ROF Limiet bij airsoft adventure!

Blijf het zeggen we simuleren het echie waarom dan ook niet uitzoeken hoe snel bijvoorbeeld een standaard M4 schiet, die komt vaak niet boven de 15 rps , dan hou je die 15 aan met de wetenschap dat ie in het echt ook zo schiet , dan is de beleving toch ook leuker en realistischer ?

Goed zo voelt het bij mij in ieder geval .

En hier heb ik ook al een keer de vraag op gesteld, gaan we dan ook alle andere handelingen uitvoeren en simuleren, zoals bolt release, charging handle, jams, enzovoort. Ik kom op een open skirm voor me plezier, niet om honderden dingen te gaan bijhouden. Ik zie het als een sport en hobby en niet een simulatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Legendary
Het is wel duidelijk dat iedereen hier een andere mening over heeft. Dan is het toch het handigst als de NABV alleen de broodnodige ruime regels oplegt, en de rest overlaat aan de velden? Kan je zelf kiezen welk veld je heen gaat naargelang welke regels/aanpak je voorkeur heeft.
 
Het is wel duidelijk dat iedereen hier een andere mening over heeft. Dan is het toch het handigst als de NABV alleen de broodnodige ruime regels oplegt, en de rest overlaat aan de velden? Kan je zelf kiezen welk veld je heen gaat naargelang welke regels/aanpak je voorkeur heeft.

Is ook al gezegd XD, maar blijkbaar blijven we graag in herhaling vallen.
 
Ik doe het ook voor mijn plezier dus zo echt mogelijk als het effe kan , ik vergelijk het wel eens met vliegsimulatie de 1 wil het zo echt mogelijk met alle toeters en bellen incl bediening van cockpit , de ander wil alleen een kruisje in de lucht zien , voor de beleving geef mij dan zoveel mogelijk de real thing , das wat mij net effe dat extraatje geeft .
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik doe het ook voor mijn plezier dus zo echt mogelijk als het effe kan , ik vergelijk het wel eens met vliegsimulatie de 1 wil het zo echt mogelijk met alle toeters en bellen incl bediening van cockpit , de ander wil alleen een kruisje in de lucht zien , voor de beleving geef mij dan zoveel mogelijk de real thing , das wat mij net effe dat extraatje geeft .

En daar verschillen de meningen en des te belangrijker is het dat je niet een van de 2 kanten gaat forceren op open skirms.
 
Als het gaat om triggerresponce ga ik er vanuit dat je voornamelijk single shot speelt. Doe ik zelf ook... en idd juist voor de triggerresponce speel ik met een 11.1 ook prima toch... daarmee kom ik echt niet over de 10 bb/s (ook niet nodig).

Wacht, je steekt een 11.1 lipo en je haalt net geen 10 rps? op stock internals dan fzo?
 
Wacht, je steekt een 11.1 lipo en je haalt net geen 10 rps? op stock internals dan fzo?

Single shot.

Ik speel DMR, dus juist dan is m’n triggerresponce erg belangrijk. Als ik dan als een idioot aan de trigger trek haal ik een ROF van 8, maar als ik in het veld 2 bb/s schiet is het haast al veel...

Groet,
Peter
 
Blijf het zeggen we simuleren het echie waarom dan ook niet uitzoeken hoe snel bijvoorbeeld een standaard M4 schiet, die komt vaak niet boven de 15 rps , dan hou je die 15 aan met de wetenschap dat ie in het echt ook zo schiet , dan is de beleving toch ook leuker en realistischer ?

Goed zo voelt het bij mij in ieder geval .
Zeker mee eens! Goed idee
 
@Robin2k7 wat mij betreft akkoord :)

Maar nogmaals als iedereen zo netjes zou spelen zoals de meeste die hier reageren zouden doen, dan is er niet eens een discussie.

Het probleem zit hem erin dat er mensen bij lopen die zich niet kunnen beheersen, maar wel met builds lopen waarmee je andere onnodig veel pijn KAN doen.

Helaas lijkt het alleen allemaal wel net een beetje meer en erger te worden op het moment, want als je geen ROF van 30 hebt hoor je er eigenlijk niet bij, als je niet minimaal 150% joule creep hebt doe je niet mee en een shot in het gezicht geeft toch echt wel een beter gevoel dan 1 op de body.

Hits maken en gehit worden hoort erbij he, uiteraard! en als iemand mij op een mooie/tactische manier afschiet krijg je gewoon een duimpje omhoog, goed gedaan. maar als ik 30 bb's tegen m'n b*k krijg omdat iemand zich niet kan beheersen, dan vraag ik mij soms toch wel af wat zo iemand op een skirm doet...
 
Hits maken en gehit worden hoort erbij he, uiteraard! en als iemand mij op een mooie/tactische manier afschiet krijg je gewoon een duimpje omhoog, goed gedaan. maar als ik 30 bb's tegen m'n b*k krijg omdat iemand zich niet kan beheersen, dan vraag ik mij soms toch wel af wat zo iemand op een skirm doet...

Ben het hier ook helemaal mee eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Robin2k7