Review gevraagd: VFC H&K VP9 - Umarex

Sand0rNL

Member
24 aug 2018
10
12
Trophies
3
Hallo allemaal,

In mijn zoektocht naar een sidearm dacht ik na een beetje rondkijken naar diverse pistols dat ik dat ik eigenlijk wel ging uitkomen op Noviboy's SSP1, totdat ik vandaag in een winkel de VFC H&K VP9 van Umarex in de handen kreeg. Qua uiterlijk ben ik gelijk om. Helemaal mijn ding. Nu loop ik alleen tegen een paar dingen aan als pistol noob:

Uiteraard zoek ik een ervaring van iemand die dit model ook heeft.

Verder kan ik erg slecht een holster vinden van bijv. Cytac voor dit model. Nu weet ik verder dus weinig van handwapens en modellen af dus is dit vergelijkbaar met een ander type qua pasvorm, of is dit iets standaards? Wie kan mij hierin wat op weg helpen.

Hoe zit het met magazijnen (GREEN GAS) voor dit type replica's? Is dit allemaal standaard of hebben alle modellen weer een eigen type magazijn?
Ik wordt er niet echt wijs uit op internet.

Wat zijn eventuele ervaringen van andere/vergelijkbare modellen van dit merk?

Wat ik zo kan vinden ook aan reviews op youtube e.d. Is men best enthousiast over dit model maar liever hoor ik het uit de eerste hand van iemand die zeker niet bevooroordeeld/gesponsord is.

Alvast bedankt voor reacties en het meedenken.

Gr Sander.
 
Tja, een zeldzamer model kiezen betekend een paar dingen;

- moeilijker / minder accessoires ervoor voor je kit. Dus minder holsters, pouches voor mags, etc.
- (veelal) minder magazijn soorten op de markt, moeilijker te bestellen.
- minder aftermarket upgrade parts

Maar goed, uiteindelijk gaat het om wat je het liefste wilt hebben en natuurlijk ook vooral om de ergonomie. Maar ach, dat is een mening.

Cytac holsters zijn naar mijn mening gewoon goed. Misschien een beetje te duur voor wat het is, maar zeker geen spijt van. Ik zou als het kan altijd een type-specifiek vastklikkend holster nemen. Universele bestaan ook, en ook zeker goed, maar dan moet je naar echte gaan kijken en is de prijs veel hoger.

Magazijnen zijn type specifiek. Nahjah, er zijn merken die magazijnen van andere modellen hergebruiken, maar in dit geval heb je geloof ik VP9's specifieke nodig.

Deze replica heb ik niet gebruikt, dus daar kan ik je niet mee helpen. VFC vindt het vaak nodig om eigen interne onderdelen te ontwerpen en is daarmee vaak lastiger te upgraden. Maar dat is alleen relevant als je dat belangrijk vindt. De loop en bucking kan je toch wel aanpassen en daar is naar mijn mening vaak wel veel te halen kwa verbeteringen. Als hij al de juiste FPS / J schiet en je de trekker kan waarderen, moet dat je niet al teveel tegen houden.

Maar er komt vast iemand langs die em wel zelf ook heeft.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels wel een holster gevonden bij Begadi waar ook echt bijstaat voor VP9.
Qua prijs hang ik toch meer naar de SSP-1 zijde, qua looks naar de VP9.
Ik twijfel nog even vrolijk verder.