Review ICS M1 Garand

Joris

Well-Known Member
26 jun 2017
872
633
Trophies
24
Na een hele lange tijd in Multicam rond te lopen ben ik nu langzaamaan bezig met het samenstellen van een 2e Wereldoorlog loadout, om specifiek te zijn: die van de 101st Airborne Division (zoals gedragen in de miniserie 'Band of Brothers'). Het is één van de meest voorkomende loadouts in de verder relatief kleine WO2-Airsoftcommunity, maar ik vond de serie zó inspirerend dat dit het wel móest worden.

Bij een loadout hoort ook iets anders dan een M4, en dus ben ik bezig met het samenstellen van wat nieuwe speeltjes. De eerste aankoop is een ICS M1 Garand, en hier heb ik bij COM-BAT Airsoft een kleine Unboxing & Review over opgenomen:



Ik ben on-wijs te spreken over de 'look and feel' van deze replica. Met 3,6 kilogram heb je namelijk echt iets in je handen. Dat komt dan ook doordat 'ie van echt hout is gemaakt, in tegenstelling tot ABS-houtlook die je hier en daar bij goedkopere replica's weleens ziet.

Schiet out-of-the-box erg goed voor een DMR en battery-compartment is ook erg ruim. Dus een LiPo voor een hele dag kun je er zeker in kwijt.

Benieuwd hoe deze replica op het veld gaat presteren! Is voor mij een flinke slag die ik ga maken; van een M4 met 4x ACOG naar de Ironsights van dit beest. ;)
 
Bedankt voor het plaatsen van je review!

Coole video ook Joris! Niceley done! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
maatje van mij heeft ook ene, heb er al meer mee gespeeld als hem, vind t echt een heerlijk ding :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Thanks @Jan! Haha, tof om te horen @sherlockzor, dat geeft de burger moed ;)

hij heeft wel de fps naar sub 360 gehaald om er gewoon overal mee te mogen spelen maar ik dacht persoonlijk ook dat het leuker zou zijn als dmr met wat accuracy upgrades. (hoewel t ding ootb inderdaad best mooi recht schiet)
 
Afgelopen weekend tijdens Bunker Hill met de ICS M1 Garand gespeeld als DMR (430, 433, 429 fps). Onwijs te spreken over de accuraatheid en strakheid van de replica. Geschoten met BioCore 0.32g!
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Dit is echt een super replica. Ik heb hem zelf ook gehad en heb er alleen een betere barrel en een tru hop in gedaan omdat de stock barrel van aluminium is en veel te lang ten opzichte van de cylinder. Maar met 400 FPS en .36 bb's haalde ik de 70 meter wel. En iedereen op het veld wilt hem bekijken en vasthouden :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie