ROF Limiet bij airsoft adventure!

Ik niet. Volgens mij is het ook meer 50/50.

In een ideale wereld, ja. Eens! Dan ligt t bij de verantwoordelijkheid van de spelers. Aangezien iedereen een gentleman is, geen probleem.

Maar ik heb genoeg instanties gezien van niet gentleman gedrag dat ik liever regel heavy airsoft dan t aan de spelers zelf laat. Als je gewoon airsoft en geen “speedsoft” achtige dingen met je replica/speelstijl doet, kom je niet in aanraking met al die regels.

Edit:
Komt ook omdat ik liever comsim dan arcade airsoft. Als je daar bijvoorbeeld de sniper limiet regel laat gaan (en t bij de spelers zelf laat), loop je dankzij de sniper hype, met 30 snipers en 30 assault spelers ;)

Speedsoft bedoel ik overigens niet negatief. En het is ook een generalisatie, maar anders krijg ik t niet duidellijk verwoord.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Denk dus dan dat je regels voor specifieke skirms moet maken en niet de arcade skirms moet forceren om comsim, milsim of andere achtige varianten hiervan te laten spelen, zelfde geld voor de totaal andere kant dat speedsoft ook zo zijn eigen evenementen heeft/moet krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Robin2k7
Denk dus dan dat je regels voor specifieke skirms moet maken en niet de arcade skirms moet forceren om comsim, milsim of andere achtige varianten hiervan te laten spelen, zelfde geld voor de totaal andere kant dat speedsoft ook zo zijn eigen evenementen heeft/moet krijgen.
Dat is inderdaad een nette oplossing zijn. Daarnaast zullen er dan organisaties zijn die standaard comsims draaien waar je als arcade airsofter dus niet "hoeft te komen" omdat het niet je voorkeur is. En andersom natuurlijk!
 
Dat is inderdaad een nette oplossing zijn. Daarnaast zullen er dan organisaties zijn die standaard comsims draaien waar je als arcade airsofter dus niet "hoeft te komen" omdat het niet je voorkeur is. En andersom natuurlijk!

Zou ik een nette oplossing vinden, dan is er wat meer afwisseling en heeft ieder zo wat hij wil. Soms vind ik het prima om lekker de hele dag ongestructureerd rond te rennen en gewoon bbs te slingen, maar soms vind ik het ook wel tof om in een lichte structuur de skirms van bunker hill te doen en het lijkt me ook zeker tof om eens een keer een ***sim variant te spelen.
 
Zou ik een nette oplossing vinden, dan is er wat meer afwisseling en heeft ieder zo wat hij wil. Soms vind ik het prima om lekker de hele dag ongestructureerd rond te rennen en gewoon bbs te slingen, maar soms vind ik het ook wel tof om in een lichte structuur de skirms van bunker hill te doen en het lijkt me ook zeker tof om eens een keer een ***sim variant te spelen.

kijk zijn we het daar mee eens , en inderdaad alles landelijk vastleggen kost denk ik ook een heleboel leden met dat 50/50 verhaal . ;)
 
Als je geen vaste regels hebt blijf je dit gezeik houden.
Eigenlijk is het sentiment hier dus minder 'harde' regels, en meer normen en waarden in de sport waar de spelers zich dan aan houden (gentleman sport etc). En dus zouden we in plaats van meer regels eigenlijk meer Marshalls nodig hebben die in het veld hier actief op letten en mensen (gebaseerd op hun eigen oordeel) hier op aanspreken.

Kunnen jullie je hier in vinden?
yea
 
Denk dus dan dat je regels voor specifieke skirms moet maken en niet de arcade skirms moet forceren om comsim, milsim of andere achtige varianten hiervan te laten spelen, zelfde geld voor de totaal andere kant dat speedsoft ook zo zijn eigen evenementen heeft/moet krijgen.
Yep
 
Hoi!

Ook maakt iedere speler ( hopelijk) een bepaalde vooruitgang mee.
Van highcaps en sproeien ontwikkelt iedereen zijn haar voorkeur en speelstijl.
Arcade dus voor 'novice' en zij die het leuk vinden. Andere opzet van skirms trekt ieder zijn groep met voorkeuren aan.

