ROF Limiet bij airsoft adventure!

Mijn laatste skrim was met nato vs rusfed in luik/ape industries (oud ziekenhuis). Het was voornamelijk cqb maar lmg's waren toegestaan mits burst, rest single. Vond het als lmg'er een erg gave toevoeging. De meeste lmg's zijn minstens 5 kilo en snel een meter lang dus met cqb/in een gebouw niet optimaal. Maar wat knallen!
Vooral in de gang en trappen was burst een zeer groot voordeel waarmee je het in je eentje het helemaal vast zet. Mede door het lawaai en de bbs die het spuwt worden sommige er ook bang van.

Ik hoop dat meer locaties lmg's toestaan met cqb. "Ja maar dan gaan ze sproeien en knallen ze alles kapot" hoor ik al. Was het maar zo'n feest, hoeft iemand in een andere hoek te zitten en je hebt geen schijn van kans. Hierdoor is je rol ook echt support.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Boudewijn
Ik heb twee replica's die ook een aardig hoge rof hebben dankzij een 11.1 Lipo en een gate titan, maar eentje staat op single/single en op de ander gebruik ik de full auto functie alleen maar bij Balls aangezien daar iedereen staat te sproeien en je daar met single only spelen niks uitricht.
En verder zou ik wel zijn voor een rof limiet, want een laser polarstar build die ook nog eens flink aan het joule creepen is zie ik liever verdwijnen (en ja, ze bestaan).
Daarom ben ik ook meer dan van single only skirms, omdat je daar niet helemaal de moeder geschoten wordt door mensen die niet kunnen mikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Robin2k7
en toch jongens hebben super snelle builds een plek verdient vind ik rof limit hoeft in mijn ogen niet en als je een rof limiet wilt dient dat bij de orga te liggen vind ik

alleen de stevig joule creepende snelschietende polarstar is wel ruk
gelukkig zijn dat er nog niet al te veel
 
Even vraag omtrent ROF. Vanaf wanneer wordt het in jullie ogen nou echt teveel? 20? 25? 30?
 
in mijn ogen is elk getal goed
dus of iemand 8rps heb of 77rps is goed
het is in mijn ogen niet aan een speler om dit te bepalen

alleen is het wel handig als je er een beetje fatsoenlijk mee omgaat
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick
Ik denk dat het vooral zit in hoe wordt het gebruikt. Schiet je 30 BBps en ga je lekker full auto op iemand los dan heb je zo 90 BBs op iemand geschoten voordat je de vinger weer van de trekker haalt. BB reistijd, hit registreren, hit roepen, zien dat die geroepen wordt en dan de vinger van de trekker halen.

En dan is het wat mij betreft aan de organisatie of NABV om een grens te bepalen. Bijvoorbeeld single only, of single en burst. En dan hoeft het van mij niet dat de replica alleen single kan (zoals Duitsland) maar alleen single gebruiken zou ik al goed vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ik denk dat het vooral zit in hoe wordt het gebruikt. Schiet je 30 BBps en ga je lekker full auto op iemand los dan heb je zo 90 BBs op iemand geschoten voordat je de vinger weer van de trekker haalt. BB reistijd, hit registreren, hit roepen, zien dat die geroepen wordt en dan de vinger van de trekker halen.

En dan is het wat mij betreft aan de organisatie of NABV om een grens te bepalen. Bijvoorbeeld single only, of single en burst. En dan hoeft het van mij niet dat de replica alleen single kan (zoals Duitsland) maar alleen single gebruiken zou ik al goed vinden.

bij het vereisen van single ga je uit van gentlemen principe. misbruik van hoge ROF is JUIST iets wat niet gentlemen like is.
Daarnaast kun jij met een dsg of whatever alsnog zo snel semi schieten dat je met beetje triggerfinger een basic replica inhaalt qua ROF.

