ROF Upgrade

Accu die je hebt is op zich voldoende.
Maar als er groter in past kwa afmetingen, en er zou bijvoorbeeld een 7.4V lipo 2.2A 30C in passen, geeft dat al een instant response boost zeker samen met de XT60.

Of of 9.9V lifepo 2.2A 25C zou ook heel leuk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
Ik heb het meeste besteld maar ben nog aan het tobben over de mosfet.
Op dit moment heb ik een Gate NanoSSR op het oog:
https://www.unit13shop.eu/nl/mosfets/gate-nanossr-mosfet/a-15516-20000101

Dit is een van de simpelste mosfets die er is, meer heb ik denk ik niet nodig. Ik zal de huidige zekering blijven gebruiken dus een elektronische zekering zal niet nodig zijn. Daarom heb ik niet gekozen voor de NanoASR ipv de NanoSSR.

Echter zie ik dat de mosfet standaard gebruik maakt van Deans, terwijl mij geadviseerd is om XT60 connectors te gebruiken. Ik heb daarom al een stuk of wat XT connectors besteld. Gaat dit voor problemen zorgen? Lijkt mij dat er dan op enig punt toch van XT naar Deans overgegaan moet worden in de wiringloop.
 
is de picossr3 dan niet een betere optie gezien je dan niet hoeft te kloten met een hoop onnodige extra stekkers, kost 1 euro meer en hij is een heel stuk kleiner dus qua ruimte is dat ook geen probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
Als je de extra opties niet gebruikt zou ik gewoon voor de pico gaan. Heb ik er ook 3 van in gebruik. Doen het gewoon prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
is de picossr3 dan niet een betere optie gezien je dan niet hoeft te kloten met een hoop onnodige extra stekkers, kost 1 euro meer en hij is een heel stuk kleiner dus qua ruimte is dat ook geen probleem.

Als je de extra opties niet gebruikt zou ik gewoon voor de pico gaan. Heb ik er ook 3 van in gebruik. Doen het gewoon prima.

Dan doen we dat. Bedankt voor de reacties!
 
Bijzonder:
Ik heb tijdelijk de beschikking over een 9.6 Nihm 1600 accu. Deze koppelde ik voor de grap even aan mijn AK. De ROF schoot een behoorlijk stuk omhoog ten opzichte van mijn standaard 7.4v lipo op 25C. Ik daarop een secundaire 7.4 lipo aangekoppeld maar ook deze was trager dan de 9.6.

Heeft iemand hier een verklaring voor of zijn toevalligerwijs beide mijn lipo's op hun einde?
 
Hang er voor de lol eens een 14.4V boor accu aan kun je lachen (maar waarschijnlijk huilen dus doe maar niet).
 
Ondertussen is de gearbox geshimmed, airseal verbeterd, SHS motor geplaatst, mosfet geplaatst en alles omgezet naar xt60.
ROF is nu ongeveer 18 bij 345FPS op 0,2g met een 7.4 lipo.

Ik ben tevreden :)

Merk wel dat standaard de trigger van een ak erg lomp is. Lange pull en weinig gevoel. Zeker nu de ROF hoger is ligt de bottleneck bij de triggerpull.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Klopt deze is best lang komt door het systeem voor mechanische safety. Jammer genoeg weinig aan te doen zonder een hoop DIY wss.

Ik zie mensen die op hun triggercontact wat extra tin plaatsen zodat deze eerder contact maken. In feite verleng je het geheel dan waardoor de triggerpull korter wordt (niet mechanisch dus). Omdat er nu door de mosfet met signalwires wordt gewerkt in plaats van met spanning zou dit moeten kunnen maar ik vind het wel erg houtje touwtje.
 
Ik zie mensen die op hun triggercontact wat extra tin plaatsen zodat deze eerder contact maken. In feite verleng je het geheel dan waardoor de triggerpull korter wordt (niet mechanisch dus). Omdat er nu door de mosfet met signalwires wordt gewerkt in plaats van met spanning zou dit moeten kunnen maar ik vind het wel erg houtje touwtje.

Klopt dat kan, maar dan moet je weer gaan checken het punt dat je geen contact maakt enzo tov hoeveel tin je er op moet doen, iig DIY. Met de V2 kan je de trigger pull ook nog korter maken op zich door de trekker meer naar voren te zetten en dan de trigger contacts the modificeren zodat je een hair trigger krijgt.
 
Klopt dat kan, maar dan moet je weer gaan checken het punt dat je geen contact maakt enzo tov hoeveel tin je er op moet doen, iig DIY. Met de V2 kan je de trigger pull ook nog korter maken op zich door de trekker meer naar voren te zetten en dan de trigger contacts the modificeren zodat je een hair trigger krijgt.

In dit geval dus jammer maar helaas. Geen lightning fast trigger speeds voor mij.
 
Wachten op de Gate Titan voor de V3 gearbox, dan kan je de triggergevoeligheid instellen. Ik heb hem nu in mijn M4 zitten, werkt echt als een trein!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
Zolang geld geen imitatie is dan zeker doen XD, bij een M4 kan je een click button triggerboard ook de trigger pull shortstroken maar gok dat dit bij een AK rot is. Voordeel aan de titan is dat je wss een keer het hele pakket hoeft te halen en dan voor toekomstige v2 of v3 triggerboards alleen nog maar een losse unit nodig te hebben welke maar 100 euro is wat RELATIEF best goedkoop is voor zo'n unit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
Ik zie mensen die op hun triggercontact wat extra tin plaatsen zodat deze eerder contact maken. In feite verleng je het geheel dan waardoor de triggerpull korter wordt (niet mechanisch dus). Omdat er nu door de mosfet met signalwires wordt gewerkt in plaats van met spanning zou dit moeten kunnen maar ik vind het wel erg houtje touwtje.

Ik heb ook tin op het uiteinde van de triggertrolley geplaatst. Daarnaast heb ik een hard stukje plastic tussen de 2 triggercontacts geplaatst zodat de trolley minder ver vooruit kan en de trigger minder ver ingetrokken kan worden. Het is ietsje beter geworden maar de trigger van de AK blijft een beetje log.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
Hellup!

Nadat de Ak het een aantal magazijnen prima heeft gedaan is hij er van de week mee gestopt. Het klonk alsof de LiPo leeg was aangezien een complete run van de gearbox steeds moeilijker leek te gaan.

Over de loop van 5 schoten ging hij van "He, wat hoor ik? Dit klinkt anders" naar helemaal niets meer doen.

Nu heb ik de motor en motor-cage van de gearbox losgekoppeld en dan doet hij het wel gewoon. Wanneer ik hem dan weer aan de gearbox aansluit draait hij een stuk of 5 a 10 keer normaal waarna hij er meer moeite mee krijgt en binnen een paar schoten stopt. Wanneer ik de motor en motor-cage weer loshaal werkt de motor weer naar behoren.

Ik heb de veer verwijderd uit de GB en alle tandwielen kunnen gewoon vrij draaien. Geen rare rubbing dus. Ook heb ik geen merkbare FPS afname kunnen meten.

Verschillende LiPo's, welke allemaal volledig opgeladen zijn, geprobeerd. Zelfde verhaal.

Iemand enig idee?
 
heel droog maar dan moet er ergens iets vast lopen dit komt er bij mij naarboven
zit je piston goed in zijn gleuven?
Is je motor alignment goed
Heb je getest zonder piston en veer op single/lage snelheid?
je motor hoort warm te worden maar niet idioot heet