Rotte appels hou je er altijd tussen of zij die hun replica en de gevolgen ervan kompleet onderschatten.

Mijn ideale skirm:
Midcaps only. max 4
Single only. 450- 500 fps
En alles binnen 20meter side arm only.
Hoe minder bb's. Hoe meer iemand denkt voordat ie de trekker over haalt.
Toch?!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Robin2k7
Hoi!

Ook maakt iedere speler ( hopelijk) een bepaalde vooruitgang mee.
Van highcaps en sproeien ontwikkelt iedereen zijn haar voorkeur en speelstijl.
Arcade dus voor 'novice' en zij die het leuk vinden. Andere opzet van skirms trekt ieder zijn groep met voorkeuren aan.

Rotte appels hou je er altijd tussen of zij die hun replica en de gevolgen ervan kompleet onderschatten.

Mijn ideale skirm:
Midcaps only. max 4
Single only. 450- 500 fps
En alles binnen 20meter side arm only.
Hoe minder bb's. Hoe meer iemand denkt voordat ie de trekker over haalt.
Toch?!

Leuk idee! Mijn ideale skirm zou er volgens jouw lijstje als volgt uitzien:
Realcaps (30 bb's) only - maximaal 4
Single/Full auto
450 fps - <15m sidearm

// EDIT:
..en het liefst nog met een maximale ROF van 15-20 ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Gezien dat een groot gedeelte van de spelers niet goed besef hebben hoe belangrijk de MED is voor DMR's en BASR's acht ik de kans dat dit lang goed gaat heel klein. Daarbij zou ik zelf dan gewoon een 12:1 b uild doen met semi - semi.
 
Zou niet zozeer kiezen voor x aantal magazijnen maar max aantal BBs. En dan objectives waar je weer een x aantal BBs kan verdienen. Want het scheelt of je een 180 of een 80 midcaps magazijn hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Dat ja! BB limiet zou ik heel graag een keer willen ervaren. Hebben we wel eens gedaan op privé skirms maar dat zijn dan toch andere settings.
 
Dat gezegd hebbende lijkt me een andere invulling van de MEDIC!!!-rol ook wel tof. Heb de carabines aanklikken al meegemaakt, kaartje trekken, hand op schouder, bandje doorgeven (laatst bij Airsoft No Limit wat mijns inziens een hele vervelende medic-rol is).

Maar ik zou wel eens willen spelen met een échte Medic rol, dus verbanden, dat het wat langer kan duren (daadwerkelijk verbinden waar je gehit bent), dat onderdeel niet meer kunnen gebruiken, etc.

Dat mis ik hier en daar nog weleens :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Maar ik zou wel eens willen spelen met een échte Medic rol, dus verbanden, dat het wat langer kan duren (daadwerkelijk verbinden waar je gehit bent), dat onderdeel niet meer kunnen gebruiken, etc.

Dat mis ik hier en daar nog weleens :)
Hebben we op de jaaropening een keer mee gespeeld. Is best geinig inderdaad! Een leuke toevoeging daarop zou dan een first aid post kunnen zijn waar je je beperkingen kan laten weg halen.

Vind de "drink deze fles water leeg" optie die je op Youtube regelmatig voorbij ziet komen ook een mooie oplossing. Niet de meest realistische qua looks en feel, maar wel één die langer duurt en mooi werkt qua gewicht toevoegen aan de medic.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Mag er ook bier in?
0.0% dan weliswaar voor mij graag.
Radler???
 
Full auto is overrated :D

en zoals @Rebelattack zegt, de echte tuners onder ons die voor die high RPS builds gaan doen het louter voor de triggerresponse in singleshot.
(en om af en toe eens mensen bang te maken met het lawaai :D :D :D).

Heb al lang geen full auto skirm meer gespeeld eigenlijk, de meeste plaatsen waar ik ben geweest zeggen gewoon single only of burst.