Rode tracers

Madmaus

Well-Known Member
16 dec 2018
46
6
Trophies
3
Ik heb groene tracers van G&G. Deze doen het bijzonder goed.
Omdat ik af en toe wil afwisselen en eventueel de laatste 5 tot 10 bb rood maken wilde ik rode tracers.
De eerste keus was rode van G&G. Ik wist dat rood een stuk minder presteert dan groen maar de rode van G&G zijn nagenoeg onzichtbaar bij gebruik.
Wie heeft er ervaring met rode tracers?
Bio hoeft niet perse want de binnen locatie waar ik ze gebruik heeft daar geen regel voor.
 
Kan te maken hebben met je tracer unit zelf.
Wat ik dacht (correct me if im wrong) gebruiken groene bbs veelal uv licht en rode bbs profiteren meer van wit licht, komt door de chemische samenstelling. Dus het kan zijn dat je tracer unit gemaakt is voor green only.
Daarnaast is het zo dat groen in het kleurenspectrum zeer duidelijk wordt gezien. Vandaar is het beeld van NVG altijd groen.
Rood daarentegen is voor het menselijke oog een stuk moeilijker te onderscheiden en dus lastig te zien.

Dus ik zou eens kijken of een maatje van je misschien een andere tracer unit heeft en of dat een verschil maakt. Daarnaast even kijken of jouw unit wel competible is met rood
 
  • Leuk
Waarderingen: Madmaus
Klinkt goed.
Ik heb de xcortech xt301 compacte.
Die gebruikt volgens mij uv licht.

Ik ga er even naar kijken.
 
Bij TAGshop staat dit vermeld bij jouw tracer unit
For use with GREEN glow in the dark BBs only.
 
  • Leuk
Waarderingen: Madmaus
Top. Nooit geweten dat dat zo was.
Ik heb ook nog een tracer die niet zo goed met de groene werkte.
Wellicht doet die het dan goed met de rode.
 
Ja je kan het altijd proberen. Ikzelf heb gelimiteerde ervaring met tracers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Madmaus
Het creëren van de rode of groene gloed van een tracer bb sterk afhankelijk van de toegevoegde chemicaliën (ik gok dat het een fosfor is, niet het element) zoals Recros al aangaf. Deze stoffen hebben vaak een gebied waar ze licht in absorberen en ook een optimale piek waar ze het meest absorberen. De stoffen absorberen vaak een lagere golflengte (meer energie) dan dat ze uitsturen en voor een groen licht zit dit vaak in het UV gebied ~400 nm. Voor rode bbs ligt het er geheel aan de stoffen welke golflengte ze nodig hebben om ze beter te doen oplichten, maar het kan goed zijn dat dit meer in het VIS spectrum ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Madmaus
Het creëren van de rode of groene gloed van een tracer bb sterk afhankelijk van de toegevoegde chemicaliën (ik gok dat het een fosfor is, niet het element) zoals Recros al aangaf. Deze stoffen hebben vaak een gebied waar ze licht in absorberen en ook een optimale piek waar ze het meest absorberen. De stoffen absorberen vaak een lagere golflengte (meer energie) dan dat ze uitsturen en voor een groen licht zit dit vaak in het UV gebied ~400 nm. Voor rode bbs ligt het er geheel aan de stoffen welke golflengte ze nodig hebben om ze beter te doen oplichten, maar het kan goed zijn dat dit meer in het VIS spectrum ligt.

WikiRebel , @Madmaus dit is de luxe/wetenschappelijkere uitleg
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell en Madmaus
xcortech xt301 icm groene g&g bb's is buiten gewoon goed te noemen. Daar ben ik zeer tevreden mee.
De gloed is zeer lang. Zelfs als hij stil ligt zie je hem nog nagloeien.

Rood was meer een test. Als het niet lukt met dezelfde tracer is het niet erg.
 
Dat is fijn om te horen! Extreem goed werkende tracers kan natuurlijk ook een nadeel zijn aangezien de tegenstanders je dan sneller ontdekken.
 
Klopt. Dat is ook zeker waar. Daarom mix ik ze 1 op 3/4 gewone bb's.
Maar persoonlijk vind ik het effect leuker dan dat ik het nadelig vind.
 
Voor zover ik weet is de B&T tracer unit van ASG de enige die zowel rode als groene tracerbb's goed oplicht. Ik heb zelf ook nog de G&G Nighthawk tracer en 2 tracers van Xcortech en bij geen van deze kunnen de rode tracerbb's succesvol gebruikt worden jammergenoeg.