Als marshall zijnde moet je gewoon opletten op dit gedrag. de regel dat indoor sowieso single is vind ik een goede regel maar eerlijk gezegd wil ik het daar bij houden. single only events daarintegen ben ik niet op tegen.
 
effe heel suf moet iedereen dezelfde mening hebben over rof

moeten de wensen van speler a meer waard zijn dan de wensen van speler b terwijl beide even veel contri butie betalen

ik bedoel dit te zeggen
het doel van de nabv is een grote baseline neer te zetten en een orga kan dan kiezen om strenger te zijn

zelfde als bij de dmr moet die vanuit de base line gezet worden op delay nee omdat het grote belang boven alles staat(zet je die vast op de juiste joule dan ben je er) maar dat ter zijde

moet de boel dan helemaal dicht zijn
moet alles dan helemaal dicht gezet worden zodat je eigenlijk niks kan
dat is toch ook niet top

en ja idd is het niet fatsoenlijk allemaal dan ga je effe praten

disclaimer alles hiero is mijn mening
 
Wat is te hoog, wat is te laag... het gaat erom wat je nodig hebt als je het mij vraagt.

In ons team schiet denk ik iedere (main) replica makkelijk 25 plus, maar daar wordt of single shot mee gespeeld of is teruggeregeld via de mosfet. Full auto zou een ROF van 15 - 20 ruim voldoende moeten zijn. Hoger is leuk omdat het kan en er in de tuin een kartonnen doos mee te bewerken, of je doet het om andere oprecht pijn te doen. En ondanks dat iedereen weet dat het een gentelmans game is vergeet een groot gedeelte dit na de start van het spel.

Net zo goed dat er FPS limieten zijn en soms zelfs verplichte delay als het om DMR gaat zou ik het prima vinden als er ook ROF limieten komen! Het verhaal dat je mensen zou benadelen omdat ze veel geld geïnvesteerd hebben in die builds om dat te kunnen bereiken moeten maar eens gaan oefenen op gewoon raak schieten, dan heb je geen ROF van 40 nodig!

Groet,
Peter
 
Het verhaal dat je mensen zou benadelen omdat ze veel geld geïnvesteerd hebben in die builds om dat te kunnen bereiken moeten maar eens gaan oefenen op gewoon raak schieten, dan heb je geen ROF van 40 nodig!

Heeft niks te maken met raak schieten, maar het kunnen bouwen en het feit dat er zoiets is als trigger response. Ik vind het upgraden van replica's leuk en stop daarom geld in mijn replica's, vind het dan heel bijzonder dat ik me dan moet gaan benadelen omdat andere het niet kunnen/willen. Zoals eerder al is gezegd ga geen ...Sim achtige praktijken forceren op een open skirm.
 
Ik ben zelf gewoon heel erg voorstander van semi auto only games. Heb dit voor het eerst meegemaakt bij Wild Mountain en het spel wordt er gewoon VEEL beter op.

De week erop ging ik weer bij een lokaal veld skirmen waar het niet semi only was en daar krijg je weer de situaties van mensen die alleen full auto spelen. Dan heb ik ze niet gezien en krijg ik vanaf 15 meter ineens een vlaag BB's in mijn gezicht waar ik niet super blij van word, en dat niet eens op een hele hoge RPS. Het hoort erbij, ga ook niet al te moeilijk erover doen. Maar ik vind het altijd zo onnodig dat er zo gesprayed word. Stel je sight en je hopup eens goed af, en maak semi only kills. Geeft veel meer voldoening ook als je een hit scoort met een goed gericht schot.

Daarom ga ik ook vaker terug komen bij Wild Mountain, alleen zou wel graag zien dat er een goede regeling komt voor LMG's, zodat ze echt nut hebben. En dan wel echt de M249/PKM/M240 stijl LMG's, niet de M4's met een drum mag erin.


RPS limiet klinkt als een goed idee, maar denk dat je er vooral mensen mee benadeeld die het puur voor trigger response doen, dit is ook de reden waarom ik naar een DSG build zat te kijken. In mijn ogen ligt de oplossing in semi only games.
 
