RSL Assendelft stopt?

Motorordonhans

Well-Known Member
23 okt 2014
467
186
Trophies
15
Ik hoorde van een van mijn teamleden dat RSL in Assendelft in febr 2018 gaat stoppen. Het zou te maken hebben met keuringen van de NABV. Ik hoop dat het verhaal niet klopt. Wat mij betreft jammer want ik kwam er graag. Wie weet meer?
 
Volgens mij was het grootste bezwaar dat op alle terreinen een bestemmingsplan voor sport/recreatie moet zitten en dat kan een groot probleem zijn voor organisaties. De NABV neemt dit in mijn ogen veel te serieus. Ik ben er zeker voor dat velden gekeurd worden zodat ze veilig zijn, maar het zal m'n reet roesten welk bestemmingsplan er op zit. Het zou jammer zijn als velden daardoor moeten stoppen. Ook zal dit de aanwas van nieuwe velden doen verkleinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: StefK66
Wat voor reden kan er zijn voor de NABV om dit te verlangen? Als een gemeente toestemming heeft gegeven aan een organisatie, ook al zit er een ander bestemmingsplan, is het toch goed zou je zeggen?

Of heb je met een sport en recreatie bestemmingsplan zekerheid dat je de komende jaren daar mag organiseren? Anders dan bijvoorbeeld OTAH die weg moest omdat het bestemmingsplan niet bedoelt was voor een sport gelegenheid?
 
Zoals op de eisen wordt gezegt:
Er moet een verzekering zijn. Op het moment dat deze er niet is mag er niet geskirmd worden.

En deze verzekering krijg je soms niet als je voldoet aan het bestemmingsplan.
"De NABV wil dat alle gecertificeerde terreinen een bestemming hebben die overeenkomt met de activiteit omdat dit ook voor verzekeringen vaak een vereiste is."


Ik vermoed dat ze bang zijn dat de overheid het gaat verbieden als er orga's zijn met huur of leenreplicas zonder de benodigde papieren. En als er iets gebeurd zoals in België waar iemand door een dak valt en omkomt en er geen verzekering is dan zou de overheid ook kunnen zeggen: stop er maar mee, te gevaarlijk.

Persoonlijk lijkt het me een soort redenatie van voorkomen is beter dan genezen. De overheid is niet blij met airsoft en waarom zou je ze een grote stok geven om de NABV mee te slaan als je dit kan voorkomen?
 
Dat van de verzekeringen lijkt me inderdaad juist.
Klinkt overdreven maar zo werkt het nu eenmaal. Voor mijn werk kom ik in heel Europa op bouwplaatsen en ben tegenwoordig vaak uren kwijt aan veiligheidsinstructies van verschillende firma's die allemaal hetzelfde zeggen (1 x aan de poort, 1 x bij de hoofdaannemer en dan nog eens vaak van de klant (sub contractor) oid)
Verder lees ik op de verschillende facebook groepen weer het gebruikelijke gezanik en ondoordachte reacties.
 
Ik hoorde van een van mijn teamleden dat RSL in Assendelft in febr 2018 gaat stoppen. Het zou te maken hebben met keuringen van de NABV. Ik hoop dat het verhaal niet klopt. Wat mij betreft jammer want ik kwam er graag. Wie weet meer?

hopelijk klopt dat niet , is voor mij zo'n 30 km rijden dus perfect , na ja we wachten het maar af .
 
Naar wat ik vernam dat eigenaar was van RSL heb ik via FB begrepen dat ze inderdaad gaan stoppen.

Begin dit jaar zijn alle orga's op de nieuwe regels aangesproken welke voor sommige simpel te doen zijn (netten) maar voor anderen zeer prijzig (aanpassen/ontheffing bestemmingsplan)
En ja als je het geld er niet voor hebt omdat de winst al zo minimaal is op de velden dan is stoppen de beste optie.
 
het heb een kern van waarheid tooth alleen er is meer aan de hand dan alleen dat vraag maar na bij de eigenaar
 
Jammer om te horen. Problemen met bestemmingsplan zijn kut, maar verzekeringen zijn best wel belangrijk.
 
Zeker geen leuk nieuws om te horen, maar zover ik het nu verneem is het niet 100% zeker dat ze gaan stoppen..?
Hoe zit het trouwens met de indoor locatie van RSL in Aalsmeer? Ben ik zelf nog niet naar toegegaan maar daar wordt niet regelmatig een open skirm gehouden.
 
hele kleine minikans dat het nog door gaat idd maar het heb niks met bestemmingsplan/verzekering te maken
was het maar 1 van die dingen

de indoor locatie is een soort van geflopt voor nabv spelers en heb nu dus een doel als kinder skirms /party dat soort dingen
 
hele tijd geheimzinnig niet alleen een orga kan dit beter zeggen dan ik
 
hele kleine minikans dat het nog door gaat idd maar het heb niks met bestemmingsplan/verzekering te maken
was het maar 1 van die dingen

de indoor locatie is een soort van geflopt voor nabv spelers en heb nu dus een doel als kinder skirms /party dat soort dingen

Weet je die cqb hier in Nederland is gewoon niet ok in mijn ogen , veel te klein en sfeerloos , een oude fabriek met een bos er omheen zou ideaal zijn maar helaas is dit niet of nauwelijks voorhanden , ben je al snel klaar een blijft outdoor open .
 
klopt maar zie maar eens zo iets uit de grond te stampen:( kan wel maar dan heb je heel veel hulp nodig
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
https://www.facebook.com/rslairsoft/posts/727097814158800

"Dag alle spelers van Rslairsoft.

Zoals jullie via geruchten waarschijnlijk al gehoord hebben.
Gaat per 01-01-2018 Rsl stoppen met de Airsoft.
Gisteren weer gesproken met de Nabv hierover.
Er komt nog een bestuursvergadering
waar anders besloten kan worden.
Mocht er meer duidelijkheid zijn hou ik jullie hierover op de hoogte.

Michel van Boksel"
 
Verdorie heb net mijn nabv pas binnen ik vraag me af of ik wel lid wil blijven nu ik 80 km moet rijden voor het dichtbijzijnste veld .

Nah ja tis niet anders
 
Kan de NABV dan naast velden sluiten misschien ook eens een deel van het geld dat ze aan ons "verdienen" steken in het helpen met onderhouden van velden of zelfs oprichten van velden? Ik bedoel we betalen 78 per jaar contributie, maar veel zie ik er niet van terug, af en toe een mailtje met info waar ik meh tegen zeg, IAPS toernooien waar denk ik maar 1% van de community voor lid is en dan het NAC (airsoft centrum), wat dan ook echt het enige goede is aan alles, behalve dat het dan een maand dicht is voor IAPS :|.