zeker voor de jongere onder ons kan dat een probleem zijn. Als je op een zondagochtend ergens in het oosten van NL om 8.30 uur smorgens dan is dat.lastig. Ik zie het niet gebeuren dat er individuele ondernemer in Noord Holland een stukje bos of duin koopt waar je kan airsoften. De grond is er bijna niet en de prijs ligt wat boven het gemiddelde. Al mag RSL door dan is dat nog voor een paar jaar? Men wil graag het Noord zeekanaal verbreden. Dat zal het terrein opslokken(Dit vertelde de eigenaar mij gisteren) Het zal mooi zijn als ze tot.die tijd verder mogen en in de tussentijd de NABV, gemeente en airsofters de energie steken in mogelijk nieuw veld..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en Robin2k7
Good thinking Hans als ze een paar jaar verder kunnen doorgaan zou dat mooi zijn alleen denk ik niet dat de gemeente en de NABV en airsofters hun krachten kunnen bundelen en samen een nieuw veld tevoorschijn toveren , NABV niet in verband met belangenverstrengeling en de gemeente ziet ons liever gaan als komen , en ja de airsofters zijn van goede wil maar ja of dat genoeg is .
 
Ik zag overigens dat RSL deze zondag een open skirm heeft op de binnenlocatie in Aalsmeer.
Voor mij een kilometertje of 10 rijden, dus zelfs al doe ik zelf niet mee, ga ik misschien toch even langs om iemand van de organisatie te vragen wat er met die locatie verder gaat gebeuren. Meer CQB bij mij om de hoek zou ook niet verkeerd zijn...
 
Ik hoorde afgelopen zaterdag dat er meer dan genoeg houtrot en onveilige situaties zijn op RSL. Dit werd door een ander team bevestigd. Dus als deze 2 teams gelijk hebben, dan snap ik het wel dat de NABV niet verlengd met het oog op veiligheid.
 
Dat is vreemd dat de eigenaar dan andere dingen zegt...
 
De eigenaar heeft er heel andere belangen bij, logisch dat hij niet gaat roepen dat zijn veld onveilig zou zijn (als dat zo is). Hij zal eerder zeggen dat de nabv hem 'forceert' een hoop geld uit te geven. met forceren bedoel ik dan: zeggen dat ze zich nu toch wel echt aan de regels moeten gaan houden, hoe oneens je er ook mee bent.
 
Wat is dit nou weer voor waanzin houtrot ? Beetje onzin lijkt me wat willen ze dat elk hutje geisoleerd is dubbele afdichting tegen vocht met extra bescherming tegen wat dan ook ? Dan kan elk veld zijn deuren wel gaan sluiten .
Vind dat wel ver gaan zeg ...