Eens, liever semi only games, vond het ook heel plezierig spelen de eerste keer bij wild mountain. Ik heb hoge RPS builds, maar dat betekent niet dat ik iedereen vol spray.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelTheWorld
Dan is er toch niks aan de hand @Rebelattack ...

Het feit dat het kan is leuk, lekker in de tuin schieten ofzo... echt wel kicke als je het voor elkaar kan krijgen om zoiets te bouwen!

Als het gaat om triggerresponce ga ik er vanuit dat je voornamelijk single shot speelt. Doe ik zelf ook... en idd juist voor de triggerresponce speel ik met een 11.1 ook prima toch... daarmee kom ik echt niet over de 10 bb/s (ook niet nodig).

Dus nee ik denk niet dat ik iemand benadeel met mijn opmerking.

Maar als iedereen de gentelman was die ze zeggen te zijn was de hele discussie al niet nodig... doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wil. Dat is hoe ik speel.

Groet,
Peter
 
Juist deze hele discussie vernageld de boel voor de LMG... Doordat mensen met M4 met round drum gaan spelen met een hoge rof krijg je dit gezanik.

Zoals roeltheworld als schreef hoop ik ook op goede regels voor lmg. Ik ben voor 5 seconden burst, mits de sitautie het toelaat. Dus niet 5 seconden vol op iemand lopen knallen maar een salvo. Om de kopjes laag te houden 5 seconden burst. En dan 1 a 2 seconden wachten tot de volgende burst. En juist voor de lmg wel een max rof want de meeste kunnen niet single shot. Laten we deze leggen op bijv 30 rps. Want anders wordt de lmg weer de volgende haat paal.

Ik hoop dat hierdoor dan meer mensen met lmg gaan spelen want het kan, mits goed ingezet, een game changer zijn. Ik zie dat airsoft in Nederland volwassener begint te worden, mede door dit soort discussies. Nu alleen maar hopen dat de lmg niet de nek wordt om gedraaid zoals in Duitsland....
 
LMG’s heb ik verder geen enkel probleem mee, zelfs niet als ze continu schieten. Maar dan moet het idd wel een “echte” zijn. Die dingen zijn lomp, groot en zwaar, dus om die on target te houden is al een hele kunst! Desalniettemin denk ik idd ook dat daarbij een ROF van 20 al ruim voldoende zou moeten zijn...

Groet,
Peter
 
Zeg ook niet dat er iemand wordt benadeeld maar snap niet waarom we RPS limieten moeten hebben op open skirms, forceer dan gewoon single only, daar wordt het überhaupt leuker van, met een RPS van 20 krijg je ook 60 bbs jou kant opgestuurd, duurt wel even voordat de bbs aankomen, jij hit hebt roept en diegene de trigger los laat. Denk dat mensen met een 40 RPS build eerder fatsoenlijk dan mensen die alleen een 11.1V erin gooien en overal full auto op schieten.
 
op het grote plaatje is het niet netjes om een rps limiet in te stellen omdat een paar man het verknallen daar betaalt niemand zn contributie voor lijkt me
plus hoge rps kan max erritant zijn omdat er toch niet zoveel energie inzit

daarbij komt dat onze fps limieten dus danig laag zijn omdat eral vanuit gegaan word dat iedereen zich niet kan gedragen dusjah

en idd wat rebel zegt
daarbij is een een m4 met drummag en hoge rof niet direct te doen omdat drums over het algemeen niet boven de 20 rps kunnen feeden

en effe iets anders
orgas als je dit thread leest hier zijn weer wat leuke ideen pak er wat uit en test het zou ik zeggen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Blijf het zeggen we simuleren het echie waarom dan ook niet uitzoeken hoe snel bijvoorbeeld een standaard M4 schiet, die komt vaak niet boven de 15 rps , dan hou je die 15 aan met de wetenschap dat ie in het echt ook zo schiet , dan is de beleving toch ook leuker en realistischer ?

Goed zo voelt het bij mij in ieder geval .